Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karuna schreef:Pien klopt, helaas al iets teveel ervaring met honden en paarden en als je dier eraan toe is kun je dat wel verwachten. En zoals Connor is of ik moet nu zeggen was bahpast dat wel bij hem. Zijn vrije geest en zijn heel duidelijk aangeven wat hij wil en dat ook toont door zijn oogkleur. Of heel byzar een van zijn zwarte vlekken die een maatgever was hoe hij zich voelde. Die werd warm en zette wat op als iets hem lichamelijk of geeestelijk dwars zat. Was dus ook afgelopen weken dikker en warm en ook die afwijking trok weg toen de narcose zijn werk begon te doen.
Ben daar letterlijk voor gek verklaard door een dierenarts langer geleden tot zij zelf ook het zag gebeuren en voelde. Net als zijn oogkleur, echt nog nooit heeft die zijn stemming verkeerd aangegeven. Te licht en er was serieus iets mis.![]()
Die verandering was en is een bevestiging en alles ervoor ook dat het de juiste keuze was. Dat ik wel heel goed op mijn gevoel kan vertrouwenook al wordt vaak anders beweert door anderen. Dat ik mijn eigen gevoel niet moest projecteren op een dier. Maar dat doe ik ook niet. Connor is best vaak onder narcose geweest voor operaties, half verdoofd voor ingrepen en altijd was het een gevecht en hoge doseringen nodig hebben om zijn wil en boze buien onder controle te houden.
En nu helemaal niets, alleen even met de naald een hoofdbeweging omdat het hem zeer deed. Logisch. Maar gelukkig was daarna nog zeker 10 minunten tijd om wat te grazen en te kroelen. Geen protest, geen boos hoofd alleen berusting en ontspanning. Gewoon akelig kalm en ok.