ervaringen gevraagd; (on)verkoop(baar) paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:48

het gebeurd vaker dan je denkt
in 2009 ben ik met mijn paard naar Visdonk geweest vanwege abnormaal schudden met eten
na foto`s en brochoscopie was hun oordeel HS en rijden zal nooit mer kunnen, advies inslapen

ik had net mijn appaloosa in laten slapen.......

paard volgepropt met pretnisolon [ waar ik 30 dgn mee gestopt ben] hielp niks

jaar erop naar Lienden 11dgn ter observatie foto`s hoofd en uiteindelijk ct-scan ,bleek hij vernauwde bloedvaten in het hoofd te hebben en pos getest op alles,dus zware allergie

ik heb hem nog steeds en schudden doet hij niet meer......

altijd zelf nadenken en goed naar je paard kijken en niet klakkeloos alles aannemen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:55

Bodan schreef:
Hallo allemaal, even een kort bericht van mij, ben nu druk bezig met de studie. Bodan is helemaal gezond verklaard. Ik moet het nog even laten bezinken, want had mij op een heel andere uitslag voorbereid. Dierenarts had de zelfde buigproeven gedaan en nog wat dingen, daar kwam hij goed doorheen. Wel had Bo weinig looplust, maar hij is ook best dik. (te weinig beweging, door te weinig tijd, hierom verkoop ik hem mede). Foto's waren ook helemaal goed. Deze dierenarts verweet alles aan zijn dikkigheid. Wat ik nu ga doen weet ik niet. Kijken of ik toch een leaser kan vinden, maar goed ik heb een half jaar gezocht. Dan kan ik Bo in goede conditie verkopen. Ik ben zelf echt niet in de mogelijkheid om dit te doen helaas. Of ik verkoop hem toch in deze conditie, dan moeten mensen er even doorheen kijken. Ik sta nog helemaal perplex. Ik ben natuurlijk super blij. Ik kan nu (mocht een leaser toch niet lukken) met een gerust hart opzoek naar een baas.

Ben blij voor je! Supergoed nieuws!

lissie_zigor

Re: ervaringen gevraagd; (on)verkoop(baar) paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 00:52

Wat fijn! En je hebt nog best kans dat wanneer hij af valt (en dus minder suikers in zijn lichaam heeft) zijn ZE ook minder word/verdwijnd

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:35

Echt heerlijk nieuws, blijf je alleen nog zitten met zijn ZE, die zal je toch moeten melden.
Maar maakt het al stuk minder lastig dan als er nog meer mis was geweest.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:02

Wat een goed nieuws TS :) zal wel een opluchting zijn dat je toch voor verder onderzoek bent gegaan. Nu maar op zoek naar een goed baasje! Als je erbij zet dat hij al even niks gedaan heeft, dan weten mensen ook wel dat ze geen topconditie hoeven te verwachten. En je hebt het pluspunt dat je de goede foto's achter de hand hebt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:51

Gelukkig dat je hebt doorgepakt,en zulk goed nieuws.... Wat ben ik blij voor jullie!
vanuit hier op naar de toekomst :#

[quote="bruintje123"]Bodan wat fijn!

En hopelijk hebben alle mensen die direct roepen: Slacht! Nu begrepen dat dat een goede optie kan zijn NA fatsoenlijk onderzoek.

Als de postbode de post verkeerd bezorgd is er weinig aan de hand en is het te herstellen...dit is een ingewikkelder iets, die dieren arts ....ja het blijft een mens en die zijn niet foutloos.
Kijk zo de situatie toen werd geschetst was het voor paard en eigenaar een lijdensweg... en dat als het zo was gun je niemand toch?( En ja dan is de slacht ook een optie hoe rot ook)

LunaxMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:15

Super goed nieuws!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:26

Nee kwita. Zonder fatsoenlijk onderzoek is slacht geen optie als je van je paard houd.
Juist omdat het niet terug te draaien is.
Na fatsoenlijk onderzoek begrijp ik het helemaal.

En ja ik weet wat het is, zulke diagnose.
Kijk mijn berichten in dit topic maar terug. :)

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:08

Had dit topic een tijdje gevolgd en ben benieuwd hoe het nu gaat met Bodan.
TS heb je al een leuk plekje voor hem gevonden?

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:31

Ik ben ook erg benieuwd. Zou fijn zijn als het gelukt is om een plekje te vinden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:01

TS hoe gaat het inmiddels? :)