Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:48

In mijn geval als fleecedeken, eerst dat wat uittesten en kan ik daarna nog wel een deken bestellen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:25

Hij lijkt in elk geval kwalitatief erg mooi en in vergelijking met de bot fleece is hij best goedkoop :=

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:54

klopt het dat de Fedimax geen onderdekens heeft? Alles lijkt wel regendeken of vliegendeken. Of zie ik iets over het hoofd?

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:32

Ik heb de peesbeschermers aangekocht ivm met peesblessure achterbeen. Ben benieuwd of ze daadwerkelijk iets gaan uithalen.
De bedoeling is om haar er overdag mee in de wei te laten lopen en ze te gebruiken als we terug aan het werk mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:22

Ik heb vanmiddag de Fedimax 50 grams regendeken ontvangen. *\o/*

De afwerking is heel degelijk, mooi gemaakt, erg grappig met de keramische balletjes aan de binnenkant, maar helaas is hij toch echt te groot voor mijn paard.

Met de deken heb ik ook meteen de Fedimax ceramic gevoerde rugdeken meebesteld en heb hem vanavond op de bank getest: met 1 been zat ik op een BOT zadeldekje en met 1 been op de fedimax deken.Het effect is hetzelfde, bij normale stoffen merk je dat je been echt die stof eerst moet opwarmen, terwijl de BOT/Fedimax stoffen bijna meteen op temperatuur zijn, erg grappig. :)
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 24-12-16 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van de post verwijderd ivm reclame.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:03

Valt de deken dan zo groot of heeft Rio zo'n klein maatje?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:10

Oh wat goed, een testje! Met blote benen?
Houd je de "rugdeken' wel?
Ik heb de 50gram besteld. Hopelijk past ie!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:37

mijn paard is nogal goed in slopen van dekens. Dus ik hou het op de dekens die ik nu heb. Moet binnenkort weer 1 bestellen omdat er weer 1 deken stuk is.. komt ook omdat hij speelt.

Miss dat ik wel keer voor de fleece deken ga. Dan kan ik eventueel nog onder ze gewone deken doen. Alleen zomers is het dan niet te warm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:05

Helaas hadden ze alleen nog deze maat en een veel te kleine, ik had de hoop dat [***] hier stiekem met zijn hoge schoft ook in zou passen, maar helaas. Ik kon hem langs een andere deken van hem leggen en meteen zien dat het niet ging lukken, dus heb hem verder ook niet gepast. De hals is voor paarden met een normale tot zware hals.
Het lijf is verder volgens de beschrijving gemiddeld, dus niet geschikt voor extreem brede of extreem smalle paarden. Aangezien [***] een breed front heeft en smalle achterhand is hij op zijn eigen manier vaak ook gemiddeld dus daar hebben wij nooit echt problemen mee. :D

@ Raamzicht: de dekentest deed ik met een legging. Ik zat er een uurtje op en merkte verder geen verschil (wel verschil tussen op een 'normale' stof zitten die veel langer koel blijft of op Fedimax/BOT stof die heel snel op lichaamstemperatuur is).
De gevoerde Fedimax rugdeken houden we absoluut! Lekker dik, de keramische puntjes lopen van voor tot achter en hij is een stuk breder dan de BOT rugdeken waardoor hij de zijkanten beter bedekt. Ik denk er zelfs over om er wat klittenband aan vast te maken zodat ik hem bij slecht weer ook onder de 0-grams BOT deken kan bevestigen. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:12

Ik wil de back on track fleece plaid bestellen, maar ik twijfel over de maat. 120x160 of 140x200. De deken is voor mezelf. Iemand hier ervaringen mee?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:28

Ja! Ik heb de kleinste en daar pas ik languit prima onder (1.70). Heerlijk voor op de bank :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:28

Ik heb de grote genomen omdat ik hem eventueel ook nog wilde kunnen verbouwen tot fleece paardendeken of dekenvoering. Dat is ook een ideale maat voor in bed of op de bank; je kunt er van top tot teen onder liggen zonder dat je voeten bloot liggen. Ook is hij lekker zwaar, het is geen dun licht flutdekentje.
Het enige wat mij verbaasde is dat hij 2 verschillende kanten heeft; een fleecekant die geen BOT werking heeft en een gladde kant die wél BOT werking heeft. Erg apart. Ik dacht bij BOT fleecedeken aan een 100% fleece, 100% keramisch gemaakt kleed, maar dat is blijkbaar niet zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:31

Ik denk dat ik voor de grote ga. Wil m in bed gebruiken en op de bank zodat de hondjes er ook profijt van hebben. Ze zijn wel een eind duurder, maar het werkt dus worth it.

Thanks voor de ervaringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:33

De stof die ze gebruiken is trouwens wel echt een stof/pluisjesmagneet, en helemaal doordat de kleur egaal zwart is zie je meteen alles zitten dus het is geen nette plaid voor over de bank. Dat vind ik dan ook meteen het enige nadeel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:37

xyzutu2 schreef:
De stof die ze gebruiken is trouwens wel echt een stof/pluisjesmagneet, en helemaal doordat de kleur egaal zwart is zie je meteen alles zitten dus het is geen nette plaid voor over de bank. Dat vind ik dan ook meteen het enige nadeel.

Dat maakt mij persoonlijk niet uit. Daar heb ik andere plaids voor :D. Deze wil ik puur voor m'n spieren en gewrichten.

Waar hebben jullie besteld? Bij Agradi is de grootste maat 89 euro.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:45

Voor degenen die BOT kleding gebruiken, dragen jullie nog een T-shirt er onder of niet? Ik vraag me af of de stof goed werkt als er nog laagjes tussen zitten :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:49

Ik heb onder mijn coltrui wel eens een dun katoenen hempje en dan werkt het ook nog prima. Ik denk niet dat je er veel onder moet gaan dragen dan verliest het zijn werking.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:09

Farjen schreef:
Voor degenen die BOT kleding gebruiken, dragen jullie nog een T-shirt er onder of niet? Ik vraag me af of de stof goed werkt als er nog laagjes tussen zitten :+

Nee het moet op de huid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:09

BOT fleeceplaid besteld *\o/*!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:52

Ik vind het jammer dat ze niet een deken voor het voorjaar/zomer hebben. De mesh deken heb ik al. Maar die is echt te warm in de zomer. Ik zou wel iets van een vliegendeken ook nog wel willen, maar die hebben ze helaas nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:54

Mesh klinkt juist zo luchtig, :+ ik dacht dat dat juist een licht dekentje was vergeleken met de fleecedeken?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:05

Is ook wel. Alleen ik zou nog een dunner willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:07

Het zal inderdaad altijd dikker zijn dan een eenlaags vliegen/eczeemdeken. Is die Mesh deken nou een beetje stevig of trek je hem zo kapot?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:26

Ik heb vandaag met mijn BOT-muts-voor-de-oren-warm-te-houden-onder-een-ruiterhelm gebruikt tijdens het rijden. Geen seconde koude oren gehad!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:28

Ik heb hem al een jaar of 3 en heel intensief gebruikt. Opzich gaat het best goed. Alleen als je paard schuurt denk ik dat ie niet heel lang heel blijft.