prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 22:49

Maar je geeft ze al 4 en toch ipv de aangegeven 10 dgn? Ja als t meer slijm produceert wil je dat zeker niet..

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:51

Bedankt voor de reacties!

Eigenaar en ik hadden al beetje in ons hoofd om een scopie te laten maken anders. Aangezien de kuur niks heeft gedaan. Echt zorgen maken we ons niet omdat het er alleen vies uit ziet maar hij verder prima in zijn vel zit. Maar aan de andere kant hoort het natuurlijk niet.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 22:59

Angelkisssss schreef:
Bedankt voor de reacties!

Eigenaar en ik hadden al beetje in ons hoofd om een scopie te laten maken anders. Aangezien de kuur niks heeft gedaan. Echt zorgen maken we ons niet omdat het er alleen vies uit ziet maar hij verder prima in zijn vel zit. Maar aan de andere kant hoort het natuurlijk niet.

Zo begon t bij ons ook..merrie leek niet ziek..at goed.. Toch adviseerde de faculteit tot behandeling over te gaan anders kan t chronisch worden..En wat je zegt t hoort niet! Je moet ook zeker weten dat er geen schimmels in t spel zitten..Dat schijnt dus wel echt gevaarlijk te zijn!!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:04

Wel wilden het even aankijken na de kuur, ook ivm verhuizing naar stal aan huis. Dus vandaar nog geen verdere stappen tot nu toe. Maar die gaan wel volgen. Om er zeker van te zijn dat het niet echt iets ernstigs is.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:21

pol1 schreef:
Maar je geeft ze al 4 en toch ipv de aangegeven 10 dgn? Ja als t meer slijm produceert wil je dat zeker niet..

Klopt. Ik heb nu drie potten gegeven. Een dag of 24. Daarom wilde ik eigenlijk stoppen nu..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:22

Angelkisssss schreef:
Wel wilden het even aankijken na de kuur, ook ivm verhuizing naar stal aan huis. Dus vandaar nog geen verdere stappen tot nu toe. Maar die gaan wel volgen. Om er zeker van te zijn dat het niet echt iets ernstigs is.

Mijn paard heeft er ook nooit een zieke indruk door gemaakt en hij heeft altijd normaal gegeten. Dus dat is helaas niet iets om van uit te gaan..
Hopelijk valt het allemaal mee!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 08:53

Ohhh net gespoeld..Wat een enorme snot kwam er uit de rechterkant!! Echt niet normaal!! Link nagenoeg schoon..schiet mij maar lek! Nou iig fijn dat t er weer uit is!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:45

Welke kleur had het snot?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:53

Fijn dat, dat er weer uit is in ieder geval. Je rotklus voor vandaag weer geklaard :(:) .

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 20:03

gohya schreef:
Welke kleur had het snot?

Iets gelig..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 12:11

Hier gaat t spoelen gestaag Door.. Er komt toch nog aardig wat uit! Het spoelen zonder de vaste catheters gaat veel en veel beter!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:17

pol1 schreef:
Hier gaat t spoelen gestaag Door.. Er komt toch nog aardig wat uit! Het spoelen zonder de vaste catheters gaat veel en veel beter!!

Oh gelukkig gaat het goed!
Mijn paard heeft nog steeds veel snot. Afwachten wat een paar dagen zonder slijmoplosser gaan doen.
De laatste dagen gaan hij snachts (op de wei) grote rondes wandelen. Alsof iemand hem longeert. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Teveel energie, verveling?
Overdag doet hij dit niet en ik merk verder ook niets bijzonders aan hem.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 14:28

AmFe schreef:
pol1 schreef:

Oh gelukkig gaat het goed!
Mijn paard heeft nog steeds veel snot. Afwachten wat een paar dagen zonder slijmoplosser gaan doen.
De laatste dagen gaan hij snachts (op de wei) grote rondes wandelen. Alsof iemand hem longeert. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Teveel energie, verveling?
Overdag doet hij dit niet en ik merk verder ook niets bijzonders aan hem.

