Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:32

Art_Ificious schreef:
Aangezien sommigen het nodig vinden mij het leven zuur te maken plaats ik geen updates meer.

Sorry voor hen die wel nog oprecht geïnteresseerd waren

Ik vind het heel jammer dat je alles op jezelf betrekt en het niet een keer echt over je paard mag gaan.
Bokkers zijn bezorgd, leven mee, liggen mee wakker omdat je dier pijn heeft...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:35

Art_Ificious schreef:
Aangezien sommigen het nodig vinden mij het leven zuur te maken plaats ik geen updates meer.

Niet fair om nu in een slachtoffer rol te kruipen, waar je zelf je probleem plaatst en gewoon vrijwel alle reacties negeert.

Niemand zegt iets persoonlijks, alleen dat je er gewoon een goede paardenarts bij moet halen. En als je oprecht van paarden houdt, is die er nu wel bij geweest.
Als je dat in deze situatie niet doet, loop je inderdaad risico dat je problemen krijgt, omdat je dan nalatig bent. Dan kan je boos worden, maar dat is wel je eigen keus die je maakt door zolang te wachten met goede zorg en het paard er zo bij laat staan.

Misschien zijn betere updates dan verstandiger. Juist om mensen te laten zien wat je wel allemaal doet en of er veranderingen zijn.

neetoch

Re: Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:43

Dit begrijp ik ook niet ts. Ik herkende je natuurlijk ook nog wel van vorige topics van je met vorige paarden.

Maar goed iedereen verdient een tweede kans en waarschijnlijk heb je met de beste bedoelingen nu 2 adoptiepaarden in de wei genomen.
Maar er weer compleet overheen gestapt blijkbaar, dat adoptie over het algemeen betekend dat die dieren speciale en op maat voor het dier zorg nodig hebben.
Dan nog is er niets mis met om hulp gaan vragen door een topic te openen en nog steeds ben je niets verplicht. Ook niet om alle adviezen ten harte te nemen.
Maar je weet toch wel hoe mensen op jou reageren onderhand hier op bokt? Dus waarom dan toch weer in die ik ben zielig rol kruipen? De mensen hier maken zich wel zorgen om het paard, dus nu niets meer laten weten, gaat je echt de allerlaatste crediet die je hier misschien nog wel hebt bij sommige mensen doen verliezen.
Kom op gewoon even die spreekwoordelijke ballen in je broek goed leggen en ons laten weten hoe het met het arme paard gaat.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:45

Art_Ificious schreef:

Ik vind het erg jammer dat je geen updates meer wilt plaatsen.
In ieder geval sterkte met je paardje! En hopelijk komt het goed met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:58

En we gaan weer verder met bitchen :roll:
Logisch toch dat ze geen updates meer wilt plaatsen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:01

Hoi ts, ik hoop dat je toch wilt blijven vertellen hoe het gaat.

Wat heeft de DA verder gezegd eigenlijk? De bloeduitslagen zijn goed, maar de klachten zijn onverminderd. Heeft ze geen vervolgstap besproken?
Ik heb dat ook wel eens met een DA die dan medicatie voorschrijft en dan zegt 'laat maar weten hoe het gaat' Ik trek dan wel zelf meteen weer aan de bel als ik toch nog zorgen heb. Heb je zoiets afgesproken?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:04

Sizzle schreef:
Het lijkt op crab-walking trouwens (loopt geloof ik een topic over).

In het begin stil meegelezen omdat ik me afvroeg hoe het kwam en hoopte dat ik er wat van kon leren :).

Bovenstaande reactie dacht ik ook gelijk aan toen ik je filmpje zag. Misschien heb je er wat aan :)

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:05

brokjes schreef:

Ik bedoel het helemaal niet op een bitcherige manier hoor :) Ik ben oprecht benieuwd wat het paard heeft.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:13

brokjes schreef:

FF dimmen. Als je reacties niet oke vindt, ben je geen haar beter om mensen bitch te noemen, want dat doe je feitelijk.

