paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:04

Hm Karuna, is het geen idee om Dinky samen met iemand anders te houden {onderhouden}? dan deel je de kosten en de verzorging en kun je toch bezig zijn met paarden. En die ander kan hem berijden of mennen, of dat samen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:08

Ik denk ook dat verkopen het beste is als ik zo hoor. Financieen en die ellende kunnen je behoorlijk wat kopzorgen geven.
Misschien kijken voor een verzorgpaardje om lekker mee te kunnen tutten? En verder, tuinieren, breien, schilderen, yoga, punniken, alles kan.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:09

Heel veel sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 09:14

Ik wil niet afhankelijk zijn van een verzorger al dan niet betaald. Ervaring leert dat die kunnen opstappen wanneer ze willen. En dan heb ik nog steeds een probleem. Vandaar de moeilijke keuze waar ik wel achter sta. :j heb er een jaar over kunnen denken en het is ok. Niet leuk maar ok. Ooit op termijn kan ik altijd nog op zoek naar een verzorgpaard gaan voor een dagje. Alleen niet op korte termijn en zolang Dinky niet is verkocht kan ik daar mijn troetelen op kwijt <3 al kost het me een volledige dag dan.

Joolien ik en breien :') dat gaat hem niet worden, maar heb de honden nog. Dadelijk de mogelijkheid op andere plekken te wandelen dan in de buurt van de paarden. Ik kan weer eens op vakantie als ik wil. Tuinieren en schilderen doe ik al jaren. Alleen dat geeft niet dezelfde voldoening. Trainen helpt om fysiek fit te blijven als het gesleep met water, hooi en poepkruiwagen weg vallen. Motorrijden zou een goede rust vervanging kunnen worden. Achterop wel in ieder geval alleen dan afhankelijk van anderen. Ben wel bezig met mogelijk motor rijbewijs halen. Ben er fysiek voor goedgekeurd en zou wel de rust kunnen geven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:16

Ik bedoelde ook geen verzorger maar een mede eigenaar, maar goed..er zijn uiteraard ook talloze andere opties. En ik kan me voorstellen dat verkoop ook een hoop lucht geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:22

Gheghe, niet breien dus :P Voor sommige mensen heel rustgevend hoor :P
Nja als motorrijden een optie is, kun je het altijd proberen. Vind ht wel erg lijken op paardrijden, door weer en wind, je kunt het zo gek maken als je wilt enzo, motors kosten ook geld, je kunt model en kleur bepalen etc :P Je hebt de tinker en de arabieren onder de motoren :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:28

Sterkte Karuna. Ik vind het wel heel mooi klinken hoe je beschrijft dat zijn oortjes erop kwamen en de oude blik terug in zijn ogen. Zou ik toch ook niet verwacht hebben van te vore, maar zal je zeker goed doen en wat troosten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:35

Lees dat het gisteren zo ver was. "Gelukkig" heeft het dan niet heel lang geduurd voordat hij rust kon krijgen. Ergens denk ik toch fijn dat het gedaan is, en dat je langzaam dat hoofdstuk ook af kunt sluiten en dat je een mooi boekje met herinneringen in de kast hebt staan (of in je rugzak ;) )

Sterkte ermee iig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 09:42

Pien klopt, helaas al iets teveel ervaring met honden en paarden en als je dier eraan toe is kun je dat wel verwachten. En zoals Connor is of ik moet nu zeggen was bah |( past dat wel bij hem. Zijn vrije geest en zijn heel duidelijk aangeven wat hij wil en dat ook toont door zijn oogkleur. Of heel byzar een van zijn zwarte vlekken die een maatgever was hoe hij zich voelde. Die werd warm en zette wat op als iets hem lichamelijk of geeestelijk dwars zat. Was dus ook afgelopen weken dikker en warm en ook die afwijking trok weg toen de narcose zijn werk begon te doen.

Ben daar letterlijk voor gek verklaard door een dierenarts langer geleden tot zij zelf ook het zag gebeuren en voelde. Net als zijn oogkleur, echt nog nooit heeft die zijn stemming verkeerd aangegeven. Te licht en er was serieus iets mis. -O-

Die verandering was en is een bevestiging en alles ervoor ook dat het de juiste keuze was. Dat ik wel heel goed op mijn gevoel kan vertrouwen :j ook al wordt vaak anders beweert door anderen. Dat ik mijn eigen gevoel niet moest projecteren op een dier. Maar dat doe ik ook niet. Connor is best vaak onder narcose geweest voor operaties, half verdoofd voor ingrepen en altijd was het een gevecht en hoge doseringen nodig hebben om zijn wil en boze buien onder controle te houden.

