Dikke benen tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:22

Annalies03 schreef:
maar daarom juis dat er zo snel mogenlijk een arts moet komen.. als jij dood ziek op bed ligt en zoveel pijn hebt wil je toch ook dat je gelopen wordt? :) ik bedoel het echt goed hoor.. maar zorg alsjeblieft hoe dan ook dat het vandaag nog gebeurt

het paard is niet terminaal hoor. Loopt al heel lang met dikke benen. Ik keur het niet goed en ik vind het ook jammer dat het zo lang duurt maar je kan ook overdrijven.

IMJ

Re: Dikke benen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:24

Waarom moeten ze misschien ingeslapen worden ts? Wie zegt dat?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:28

Het wordt allemaal steeds vager.
Wat ik totaal niet snap, is dat de tinker dus onlangs geruild is voor een ander paard, maar dat er gewoon geen geld is voor wat voor zorg dan ook. Had het vorige paard dan niet geruild voor een tinker, maar gewoon verkocht. Ook het plan om met de tinker te fokken (zie ander topic, wat ik onlangs niet meer gecheckt heb) is dan natuurlijk bizar.
De DA kan je gewoon bellen en dan komt hij. Hoe je het financieel moet doen weet ik niet, maar er zijn diverse bokkers die aangeboden hebben om dan bij te springen en daar zou ik zelf gebruik van maken. Nee, ideaal is het niet om een lening te hebben staan, maar het is nog minder handig om te laat te zijn met de behandeling.

TS is 14, en hier dus niet fout. Hoe je het ook went of keert. De ouders zijn verantwoordelijk, en het is diep triest dat men de verantwoordelijkheid niet neemt en een kind het op moet lossen.
Maar ik zou niet te lang wachten met bellen, voor je het weet is het weer weekend en dan krijg je sowieso meer kosten.
Het duurt nu allemaal eindeloos ("vanmiddag ga ik kijken en als het niet goed is, dan bel ik"), terwijl je allang een reguliere afspraak had kunnen hebben. Straks is het ineens 'spoed' en betaal je daar ook weer extra voor. Het loopt al twee weken...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:30

TS, wat een drama. Ik kan je verhaal nu ook wat beter plaatsen en denk dat je ouders een grote duim hebben voor wat betreft het bellen van de dierenarts. Er is denk ik echt geen geld om een dierenarts te laten komen. Maar wat ik dan niet snap is dat je in het topic over het laten dekken van je merrie een potje van 2.000 euro is.

Heel vervelend dat je ouders geen geld hebben. Is dit een tijdelijk probleem?
Zo nee, dan zou ik overwegen om de paarden weg te doen. Hoe moeilijk dat ook is. Maar het ontzeggen van medische hulp vind ik echt een no go en voor mij een reden om een ander huisje te zoeken voor je paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:50

De welshpony kan je niet meer weg doen zij is 28 en heeft cushing en een blessure. Dat kan ik niet maken.
Paarden staan in Aalsmeer...

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:09

IMJ schreef:
Annalies03 schreef:
maar daarom juis dat er zo snel mogenlijk een arts moet komen.. als jij dood ziek op bed ligt en zoveel pijn hebt wil je toch ook dat je gelopen wordt? :) ik bedoel het echt goed hoor.. maar zorg alsjeblieft hoe dan ook dat het vandaag nog gebeurt

het paard is niet terminaal hoor. Loopt al heel lang met dikke benen. Ik keur het niet goed en ik vind het ook jammer dat het zo lang duurt maar je kan ook overdrijven.

Ik overdrijf liever zodat het bij TS doordringt dan dat die beesten zo nog 2 weken staan..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:31

ik suggereer maar iets..is er geen bokker uit de buurt die CPL kent die eens bij TS vrijblijvend wil kijken en dan evt een advies naar de ouders kan geven?

Ik wil TS niet afbranden en vind het eigenlijk heel zielig... Snap dat bokkers geen dierenarts zijn maar misschien kunnen we helpen. Ik woon helaas echt aan de andere kant van het land.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:50

friesam schreef:
ik suggereer maar iets..is er geen bokker uit de buurt die CPL kent die eens bij TS vrijblijvend wil kijken en dan evt een advies naar de ouders kan geven?

