Dus volgens de knhs is hij 4 jaar. Geloof nooit dat hij heel hard moet werken nu hoor. Niet teveel zorgen om maken, helpt je namelijk helemaal niet.
Ik weet dat hij 3 mei totaal groen is opgehaald en toen nog vrij schraal en bijkomend van de dip die hij had en 15 mei kreeg ik al foto's dat hij gereden werd. Dus ik maak me er wel zorgen om,kan er niets aan doen maar weet gewoon bijna zeker dat alles snel snel moest ivm verkoop en snel verdienen.
Hoezo is hij volgens het knhs dan 4 jaar?moet in okt nog 4 worden nml.
Ja maar dan is die bij de knhs dus 4 omdat ie dit jaar 4 wordt en vanaf april zou die dan L mogen starten. Misschien is de pony er ook juist wel van opgeknapt nu hij moest gaan werken.
Nou hij was er zeker aan toe om aan t werk te gaan dat is ook de reden van verkoop geweest omdat ik daar gewoon nog minder tijd voor ga krijgen met een 3de baby erbij. Hoop dat je gelijk hebt!
Wauw! Ik ben wel benieuwd naar het vervolg van dit verhaal. TS, ga er in de eerste instantie maar vanuit dat de meeste mensen het goed voor hebben met hun pony...
cinniz123
Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-17 09:20
Shalimar schreef:
Wauw! Ik ben wel benieuwd naar het vervolg van dit verhaal. TS, ga er in de eerste instantie maar vanuit dat de meeste mensen het goed voor hebben met hun pony...
Ja foto zag er iig goed uit. Dus wacht het even af
even een hele korte update omdat ik helaas niet veel kan vrijgeven....
het gaat goed met hem maar is wel vrij mager dus staat momenteel stil ivm aankomen. de nieuwe eigenaren zijn totaal niet op de hoogte van wat er heeft gespeeld en heeft en hebben een flink bedrag voor hem moeten betalen. het verhaal krijgt iig nog een vervolg
maar het allerbelangrijkste is dat deze mensen hem graag willen houden!
En wat een goed bericht dat ze open staan voor je verhaal!!
SpeechLess
Geplaatst: 23-07-17 10:56
Wat super fijn dat je hem gevonden hebt Wat een nare mensen zeg, dat ze ook nog eens de hoofdprijs ervoor gevraagd hebben Fijn dat zijn nieuwe eigenaren het een stuk beter met hem voor lijken te hebben en hem willen houden
Vermoed dat die anderrn gewoon louche handelaren zijn geweest... ff een goedkoop ponietje kopen... snel even zadelmak maken en duur doorverkopen met zijn mooie kleurtje...
cinniz123
Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-17 15:19
Neon schreef:
Dat is in ieder geval al heel positief
Vermoed dat die anderrn gewoon louche handelaren zijn geweest... ff een goedkoop ponietje kopen... snel even zadelmak maken en duur doorverkopen met zijn mooie kleurtje...
Ja dat vermoede had ik ook en dat is nu ook bevestigd.
Shalimar
Geplaatst: 11-08-17 10:27
En, heb je hem bezocht en hoe gaat het nu?
cinniz123
Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-17 13:20
Het is een heel verhaal geworden maar uiteindelijk gaan ze er waars toch geen rechtszaak van maken. Dus even een beknopte versie.
Hij is bij mij gekocht door K die heeft hem in 2,5 maand tijd van totaal groen zonder conditie ingereden,parcour mee gesprongen en voor de wagen gegooid(heb de filmpjes gezien) en voor t dubbele verkocht als zijnde sport pony zonder gebreken aan een andere handelaar daar heeft hij 2 dagen gestaan en is voor nog eens 700€ meer verkocht aan de mensen die hem nu hebben. Ze hadden hem gekocht voor een meisje bij haar op stal maar daar was hij niet geschikt voor en omdat hij zo zielig was en schraal (zijn haar woorden)heeft ze hem zelf gehouden voor haar dochter. Deze wilde hem gaan uitbrengen in de sport en er een leuke pony van maken. Maar pony schuurde zo nu en dan dus ze had twijfels maar had over zn hele lichaam ook plekjes dus ze dacht aan een schimmel. Tot ze getagt werd op fb en mij uiteindelijk te spreken kreeg. Alles viel voor haar op zn plek waarom hij schraal was en schuurde. Ze heeft hem op rust gezet en hij krijgt nu kruiden voor het zuiveren van zn lever als ik het goed zeg en nu schuurt hij niet meer. Ze kan hem helaas niet als sport pony gaan gebruiken omdat ze zelf een eczemer heeft en weet dat dit gewoon niet werkt maar hij mag bij haar lesjes gaan lopen. En we hebben afgesproken dat mocht hij daar weg moeten dat ze contact met me opneemt om te kijken of er voor mij meer tijd is hem terug te nemen. Maar voorlopig blijft hij daar en heeft hij het goed! Dus voor mij zeker wel een rust puntje ondanks dat ik K wel wat aan kan doen,want wat een verknipt meisje is dat zeg! En vol blijven houden dat ze van niets wist tot ik alle bewijzen had doorgestuurd naar de nieuwe eigenaar.
Ik wil hem zeker gaan opzoeken maar na de vakantie pas. Want zo'n reis met 2 kinderen in de auto doe ik liever niet.
Eczemers kunnen prima als sportpony's of paarden met de juiste verzorging.. maar fijn dat het nu op z'n pootjes terecht lijkt te zijn gekomen. Hij heeft nu vast een goed huisje.
Ja hij heeft het zeker getroffen nu,ben ii echt super blij om. Snap haar redenatie wel hoor om niet super veel tijd en geld in een pony te steken voor de sport die niet in orde is. En mijn fjord stond ook in zijn tuig te schuren terwijl hij in zn vrijheid minder schuurde maar t triggerde hem gewoon met tuig.dus snap haar volkomen.
ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar heb je hem al eens laten testen op lyme? het schraal, slecht in vel, vaga klachten verhaal ben ik altijd bang voor lyme. dat kan zo'n verschillende en vage klachten geven... is denk ik de moeite te checken en mogelijk uit te sluiten.