Dat is wel heel typisch gedrag!? Wat raar joh..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:50

Ik voer wel 's avonds brok bij sinds een week. Misschien dat hij daardoor teveel energie krijgt?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:45

Amfe, zie je het hem doen? Loopt hij steeds één kant op rondjes of allebei de kanten? Hoe houdt hij zijn hoofd als hij die rondjes loopt? Gaat het in stap, draf of galop? Even wat vragen om mee te denken hoor.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:09

Jet schreef:
Amfe, zie je het hem doen? Loopt hij steeds één kant op rondjes of allebei de kanten? Hoe houdt hij zijn hoofd als hij die rondjes loopt? Gaat het in stap, draf of galop? Even wat vragen om mee te denken hoor.

Ik zag het gisterenavond laat omdat ik even stiekem ging spieken nadat we sinds twee dagen een spoor in de wei zagen. Hij stapt in een flink tempo en houdt z'n hoofd gewoon normaal. De groep naast hem is dan ook aan het lopen door hun wei.
Na een kwartier ofZo zag hij mij, galoppeerde rustig naar me toe en vervolgens rustig weer terug en ging toen verder lopen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 18:32

AmFe schreef:
Jet schreef:

Ik zag het gisterenavond laat omdat ik even stiekem ging spieken nadat we sinds twee dagen een spoor in de wei zagen. Hij stapt in een flink tempo en houdt z'n hoofd gewoon normaal. De groep naast hem is dan ook aan het lopen door hun wei.
Na een kwartier ofZo zag hij mij, galoppeerde rustig naar me toe en vervolgens rustig weer terug en ging toen verder lopen.

Vind t vreemd gedrag! Zou t maar es even goed in de gaten houden..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:57

Vind t vreemd gedrag! Zou t maar es even goed in de gaten houden..[/quote]

Dat ga ik sowieso doen! Overdag doet hij niets raars. Ik lees wel meer topics van paarden die dat doen. Had dat ook nog nooit gezien/meegemaakt. Bijzonder!
Omdat het alleen s Nachts/begin van de avond is zal het wel iets met het donker of verveling te maken hebben. Zijn eigen weidemaatje gaat snachts ook naar binnen. En naast hem staan dan wel groepen die buiten blijven. Had hij eerder geen last van maar misschien begint ie dat nu toch vervelend te vinden..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:33

Loopt hij dan één kant op of beide kanten? Het kan natuurlijk dat hij het ineens niet meer leuk vindt dat zijn maatje er 's nachts niet is en dat hij zo zijn "stress" eruit loopt. Hier zie je wel dat er twee paarden bij elkaar staan waarbij je de ene er echt niet uit kan halen omdat de ander helemaal uit zijn plaat gaat, terwijl er op andere stukken land nog 50 andere paarden omheen staan...
Lastig hoor, op een gegeven moment is het heel moeilijk te scheiden wat "normaal" gedrag is en wat aan je probleem gerelateerd is.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:51

Pol, fijn dat het spoelen makkelijker gaat zonder katheters!

Amfe, rond zonsondergang veel muggen hier, dan gaan er een paar in de schuilstal staan maar de andere twee zijn dan ook wel onrustiger.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:41

Amfe: Bij ons op stal zijn er ook een paar die rondjes blijven lopen 's avonds; muggen...

Pol:
Gelukkig gaat het spoelen nogsteeds goed :D

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:09

khirshanta schreef:
Amfe: Bij ons op stal zijn er ook een paar die rondjes blijven lopen 's avonds; muggen...

Pol:

Dat zal het vast zijn. Heb het nu twee keer gezien. Beide keren in de schemer. Wel dezelfde kant op maar kan ook toeval zijn.
Gisterenavond had ik hem wat extra aandacht gegeven en helemaal ingespoten. Toen nog een poosje gewacht, maar toen stond hij rustig te grazen toen ik wegging.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:58

Dan is het vast vanwege de muggen inderdaad. Gelukkig valt het dus mee!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:40

AmFe schreef:
khirshanta schreef:

Pol:

Dat zal het vast zijn. Heb het nu twee keer gezien. Beide keren in de schemer. Wel dezelfde kant op maar kan ook toeval zijn.
Gisterenavond had ik hem wat extra aandacht gegeven en helemaal ingespoten. Toen nog een poosje gewacht, maar toen stond hij rustig te grazen toen ik wegging.

Hier ook; altijd linksom, in de schemer :) ik denk dat het niets is om je ongerust over te maken

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:35

Pol, ennnn nog steeds rommel eruit? Suc6 met spoelen weer.