Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
superpony schreef:Ik blijf echt schrikken van de niet paardvriendelijke adviezen en opmerkingen. Maar dit is wel echt een afspiegeling van hoe het werkelijk is in de paarden. Kom zulke dames echt overal tegen, alleen hebben ze in het echt niet zo een grote mond.
Op bokt weten inderdaad veel mensen niet genoeg over paarden. Als je even leest, zie je ook dat Bokt propvol staat met problemen. Huisvesting, voer, blessures, omgang en training, het staat er helemaal vol mee.
Roodvos schreef:Ik geef naast de brok vaak nog 2 schep zemelen en 0.5 schep luzerne bij. (Zemelen altijd nat voeren, nooit droog!) Zemelen bevatten ijzer en zijn vezelrijk, wat de darmwerking stimuleert. Luzerne is een bron van eiwit. Daar geef ik dan nog een vitaminesupplement bij om het "tekort" van die 1 kg brok aan te vullen. Ik geef deze: https://www.paardendrogist.nl/product/c ... us/100101/
Verder kunnen paarden heel goed overweg met plantaardige olie. Deze levert ook "langzame" energie, dus geen korte piek maar juist voor meer langdurige inspanning. Je zou kunnen overwegen meer vetten (bijv. Omega 369 olie) aan het rantsoen toe te voegen.
superpony schreef:dat idee had ik niet van TSEn ja, als die mensen stug volhouden dat ze het goed doen of niks willen veranderen voor het paard, ben ik weg. Ik ben niet commercieel.
Ja nou ja als mensen nu klakkeloos doen wat de trainer zegt, zonder weerwoord, is het ook niet goed (zie je eigen tekst hieronder: Maar die mensen hebben naam en volgt men blindelings. )Citaat:Het klanten likken, is iets van de huidige tijd. Toen ik vroeger les had, had je respect voor je trainer en gaf je geen weerwoord. Je luisterde en werkte hard. Dat is vaak ( dus niet altijd!! ) wel anders nu.
Citaat:Ik doe geen aannames, maar lees puur wat mensen hier schrijven. Je ziet het in heel veel topics dat iemand een vraag stelt en vervolgens elk advies wegwuift. Oplossingen zijn vaak te lastig, te duur etc.
Dat is niet wat er staat. Er staat nergens dat klanten alles mogen roepen en je als verkoper alles moet slikken. Wat kan jij het negatief oppakken zeg?Citaat:Marketing en verkoop trainingen zijn inderdaad gericht op klanten aantrekken en binnen houden. Maar op het moment dat klanten van alles mogen roepen en je als verkoper/ coach or whatever dan maar van alles moet slikken, om geld te verdienen, ben je ook niet meer geloofwaardig. Geloof je in je producten of diensten, moet je daar wel voor op komen. Zelfs als het je klanten kost. De mensen die echt iets willen doen, blijven wel en heb je vaak zeer goed contact mee.
Everybody is entitled to make their own mistakes.. blijkbaar ging ze in eerste instantie toch niet met je mee qua gedachtengang. En het is alleen maar prima dat zo iemand dan uit eigen ervaring iets geleerd heeft. Helaas kost dat soms wat..Citaat:Zij geeft inmiddels ook toe dat die lieve trainers erg gezellig waren; staan in de hoek met anderen te kletsen in je dure les, staan te roken voor en na je les, waar er dus al 10min van je les af gaat en ze kwam geen steek verder.
Citaat:Een sportpaard is imo een paard dat zware training heeft en meerdaagse wedstrijden van huis loopt. En hoewel die paarden daar ook aan wennen, net als een paard met minder conditie al hard werkt voor 1 rondje bos, heb je het over bepaald spiergebruik dat het paard moet aankunnen.
Citaat:Heel veel paarden worden geforceerd in oefeningen. Als ze moeilijk gaan, wordt het erg vaak opgelost met supplementen en bijzetteugels. Maar doorgaans zie je dat er een stuk basis mist en dat is helaas algemeen geaccepteerd. Ook bij de betere trainers.
Heeft niks met het topic te maken.. maar ja, als de lesklanten ook niet weten hoe het moet, hoe moeten ze dan meten of iemand onzin verkoopt of niet?Citaat:Zo was ik vd week bij een wedstrijd kijken. Mensen trainen bij toptrainers, maar er wordt niet op hun zit en houding gelet. Als iets de ene kant op moeilijker gaat, wordt het met handen en benen opgelost, terwijl de ruiter het paard gruwelijk in de weg zit. Maar die mensen hebben naam en volgt men blindelings.
Dat begrijp ik heel goed...Citaat:Ja, ik maak me kwaad erom, zeker als je zoveel ellende ziet er nog zo weinig aan gedaan wordt.
Cer schreef:Een suikerjunk van 1 kg brok per dag voor een groot paard.. (en volgens mij heeft TS nog niet eens aangegeven wat voor merk brok het is)
Over conclusies trekken gesprooken..
Dat 95% van Bokt het even weet, ze zijn allemaal junkies aan het kweken...
Mousmous schreef:TS, dit is misschien ook wel een informatief stukje voor je
http://www.voervergelijk.nl/column/29/k ... aarom-niet
Ik heb hier 3 jonge/onervaren paarden staan, lopen ook op 1 kg brok per dag.
1 daarvan is heet/heel looplustig, de 2e is heel heet/rillerig dus ook altijd heel voorwaarts, nummer 3 zal het allemaal aan zijn r**t roesten, die maakt zich totaal niet druk. Is niet lui maar loopt met zo'n tekstballonnetje boven zin hoofd van , pfuh mens waar maak je je druk om ??
Het zou me niet verbazen als jouw paard ook gewoon wat flegmatiek is. Je kan het met het voer proberen op te lossen en/of rijkunstig, medisch enz, maar het kan ook zo zijn dat er een dag komt dat je gewoon het temperament zal moeten accepteren en daar het allerbeste van zal moeten maken.
Wat voer aan gaat heb ik nog nooit een paard snel kunnen voeren, gelukkig vrijwel altijd hete paarden gehad, maar nu dus een die zich dus ook niet zo druk maakt. Ze lopen hier voor het rijden altijd eerst buiten en wat ze dan al aan extra energie van het voer zouden krijgen raken ze buiten dan al wel kwijt.
Cer schreef:Oh gevonden, Subli idd![]()
Nou daar zijn de meningen ook over verdeelt als ik er op zoek binnen bokt.
En Pol1, ik zou maar snel stoppen met Subli voeren, want ik zag dat je dat tot deze maand nog voerde.. met een te hoog zetmeelpercentage en dus suiker... gaat je suikerjunk
Ayasha schreef:Dus toen ze zadelmak gemaakt werd was ze rillerig en loperig en nu is ze tam.
Wat was er toen anders tov nu?
Mousmous schreef:Rillerige en loperige kan spanning geweest zijn vanwege de nieuwe ervaring van een ruiter op de rug. Door gewenning/vertrouwen zou je dat rillerige/loperige weer kwijt kunnen raken. Precies zoals TS zegt.