Ik wil TS niet afbranden en vind het eigenlijk heel zielig... Snap dat bokkers geen dierenarts zijn maar misschien kunnen we helpen. Ik woon helaas echt aan de andere kant van het land.

stel....dat er inderdaad een bokker is die dat gaat bekijken en tot de veronderstelling komt dat het inderdaad CPL is....Dat gaat ze dan niet geloven,net als dat ze hier niets aanneemt.
En ja...zielig.Vooral voor het paard.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:57

friesam schreef:

Ik woon op 5 minuten afstand en ik wil gaan kijken maar ik vraag mij af of het werkt. Daarnaast krijg ik alleen maar meer medelijden met het dier.

Desnoods wil ik ook best met je ouders praten hoor TS, dit kan gewoon niet langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:58

Ben vandaag weer wezen kijken en het schiet niet op :n

En eindelijk ziet mn moeder in dat het inderdaad niet zo lang kan wachten. Ze zegt dat het geen onwil is maar een financiële kwestie. :(

Heb vandaag een paar foto's gemaakt van dr benen. Foto's volgen.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:14

En heb je ook gezegt dat je in termijnen mag betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:14

Haar benen zijn trouwens wel een beetje vies die heb ik later schoongemaakt

De dierenarts heb ik daar nog niet over gebeld, ik ben eerst aan het proberen het geld in 1 keer hier in orde te hebben en gelijk te betalen. Anders blijft dat probleem er ook, dat er niet betaald word en de dierenarts straks niet meer naar het dier wil kijken in de toekomst.

:(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-16 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:15

Geen stalbenen oid??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:17

Ik denk dat stalbenen er anders uitzien :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:17

Sorry hoor maar als je geen DA kosten kunt betalen dan mag je imo geen paarden hebben. Het paard is nu de dupe van jullie egoïsme. Jullie willen een paard omdat het leuk is maar kunnen het niet in zorg voorzien. Erg sneu.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:21

Anoniem schreef:
Sorry hoor maar als je geen DA kosten kunt betalen dan mag je imo geen paarden hebben. Het paard is nu de dupe van jullie egoïsme. Jullie willen een paard omdat het leuk is maar kunnen het niet in zorg voorzien. Erg sneu.

tjah ik denk dat dit inmiddels ook wel vaak genoeg is gezegt nu..

TS zeg het even tegen je ouders, dat je in termijnen kunt betalen en bied dan aan dat je een baan neemt om mee te betalen ofzo..? er zijn zat baantjes die je kunt doen op die leeftijd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:23

Ja ik zei van ik ga zelf zoeken naar een baan zodat ik WEL met ze naar een da kan gaan als ze zorg nodig hebben!

En toen werd ze boos...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:23

Als het goed is komt mijn vader straks thuis en dan zal ik zijn mening eens vragen....

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:25

heb je haar ook verteld over wat het mogenlijk is, en de gevaren ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:28

Ja ik heb gezegd dat als we nog lang doormodderen dat dit nog wel eens heel fout kan aflopen binnen enkele dagen maar dat gelooft ze niet want het dier loopt hier waarschijnlijk al zo lang mee en dan kan even wachten vast geen kwaad.... en ze heeft geen pijn ze loopt niet kreupel...

Ik wist niet hoe boos ik moest worden hoor.... dit vind ik echt de limit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:34

N.a.v de laatste foto's vermoed ik nog steeds CPL in combinatie met Mok en/of mijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:35

Wat je kunt doen is, tot de dierenarts komt, even wassen met Betadine, dat het goed ontsmet en de wonden niet gaan ontsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:36

Ik wil morgen naar de dierenarts maar moet even een trailer regelen ik ga dat arme dier er niet heen laten lopen dat kan ik niet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:37

Gaat het over de Tinker? Hoe ver is dat? Beweging is juist enorm goed.

Want hoe wordt hij gehouden? Hoe vaak komt hij buiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:40

Staat nu op stal als het overdags droog is een paar uurtjes op het land het is een uur heen en een uur terug lopen maar als ze verdoofd moet worden of weet ik veel wat kan ze niet terug lopen....

En ik vind het ook wreed haar helemaal uit te putten zodat ze eindelijk naar een dokter kan