Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandora2 schreef:Pien 200gr op een liter of 2 water ( kan ook iets meer of iets minder geweest zijn) per paard per dag. 7 dagen.
Is de pap te dik, dan wat water bij. Is de pap te dun, dan wat psyllium bij.
Het is net als bij behanglijm
Droog is dat niet te vreten voor een paard. Voor een mens ook niet trouwens
MyWishMax schreef:Jij maakt het dus niet apart nat, superpony, maar gooit het op de 'slobber' en dan meteen in de bak of uit de emmer geven? Dus wordt geen echte lijm achtige substantie?
Die van mij houdt niet van nat voer.Zelfs een klein beetje water door de muesli, waar ze normaal een moord voor doet, om poeder te laten plakken zorgt voor miepen met eten. Ligt niet aan het poeder, want droog eet ze het wel.
Pandora2 schreef:Maar Sandclear zijn korrels.
Als je deze husk droog voert, plakt hun bek gewoon dicht van de 1e hap![]()
Moet je zelf maar eens proberen met een soeplepel husk![]()
Als je korrels droog voert, wordt het in de maag toch ook al met sappen vemengd zodat het ook veel eerder dan in de darmen gaat uitzetten.
Dus ik heb dat advies van droog voeren nooit zo goed begrepen
Citaat:Maar als ik maar 1 handje muesli zou geven en 100gr husk wil geven, zou het wel lastiger worden denk ik.
pien_2010 schreef:Citaat:Maar als ik maar 1 handje muesli zou geven en 100gr husk wil geven, zou het wel lastiger worden denk ik.
Ze krijgen dit zodat ik medicatie of iets tegen het zand erbij kan geven, want ze hebben genoeg aan gras/ hooi met vitamine en mineralen.
Ik ga wel eens kijken want wortels in kleine stukjes erbij helpt misschien ook met wegeten. Daarnaast heb ik nig 1 kuur Sandclear dus dat kan ik ook mensen met de husk.
Kidde schreef:50 gram lijkt mij persoonlijk wel weinig voor een paard? Dat krijgen hier de shetlanders. Normaal krijgen ze ook altijd alleen vitaminekorrels en een handje biks, maar voor de zandkuur geef ik ze altijd een halve schep sloeber tijdelijk extra.