En nu helemaal niets, alleen even met de naald een hoofdbeweging omdat het hem zeer deed. Logisch. Maar gelukkig was daarna nog zeker 10 minunten tijd om wat te grazen en te kroelen. Geen protest, geen boos hoofd alleen berusting en ontspanning. Gewoon akelig kalm en ok. |(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:59

Wat een mooi einde voor/van Connor en wat gaaf dat je duidelijk kon zien, aan zijn verandering van oogkleur en die zwarte vlek, dat het wat hem betreft OK was. Ik heb zelf ervaren dat als je je paard(en) goed kent dat je dat soort dingen weet en voelt, daar is niets geks aan wat mij betreft.

Ondanks dat je hier naar toe hebt kunnen leven, is het toch heel onwerkelijk en zwaar als het moment daar echt is. Sterkte met het verlies en met het vinden van een zinvolle tijdbesteding die rust geeft. Neem de tijd om te rouwen.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:06

Heel heftig hoor Karuna, het lijkt me verschrikkelijk!!!

Ik wil je nogmaals heel veel sterkte en kracht toewensen voor de komende tijd... |( :(:)

JolijnAila12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:13

Heel veel sterkte gewenst TS Y;(

Afbeelding

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:36

Sterkte!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:53

Heeeeeeel veel sterkte lieve TS :(:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:06

Ook van mij heel veel sterkte Karuna (stille meelezer van dit topic) Y;(

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:11

Veel sterkte Karuna. Zowel met het verlies van je paard als met al het regelwerk dat je nog moet doen. Heel jammer dat je nu met de paarden moet gaan stoppen. :(:)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:21

Om 4 uur moest ik aan je denken toen ik in de auto zat, bij mij scheen de zon, ik heb dan altijd het idee dat het "goed" is. Om 8 uur zat ik in de auto en begon het mistig te worden. Ik bedacht mij hoe goed het was. Toen wij onze Sindy vertelden dat we haar zouden laten gaan ging zij meer pijn aangeven dan zij ooit had gedaan. Toen ze de trailer opging (kon niet op stal) hinnekten alle paarden naar haar. Ze namen afscheid. Ik geloof er heilig en ben er ook van overtuigd dat jij het goed gedaan hebt voor je paarden, voor allebei. Ik wens je ontzettend veel sterkte in de verwerking en in je zoektocht naar wat anders. Want vervanging is er niet, alleen iets anders...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:25

Karuna ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen. Wat beschrijf je dit mooi. Ik zie het gewoon voor mijn ogen. Heel heftig!

karuna schreef:
Pien klopt, helaas al iets teveel ervaring met honden en paarden en als je dier eraan toe is kun je dat wel verwachten. En zoals Connor is of ik moet nu zeggen was bah |( past dat wel bij hem. Zijn vrije geest en zijn heel duidelijk aangeven wat hij wil en dat ook toont door zijn oogkleur. Of heel byzar een van zijn zwarte vlekken die een maatgever was hoe hij zich voelde. Die werd warm en zette wat op als iets hem lichamelijk of geeestelijk dwars zat. Was dus ook afgelopen weken dikker en warm en ook die afwijking trok weg toen de narcose zijn werk begon te doen.

Ben daar letterlijk voor gek verklaard door een dierenarts langer geleden tot zij zelf ook het zag gebeuren en voelde. Net als zijn oogkleur, echt nog nooit heeft die zijn stemming verkeerd aangegeven. Te licht en er was serieus iets mis. -O-

Die verandering was en is een bevestiging en alles ervoor ook dat het de juiste keuze was. Dat ik wel heel goed op mijn gevoel kan vertrouwen :j ook al wordt vaak anders beweert door anderen. Dat ik mijn eigen gevoel niet moest projecteren op een dier. Maar dat doe ik ook niet. Connor is best vaak onder narcose geweest voor operaties, half verdoofd voor ingrepen en altijd was het een gevecht en hoge doseringen nodig hebben om zijn wil en boze buien onder controle te houden.

