[VOLG] Hepsie versus de sarcoid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:21

Hepsie neus update.
Laatste update eindigde op 28 december.

29 december.
Afbeelding

29 december
Afbeelding

29 december
Iets later op de dag, zoals te zien is klein beetje bijgeschoren.
Afbeelding

29 december
Weer in de hongingzalf.
[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/1463559_950895171658777_5151091615533230455_n.jpg?
oh=7a69dd3e8d7d8006834a2cc432202fa5&oe=57016E5B[/img]

30 december
Afbeelding

30 december
Hmmm, iemand heeft aan het hoekje geknabbeld en er zalf aan gesmeerd, ik vraag me af wie....
Afbeelding

30 december
Jammer dat ze er toch iets aan heeft lopen schuren, gelukkig is de schade beperkt.
Afbeelding

30 december
Dode stuk gaat steeds losser zitten.
Afbeelding

30 december
Onder het dode stuk ziet het er tot nu toe goed uit (voor zover zichtbaar)
Ook zichtbaar het dagelijks leven van een paard..
Zand, haar, stro etc.
Fijne van de zalf is dat als je gezalfd hebt, die troepjes er vanzelf uit zakken mits ze uiteraard niet net echt zand heeft staan scheppen.
Afbeelding

30 december
Uiteraard neusje weer in de honingzalf.
Afbeelding

Miran

Re: [VOLG] Hepsie versus de sarcoid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:28

Krijg je nou niet de neiging er zelf aan te gaan pulken?

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:29

Op de een of andere manier vind ik het er op haar neus wel erger uit zien dan op haar been! Krijg ook een beetje de neiging om door het scherm heen er aan te gaan peuteren en pielen :=

Ben heel benieuwd hoe het er straks uit ziet als de dop er af is gevallen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:31

Ja, natuurlijk krijg ik de neiging die dop er af te willen slopen, ben ook maar een mens!
Maar weet ook dat het dode stuk zo keurig wordt afgestoten en als het goed is er dan af valt zonder te bloeden of wat dan ook, dus daar gaan we voor. Dat heet ik.. weet niet wat Heps er allemaal mee uitspookt in haar vrije tijd.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:33

Ja, moet me hier ook bedwingen om er niet gewoon een flinke ruk aan te geven... Maar wat is het Hepsie super braaf. Zo te lezen heeft het niet veel (negatieve) impact op haar leven.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:37

Zachtjes draaien, met de klok mee }:)
Niet echt natuurlijk!
Maar zat dat ding ergens aan mijn eigen lijf, dan had ik toch handboeien nodig om eraf te blijven!

Respect voor de Heps _/-\o_

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:45

haha Shirley.....

Dat gaat best snel dat loslaten zeg..... ik zou veel te benauwd zijn dat ze in haar vrije tijd zelf gaat peuteren..... ;-)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:49

Dat gaat de goede kant op! Ik zou ook op mijn handen moeten gaan zitten om er niet aan te peuteren!

Zou die tankdop er dit jaar nog af vallen, denk je? O:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:51

Jullie zijn net zo erg als ik, gelukkig heb ik nog enige zelfdiscipline als het maar niet om ijs gaat...
Tja als ze hem er zelf afsloopt so be it.. dat been was toen ook ineens heel snel, maar ja toen deed ze ook aan turnen en speedracen in de wei.

Dit jaar.. hmmmm met hulp van Hepsie wel, zonder zal hij 2016 wel halen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:37

Shirley schreef:
Zachtjes draaien, met de klok mee }:)
Niet echt natuurlijk!
Maar zat dat ding ergens aan mijn eigen lijf, dan had ik toch handboeien nodig om eraf te blijven!

Respect voor de Heps _/-\o_

Ehhhh, de tankdop van mijn auto moet je naar links draaien om los te draaien hoor... dus tegen de klok in ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 23:42

Deze tankdop is gemaakt voor vrouwen, kan je beide kanten op losdraaien :D .

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:45

_/-\o_ := _O- _O- _O-

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:48

_O-

Leedvermaak dit dames.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 23:49

Jup.. en ik durf te wedden dat ie het ook doet als trek dop......

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:37

Blegh wat omschrijf je dat weer heerlijk.
Fijn dat het er zo goed uitziet. Vind het ook echt wel een flink stuk hoor!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:43

Ik las trekdRop :9

:))

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:45

oh eigenlijk las ik dat ook :') pas nu je het zegt zie ik dat dat het niet is :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:46

:D

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 06:17

@de ts: bewonder je doorzettingsvermogen..Hier ook 1x pony gehad met sarcoid..zat net achter haar oor waar t kopstuk zat. Had de verkopende partij gevraagd wat dat plekje was.. Dat was een oud wondje volgens haar. Ahummmm! Ze wist t natuurlijk wel..Ik niet had dat nog nooit gezien..meisje op stal attendeerde mij erop dat dit foute boel was..DA laten kijken..foute boel. Heb de pony teruggebracht naar verkoper.. Dit allemaal in één termijn van 6 wkn na aankoop. Heb nog even koortslippencreme geprobeerd maar had al zo snel zoiets van dit is geen normale gang van zaken mijn doel was gezonde pony te kopen en niet andermans ellende kopen..Vind t een ander verhaal als je je paard/ pony al jaren hebt en je ontdekt een plek.. verkoper was niet eerlijk geweest daar pas ik voor.
Vraag me wel af TS hoever wil je gaan? Grote kans dat deze fjord levenslang op gezette tijden sarcoiden blijft ontwikkelen en aangezien ze nog zo jong is.. Als we de emoties even uitschakelen heeft je dit tot nu toe een vermogen gekost met eigenlijk geen enkele garantie..
Sarcoiden zijn echt hopeloos!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 11:06

Shirley schreef:
Ik las trekdRop :9

:))

Ik had dat er ook bijna neergezet, vandaar de spatie....

