Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:46

Linsey1998 schreef:
Is er iemand thuis in de paardenverzekeringen? Ik had kachina verzekerd voor alle acute dingen. Maar in deze situatie doen ze moeilijk. Ik wil hier helemaaaaal niet over nadenken maar is er iemand die hier meer van weet en even het e.e.a wilt bespreken via pb

Zoals ik het altijd begrepen heb van mijn verzekeringen heb je voordat je laat inslapen bewijs nodig. In het mooiste geval mag je het achteraf aantonen dmv onderzoek, maar daar heb je van af gezien.
Ergens wel logisch, voor de verzekering staat nu niet vast waaraan het dier nou eigenlijk is overleden, en dus of er wel medische noodzaak was.
Vraag eens aan de verzekering wat ze precies willen, wellicht is een schriftelijke verklaring van (een van) de behandelend artsen ook voldoende.

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:53

Linsey1998 schreef:
Is er iemand thuis in de paardenverzekeringen? Ik had kachina verzekerd voor alle acute dingen. Maar in deze situatie doen ze moeilijk. Ik wil hier helemaaaaal niet over nadenken maar is er iemand die hier meer van weet en even het e.e.a wilt bespreken via pb

Waar doen ze precies moeilijk over?
En bedoel je verzekering voor dierenarts kosten of verzekering voor 'de dood'?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:05

:(:) krijg je die sjit er ook nog bij. Helaas wel herkenbaar -O- bij mij vertikten ze uit te keren want paard niet meteen ingeslapen maar iets later. In mijn geval omdat de da niet die dag kon komen. Na veel gezeik opgegeven en niets terug tekregen :n was x cellent. Iets met heelkleinelettertjes waardoor ze er onder uit konden komen. Stelletje piep....

Ik zou in jouw geval meteen er juridische hulp bijvragen. Die narigheid wil je ook niet hebben.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:56

Ik lees nu net je hele verhaal...wat een drama Y;( ik wens jou ook heel veel sterkte met het verlies van je allerliefste maatje. Dikke virtuele knuff :knuffel:

anjali

Re: Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:04

Misschien moet je een verklaring van de DA laten zien dat het medisch noodzakelijk was? Dat lijkt me toch ook wel evident in dit geval.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 21:51

Verklaring van de dierenarts heb ik vandaag gekregen. Nu weer besproken met de verzekering, maar weer even afwachten. Staat duidelijk op wat ze hebben geconstateerd en dat hij te slecht was om te vervoeren voor verder onderzoek.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:06

Wat een gedoe zeg..

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:28

Hoe is het nu TS?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 22:35

Lief dat je het vraagt. Het gaat wisselend, iedere minuut denk ik aan hem, en er gaat geen dag voorbij dat er geen tranen vallen. Ik mis hem verschrikkelijk, maar t voelt allemaal ook nog enorm onwerkelijk. Het is allemaal niet makkelijk. Hij is er nu een week niet meer, och wat zou ik hem graag nog even terugzien en knuffelen. ;( |( Ik merk dat het weinig op stal komen ook echt afkicken is, normaal was ik er dagelijks en nu ook meerdere dagen niet. Ik mis het vreselijk, Kachina maar ook de gezelligheid van stal.

Ik heb dan ook besloten om mijn stal bij mijn pensionstal aan te houden. Ik betaal gewoon door, en ga heel langzaam aan opzoek naar een opvolger voor mijn prachtige Kachina voornamelijk via via proberen.... , ik hoop dat hij een klein stukje zal meeleven in mijn opvolger. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk de gedachten aan een nieuw paard, maar het is zonde om niet verder te gaan met mijn lust en leven.

Kachina staat in een prachtige lijst met een kaarsje op de kast, iedere dag brand ik het eventjes om stil te staan bij mijn prachtige lieverd ;(

Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:45

Wat ontzettend heftig en onwerkelijk voor je.. Het zal een plekje moeten krijgen, dat komt vanzelf ooit.. heel veel sterkte.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:37

Sterkte , het verdriet slijt de mooie herinneringen blijven soms met een traan maar veel vaker met een lach
De juiste opvolger zal zich aandienen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:49

Misschien een tip voor intense, moeilijke tijden:
schrijf nu op wat je hebt meegemaakt en wat je voelt in deze afgelopen tijd. Dat kan ook in de vorm van een brief aan je paard.
Over een tijd zul jij je sommige dingen anders herinneren. Dat kan heel waardevol zijn om terug te kunnen lezen, en kan helpen bij het verwerken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:03

Linsey1998 schreef:
Lief dat je het vraagt. Het gaat wisselend, iedere minuut denk ik aan hem, en er gaat geen dag voorbij dat er geen tranen vallen. Ik mis hem verschrikkelijk, maar t voelt allemaal ook nog enorm onwerkelijk. Het is allemaal niet makkelijk. Hij is er nu een week niet meer, och wat zou ik hem graag nog even terugzien en knuffelen. ;( |( Ik merk dat het weinig op stal komen ook echt afkicken is, normaal was ik er dagelijks en nu ook meerdere dagen niet. Ik mis het vreselijk, Kachina maar ook de gezelligheid van stal.