Het gaat om een levend wezen. TS heeft zelf een topic geopend. Zelf advies gevraagd en ook zelf foto's en filmpjes geplaatst.
De reacties zijn op haar eigen reacties gekomen!

Topic kan dicht en het kan open en TS kan zielig doen, maar het paard is er slecht aan toe, klaar. Buiten onze mening om, zijn daar ook nog regels voor godzij dank. In een modern land mag je je dieren niet van zorg onthouden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:48

Misschien waren de opmerkingen al weggehaald, maar ik heb eigenlijk geen sneer naar TS persoonlijk gezien. De reacties werden inderdaad dwingend, maar volgens mij allemaal over het paard en niet over TS.

Hoe dan ook, TS weet de gang van zaken op bokt. Zeker gezien al haar vorige topics en toch kiest ze er steeds voor er een te openen. Dat ze nu niet meer wil reageren snap ik, maar ik snapte ook al niet waarom je uberhaupt weer een topic hebt geopend in MD. Ik hoop dat je in elk geval door pakt voor je paardje en zorgt dat hij linksom of rechtsom gewoon de juiste zorg krijgt. Succes en beterschap!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:53

Het énige wat belangrijk is, is dat het paard geholpen wordt en dat deze situatie zich nooit meer voordoet. En hoe dat dan gebeurt, dat maakt eigenlijk niet eens meer uit. Dat stadium is wel gepasseerd, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:03

Als er nog steeds geen dierenarts bij is geweest, dan is het paard beter af op de eeuwige groene weides.

Zieke dieren onthouden van medische zorg is in mijn ogen dierenmishandeling en wanneer dit nog steeds het geval is, dan hoop ik dat beide paarden worden afgenomen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:05

En eerlijk TS, ik zou je de hemel in prijzen, zou je nu Merho wel alle zorg gaan geven die hij nodig heeft, en je verantwoordelijkheid in die dingen nemen.

En idd, ik zou willen dat dit paard echt geholpen wordt en deze situatie niet meer voorkomt.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:42

Hoe gaat het nu met Merho?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:44

Mindim schreef:
Als er nog steeds geen dierenarts bij is geweest, dan is het paard beter af op de eeuwige groene weides.

Zieke dieren onthouden van medische zorg is in mijn ogen dierenmishandeling en wanneer dit nog steeds het geval is, dan hoop ik dat beide paarden worden afgenomen.

Het is niet alleen mishandeling, het is bij wet verboden een dier noodzakelijke zorg te onthouden.

Daarover meer in dit stuk: https://wetten.overheid.nl/BWBR0030250/2020-01-01

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:45

Hoi ts, jammer dat je geen updates meer plaats, maar ik heb er begrip voor.
Misschien wil je over een tijdje wel laten weten of je paardje beter is geworden en wat het nu is geweest.

Voor nu heel veel sterkte, ik ga ervan uit dat jij doet wat je kunt, i.o.m. je dierenarts, wij vanachter de pc kunnen daar niet over oordelen.
Heel veel sterkte en wijsheid Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:58

marije1109 schreef:
Hoi ts, jammer dat je geen updates meer plaats, maar ik heb er begrip voor.
Misschien wil je over een tijdje wel laten weten of je paardje beter is geworden en wat het nu is geweest.

Voor nu heel veel sterkte, ik ga ervan uit dat jij doet wat je kunt, i.o.m. je dierenarts, wij vanachter de pc kunnen daar niet over oordelen.
Heel veel sterkte en wijsheid Y;(

Daar sluit ik me bij aan.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:04

Dit dier is geadopteerd bij pzb? Zijn zij op de hoogte van hoe hij er nu bij staat? Als zij hier niet in grijpen vind ik dat ook grove nalatigheid, dan is zo'n hele adoptie waarin zij eigenaar blijven dus ook maar schijn.