En nu helemaal niets, alleen even met de naald een hoofdbeweging omdat het hem zeer deed. Logisch. Maar gelukkig was daarna nog zeker 10 minunten tijd om wat te grazen en te kroelen. Geen protest, geen boos hoofd alleen berusting en ontspanning. Gewoon akelig kalm en ok. |(

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:41

Karuna heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies, ook al heb je dat gedeeltelijk al in de maanden hiervoor gedaan. Op het moment dat het werkelijk zo is, kun je pas echt gaan verwerken. Ik hoop dat je andere paardje een goed adres vindt, misschien kun je daar nog eens kijken. Verder hoop ik voor je dat je gezondheid er op vooruit gaat en dat je de gewone dagelijkse dingen met meer gemak en plezier kunt gaan doen en dat je maar heel erg mag gaan genieten van lange wandelingen met de honden en fijne vakanties!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:05

Fijn dat hij rust heeft. Sterkte!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:34

Ik heb het hele verhaal mee gelezen vanaf pagina 1 en heel veel respect en sterkte

Als je er behoefte aan hebt (ik weet niet wat de afstand is) mag je altijd een PB doen om even bij mij op de wei met 3 enorm aanhankelijke mini's te knuffelen poetsen waar je dan ook behoefte aan hebt Y;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 23:28

Berichten doen me goed, <3

Vandaag een rare vreemde dag, stal was akelig leeg en doods. Heb eerst alle waterbakken leeggegooid langzaam wat gek genoeg erg troostend was. Hooi gepakt, poep van kleine uit de stal gehaald geveegd en toen Connors allerlaatste hoop rond de stam van de eik gelegd die er mooi door kan groeien, ze hingen vaak onder de eik. :)

Dinky was een hoopje ellende. Die was bibberig en nat, is niet gewend aan regen zonder schuilen ondanks zijn dikke vacht is hij niet echt waterdicht. Heb hem op stal gezet en het meegenomen hooi gegeven. Samen een uur staan hangen op stal. Heb zijn drinkton vervangen even door Connors grote roze eetbak. Waar hij meteen aan ging snuffelen en drinken. Ook zijn speelappel opgehangen die al van een eerder overleden paard van een helaas ook overleden bokster. |( hem terug zetten in de wei in de regen was niet leuk hij ging meteen heel sneu zitten hinneken. Verzorgster is vanmiddag geweest bij hem.

Vanmiddag op de sportschool bijna trainingsmaatje van goede vriend op zijn bek geslagen _-:( _-:( die bleef maar doorzeiken over iets onbenulligs. Ben wijselijk omgedraaid weggelopen en heb in de kleedkamer een aantal keren tot 100 geteld om te kalmeren. Daaraan merk ik dat ik toch aardig aangeslagen ben. Daarna wel wat kunnen uitpraten. Heb hem toegensnauwd eerst even dat hij moet stoppen over zeiken over mini dingen omdat ik een kl ote week achter de rug heb. Hij ja ik heb het ook niet gemakkelijk gehad. Hem even kort afgelopen week gemeld en toen was ie stil }:) . Mooi.

Daarna gezellige middag en avond gehad met veel afleiding en steun. Samen met goede vriend gekookt en gegeten en overbuurman kwam langs en met zijn drieen zitten oh en zinloos. Ook over afgelopen week gehad en het is best fijn om met twee nuchtere mannen erover te praten. Ze bieden veel troost zonder te emotioneel te worden, wat voor mij nu het prettigste is.

En morgen avond gaan we arnhem onveilig maken. Mijn eerste kennismaking met de Korenmarkt. Morgen ochtend ga ik meer hooi heen en weer halen en zondag avond komen de honden weer hier, die heb ik vorige week naar pension gebracht omdat ik niet de stabiele leider kon zijn die ze hard nodig hebben. Morgen haalt ex ze op voor zijn weekendregeling en zondag avond brengt hij ze weer thuis.

Pien was ook heel byzonder om te zien en echt fijn dat het een bevestiging was van mijn gevoel en instinct.

Ik ga eerst alles laten landen en weer een keer kijken en rekenen of er niet op de een of andere manier een mouw te passen is aan kleine man. Het is zo n lekker leuk dier. <3 ;(

Ik ga nu proberen te slapen is alweer laat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:56

Voor de kleine man : gooi hem voorlopig een regendekentje op. dit zal ook een hoop helpen in je eogen gemoedsrust. En op dit moment. rust maar goed uit en zorg voor jezelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:57

Ach die Connor.
Sterkte!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:17

Het gaat goedkomen hoor! Echt waar, het duurt alleen ff. Vandaag een foto van onze overladen Sindy op FB. Alweer bijna 5 jaar geleden en nog denken we heel vaak aan haar. Ik vind het ook wel heerlijk dan hoor van die nuchtere mannentaal. Geeft je ruimte voor verdriet maar je verdrinkt er niet in zeg maar. Neem je tijd, laat je verdriet toe en geniet van je herinneringen....