Ik heb dan ook besloten om mijn stal bij mijn pensionstal aan te houden. Ik betaal gewoon door, en ga heel langzaam aan opzoek naar een opvolger voor mijn prachtige Kachina voornamelijk via via proberen.... , ik hoop dat hij een klein stukje zal meeleven in mijn opvolger. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk de gedachten aan een nieuw paard, maar het is zonde om niet verder te gaan met mijn lust en leven.

Kachina staat in een prachtige lijst met een kaarsje op de kast, iedere dag brand ik het eventjes om stil te staan bij mijn prachtige lieverd ;(

[ [url=m/L6jPaz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het hielp mij ook altijd het beste om na overlijden van mijn paard direct op zoek te gaan naar een nieuwe.Je hebt dan meteen afleiding.En je overleden paard zou toch ook willen dat je doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:12

Linsey1998 schreef:

[ [url=m/L6jPaz.jpg]Afbeelding[/url] ]

TS, heel veel sterkte en ik hoop dat je snel terug een maatje vindt. Probeer wel om je in je zoektocht niet te veel te focussen op gelijkenissen op welke manier dan ook met je overleden vriendje. Ik heb, helaas, zelf die fout 2 keer gemaakt. Je toekomstige paard zal in ieder geval een topbaasje treffen met jij.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:42

Linsey1998 schreef:
Het is werkelijk een ontzettende nachtmerrie, het is niet te bevatten, en onwerkelijk hoe snel het is gegaan. Het verdriet is mega groot. Wat zal ik hem missen och ;( het gaat echt veel tijd kosten om dit te verwerken.

Het totale inslapen heeft echt maar 5 minuten geduurd. Na het inspuiten van het eerste narcosemiddel had hij eigenlijk al bijna geen ademhaling en hartslag meer. Hij lag direct, probeerde ook niet meer op te staan. Na het inspuiten van het dodelijke middel was hij direct weg. Hij blies zijn laatste adem uit, en het was goed zo. Doordat hij zo snel ging geeft het me iets meer rust. Hij gaf aan dat het goed zo was, vechtlust is er niet geweest.

Lief lief lief vriendje, ik ga jou zo ontzettend missen! ;( ;(

Geef jezelf alle tijd die je nodig hebt om het te verwerken. Het is goed dat je het zo ziet, dat je er goed aan gedaan hebt omdat het snel is gegaan zonder vechtlust. Daar geef ik je helemaal gelijk in. En jij hebt je uiterste best gedaan om je maatje te helpen. Nogmaals veel sterkte, ik leef erg met je mee. :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:27

Het helpt mij vaak om van alles over het overleden dier op te schrijven, leuke en gekke herinneringen, maar vooral ook gewoontes, eigenaardigheden, wat vond hij wel/niet leuk, etc.

Ik heb mijn paard heel onverwacht verloren en dat geldt helaas ook voor diverse andere dieren zoals katten op wie ik dol was. Het schrijven van zo'n in memoriam helpt bij de verwerking en is jaren en jaren later leuk om te lezen, je vergeet toch dingen, of denkt er niet meer aan. Je kunt er eventueel ook foto's aan toevoegen en zelfs als boek laten printen.

veel sterkte!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:26

Toen ik mijn vorige paard heb moeten laten inslapen (uiteindelijk ook vanwege zijn ataxie, alleen hij heeft er nog een paar jaren mee in het land kunnen staan, dat ging niet zo snel als bij jouw paard maar ik kon niets meer met hem doen), ben ik wel direct op zoek gegaan naar een ander paard.. Was wel even moeilijk, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.. De dag nadat ik hem in heb laten slapen heb ik de advertentie van mijn huidige paard op Marktplaats gevonden en het was net alsof het zo moest zijn..

Het klinkt misschien heel dom, maar het voelde toen alsof mijn vorige paard hem voor mij had uitgezocht.. Want hij stond al een hele poos op Marktplaats en ik had hem nog niet gezien, en een dag later zag ik hem ineens terwijl ik al wel stiekem een poos aan het kijken was omdat ik wist dat het een aflopende zaak was.. Het klinkt heel zweverig en het zal ook vast niet zo zijn, maar op dat moment voelde het gewoon echt zo.. Had het wel even moeilijk toen we in de auto zaten om hem en nog twee andere paarden te gaan bekijken die zaterdag erna, en natuurlijk blijft het ook moeilijk..

Het is nu bijna drie en half jaar geleden, maar ik mis hem nog steeds wel.. Maar het wordt wel makkelijker.. Misschien was het voor mij ook minder moeilijk dan voor jou omdat ik het wel aan zag komen, maar voor mij kwam het toch ook nog onverwacht omdat hij echt ineens heel slecht was en hij niet meer kon.. Ik hoop in ieder geval dat je het een plekje kunt geven en dat je straks weer verder kunt. Ook met een ander paard zul je jouw Kachina niet vergeten, hij zou ongetwijfeld willen dat je verder gaat. Maar wel op het moment dat het goed voelt voor jou :(:)