TS ik hoop oprecht dat je een stap terug kan doen en naar je laatst geplaatste filmpje kan kijken alsof dit iemand anders paard is, hoe zou je dan willen dat diegene zou handelen??
Ik denk dat hier op maar 1 antwoord mogelijk is en dat is zsm. een paardenarts erbij..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:07

Wat jammer als er geen updates komen, ik ben oprecht benieuwd hoe het nu gaat met dit paardje.
Eerder vroeg ik ook al hoe paard zoekt baas hier in staat en wat hun rol is.
En daar ben ik nog steeds wel benieuwd naar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:11

Wat jammer TS, dat je hebt besloten je terug te trekken uit het topic.
Ik kan het mij enigszins voorstellen, maar voornamelijk niet. Iedereen hier in dit topic heeft het beste voor met jouw paardje. Op de laatste beelden stond hij er niet goed bij, dat erken je zelf toch ook hoop ik? maar zonde dat je niet meer update, had graag gelezen dat hij opknapte en een fijne ouwe dag bij jou kon hebben.
Ik blijf bij mijn eerdere vraag: 'Welk advies zou jij hebben gegeven als dit niet jouw topic was.' Ik ben oprecht benieuwd naar je antwoord.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:17

_Penotti schreef:
Eerder vroeg ik ook al hoe paard zoekt baas hier in staat en wat hun rol is.
En daar ben ik nog steeds wel benieuwd naar.

Hier ben ik ook bog steeds benieuwd naar.
Zou je die vraag nog kunnen beantwoorden ts?
Dit is gewoon puur intresse.
Mag eventueel ook in pb :)

Hoop dat je paard gauw opknapt!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 18:20

Het allerlaatste wat ik zeg:

Nja als bokkers al de politie op je dak sturen zonder te weten dat ik WEL verdere stappen onderneem. (Want topic was op slot dus kon dit niet meer vermelden) .. Dan gaat het voor mij gewoon overdreven te ver.
Ook heb ik contact met PZB en doen zij ook het mogelijke door zelf nog een dierenarts te sturen. (Onbekend wanneer)

En ik weet dat het bokkers waren. Ze hebben zelf gezegd DP in hun reacties en er zijn er enkele die ook weten op welk adres de wei ligt.

Voorbijgangers zijn het niet geweest want agent wist details die alleen uit dit topic konden komen. En dat is voor mij de druppel!!

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:22

Art_Ificious schreef:

Nja als bokkers al de politie op je dak sturen zonder te weten dat ik WEL verdere stappen onderneem. (Want topic was op slot dus kon dit niet meer vermelden) .. Dan gaat het voor mij gewoon overdreven te ver.
Ook heb ik contact met PZB en doen zij ook het mogelijke door zelf nog een dierenarts te sturen.

En ik weet dat het bokkers waren. Ze hebben zelf gezegd DP in hun reacties en er zijn er enkele die ook weten op welk adres de wei ligt.

Voorbijgangers zijn het niet geweest want agent wist details die alleen uit dit topic konden komen. En dat is voor mij de druppel!!

Wat afschuwelijk dat er zulke bokkers zijn walgelijk. :r ik wil je heel veel sterkte en succes wensen met je paardje en hopelijk komt hij er snel bovenop. Je kunt het ts! +:)+

Dimphyl

Het topic openen en sluiten gaat in overleg met jou als TS toch? Had het dan op slot gelaten.

Wat voor verdere stappen heb je genomen dan?

SinneJ

Art_Ificious schreef:

Ook heb ik contact met PZB en doen zij ook het mogelijke door zelf nog een dierenarts te sturen. (Onbekend wanneer)

Maar als jij volledig in orde bent met je medische zorgen is er toch niets aan de hand?

Mensen doen dat niet om je het leven zuur te maken hoor, ze doen dat voor het paard.