@Biscaya, is ook mijn probleem, daarom zat ik ook met die tig andere bultjes die te voor schijn kwamen in mijn maag, die gelukkig wat anders waren, want ik ga niet bezig blijven.
Kijk 1 x in de 1 of 2 jaar, prima... (wel afh. van de locatie en grote etc..), maar het houdt ergens op.

Qua waarde van het paard, tja.. ehhh, die is natuurlijk een fjord en geen rooie cent waard dus is nu hele dure fjord geworden.
Ze was ook nog eens voor de verkoop, omdat ze voor mij echt slag te klein is, maar dat werd hem ook niet meer. (Ik ben zo iemand die hem niet te koop gooit met "wratje" in de lies)
En tja, wat moet je er dan mee, houden dan maar..... en in 1e instantie maar behandelen.

Waar het schip gaat stranden geen idee.
Mijn andere fjord is al jaren uit de sport vanwege blessure RV, laat dat nou het enigste been zijn waar ze geen last meer van heeft gehad.....
Dus het kan verkeren.. als je denkt dat een sarcoid het einde wordt kan het ook een weidepaaltje zijn.
Voor nu besloten er dan maar een bak geld tegen aan te gooien (ik heb d'r gefokt, mijn verantwoordelijkheid en dan maar geen vruchtenyoghurt (in dit geval geen startkaarten voorlopig)).
Ik zit er meer mee dat ik nu 3 paarden heb en 2 al te veel is.
Zeker nu ik soort van verkreukeld ben, dat filmpje met die paar minuten lol op het erf dat is ook zolang als ik met haar heen en weer gehupst heb, daarna was het klaar...
Maar dat jonge ding kan er ook niets aan doen dat het mens niet zo vlot is.
Gelukkig heeft ze Toobs om in de paddock vrolijk mee los te kunnen stuiteren en Sjol als opvoedkundige eenheid.

Dus tja,.. er staat een te duur paard vreselijk in de weg, waarbij de vooruitzichten ??? zijn.
UK is overigens wel weer redelijk optimistisch als we deze weg gepest zouden hebben, dus vooruit dan maar.

Maar aan de andere kant.. al rijdt je geen meter op haar, het is zo'n heerlijk zonnig dier, als je depressief verkreukeld op stal komt dan weet ze altijd weer iets te doen waarmee ze een grijns op je gezicht weet te toveren, kleine ettertje <3 , dus dan is ze het ineens weer waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:12

Denk dat beleren voor de kar een goed alternatief is en wat betreft leeftijd en vlug zijn. }>
Kijk of je zo'n gek kan vinden als de eigenaar van mijn bonte die een lief mens zocht om paard te longeren.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:19

Ik weet het niet zo goed met UK. Toen ik met ze gemaild had kreeg ik zo'n alarm mail terug, voor mijn gevoel. In mail kan je geen emotie plaatsen, maar ik kreeg er toch het gevoel bij dat ik wel heel dom was om met Dermequin te smeren.
En tot 3x toe vragen welke kosten ik kon verwachten bij knottenbelt zalf, tot 3x toe geen antwoord. Uit eindelijk via een andere bokker erachter gekomen (daarbij ook metacam meegenomen, ook niet grappig om dagelijks aan je paard te geven qua prijs). Ik geloof niet dat ik dat 1 of 2 keer per jaar wil opbrengen. Maar mijn belangrijkste argument is dat ik Dermequin al agressief vind, maar knottenbelt zalf doet er echt nog wel ff een tandje boven op.

Maar wat ik wilde zeggen: uk kan wel positief zijn, maar jullie zijn natuurlijk ook wel gouden klanten. Bedoel ik niet verkeerd, is even heel zwart-wit, maar wel waar.

Maar goed, ik zit in de gelukkige positie dat ik nu van t rotding af ben. Als er weer 1 zou komen, weet ik ook niet wat ik doe. Ik ben natuurlijk ook maar een mens met gevoel, waarbij t gevoel soms voor t financiele plaatje gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:24

Er is een triest maar erg waar gezegde.
Middel is erger dan de kwaal.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:25

Mooi gesproken, Sjolvir!

Naast de zorgen geeft het ook zoveel voldoening om je dieren te kunnen helpen!
Hopeloos is iets pas als je het opgeeft :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:30

En in bepaalde omstandigheden maak je keuzes die je denkt in andere omstandigheden nooit te zullen maken. Zo heb ik altijd gezegd dat als mafje niet meer geschikt is om te rijden dat het dan einde verhaal is. Nu is mafje voor langere tijd of misschien altijd niet meer geschikt om te rijden en ze blijft. Ik zoek naar andere mogelijkheden om haar blijven voor mijzelf te verantwoorden, net zoals Sjolvir doet voor Hepsie. Gewoon, omdat dit ene paard bij jou hoort, en niet ergens anders.