Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:09

kamsel schreef:
Je weet niet hoe ze tot hun conclusie zijn gekomen, ze kunnen hem vast onderbouwen, alleen geeft ts die info niet.
Er is nl geen dierenarts die zegt: dit is de eerste keer dat ik het paard zie, maar ik zie al dat ik niet weet wat het is, ik weet ook al dat onderzoeken zinloos zijn en er geen behandeling meer mogelijk is, laat maar inslapen.

Wij weten alleen dat er niet eerder bloed en of mestonderzoek is gedaan, maar ja, dat is voor de diagnose afgescheurde pezen ook niet nodig.

Kamsel er is hier een D.A. geweest die niet wist wat mijn pony mankeerde,zag haar voor de eerste keer.Hij zegt in laten slapen!! want miss. lijd ze wel pijn vannacht en/of overleefd ze het niet.Hij dacht zelf dat het miss. wel koliek was,maar hij wist het gewoon niet.
En ik was zo stom om zijn advies op te volgen en heb haar in laten slapen! daar heb ik tot op heden nog spijt van.
En daarom ga ik nóóit meer gelijk op het advies af van een D.A.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:10

Mijn paard kon op een gegeven moment niet meer dan stappen en lag veel in de wei. Dure grap wat je wilt voor een 17 jarige die alleen als grasmaaier moet dienen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 23-08-15 15:15, in het totaal 2 keer bewerkt

ralphtdw

Re: Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:57

Maar goed diertje is al langere tijd niet voor elkaar. En heb wel vaker een paard gezien die niet goed was of pijn had. Maar vanaf de foto gezien vind ik dit wel een extremer geval..
En snap dat ts het paardje beter wil krijgen. Wie wil dat niet. Maar je gaat na 3 artsen toe om te kijken of ze je kunnen helpen. 2 artsen zeggen kan niet in laten slapen. Later toch nog keer na een andere dierenarts die hem goed wouden onderzoeken. Maar de kogels waren zo kapot dat ze zijn in laten slapen. Dit zegt toch al heel veel.dat ze niet eens meer verder gaan kijken na het paard. Want dier is dus echt kapot en wel zo erg dat einde verhaal is.en als 3 artsen nou zeggen van inslapen zouden die dan niet gelijk hebben? Rn als je advies niet volgt van de da waarom ga je er dan heen?.

En als je nou bij 1 arts bent geweest en zij inslapen kan ik me voorstellen dat je toch nog een ander probeerd.
Maar dan nog vind ik vanaf april al zo staan veelste lang.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:07

Phoe, en het gaat maar door met respectloos reageren naar TS toe. Ik ontstip dit topic maar en hoop hem over een tijdje weer tegen te komen met toch nog een update van TS. In ieder geval heel veel succes met de beslissingen die je moet maken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:59

Het is helemaal niet respectloos reageren, we zeggen alleen niet wat TS graag ziet, maar (haast) niemand zegt het respectloos, bijna iedereen brengt er een mooi verhaaltje bij. Respectloos is iets anders dan dingen zeggen die je liever niet leest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:32

respectloos is iemand afdwingen zijn of haar paard in te laten slapen.Het is nog altijd de eigenaar die die beslissing maakt en niet een paar Bokkers waarvan zeker de helft niet medisch onderlegt is laat staan dat ze meer met paarden te maken hebben dan die ene keer per week op de manege.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:34

Niemand zet TS het mes op de keel dat ze haar paard moet laten inslapen. Maar een deel van de bokkers (waaronder ik) zet wel duidelijke vraagtekens bij de duur van deze blessures en het negeren van drie verschillende dierenartsen die echt niet zomaar zeggen dat het genoeg is geweest voor het paard.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:16

Ok, mening van een aantal bokjes is al een tijdje helder. Misschien kunnen jullie dan vanaf nu je mond houden. Iets vaak herhalen wordt ook wel drammen genoemd.

Jullie drammen.

TS weet het nu wel. Ik ook. Had liever een update van TS gelezen. Maar ja, die kijkt wel uit nu. Goed gedaan van jullie.

*stipje weg*

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:17

Ik hoop dat TS nog wel een update plaatst, ondanks alles, juist voor diegenen die misschien ooit in zo'n zelfde situatie zitten of een paard dat dezelfde symptomen heeft......

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:35

Ik hoop het ook. TS, wij zijn erg benieuwd hoe het gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:41

Mara2000 schreef:
Ok, mening van een aantal bokjes is al een tijdje helder.

Bokjes? Whut? :')

Ik hoop dat TS nog een update komt geven. Ik ben erg benieuwd hoe het met de merrie gaat.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:34

Of TS het nu eenvoudiger heeft om deze beslissing te maken na dit topic blijft de vraag. Wel vind ik dat iedereen zijn mening zou mogen geven, ook wie het niet met de TS eens is. En ik zie dat in dit topic zelden op een respectloze manier gebeuren. Als men het 40x met de TS eens is, is het opeens niet meer drammen?
Ook ik zet mijn vraagtekens bij de houding van de TS en denk dat als drie onafhankelijke dierenartsen een gelijkluidende mening geven, deze misschien toch maar gehoord moet worden. Ook als dat tegen zit.
TS, ik wens je sterkte met de beslissing.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:38

De TS heeft nooit ergens de vraag gesteld...''inslapen of niet''

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:41

Ik zou ook wel gaan twijfelen als 3 dierenartsen zouden zeggen dat mijn paard het beste ingeslapen zou kunnen worden, maar het twijfelachtige aan het verhaal vind ik dat ze allemaal geen diagnose aan TS hebben gegeven, behalve nu de laatste die aangeeft dat er een zware peesblessure zit.
Maar ik kan me ook voorstellen dat als je nu alleen die peesblessure te horen krijgt, dat je dan gaat kijken of je daar iets aan kunt doen. Een peesblessure is normaal niet iets waardoor je meteen een paard laat inslapen.

Ik zou ook eerst een diagnose willen voordat ik zo;n definitieve beslissing als inslapen zou kiezen. Je kunt het later niet terugdraaien dus zou het wel echt heel zeker willen weten..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:26

Mara2000 schreef:
Ok, mening van een aantal bokjes is al een tijdje helder. Misschien kunnen jullie dan vanaf nu je mond houden. Iets vaak herhalen wordt ook wel drammen genoemd.

Jullie drammen.

TS weet het nu wel. Ik ook. Had liever een update van TS gelezen. Maar ja, die kijkt wel uit nu. Goed gedaan van jullie.

*stipje weg*

+1

Ts. Ik hoop dat je voor de mensen die echt belangstelling hebben voor jou verhaal nog eens een update wil plaatsen

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:28

is er al een update TS?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:16

Ook ik ben benieuwd of TS al iets meer weet

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:37

Misschien heeft ts toch de beslissing moeten nemen en is ze daardoor niet in staat om hier te antwoorden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:44

cynthiar schreef:
Misschien heeft ts toch de beslissing moeten nemen en is ze daardoor niet in staat om hier te antwoorden.

Of is ze druk bezig met de gezondheid van haar paard.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:59

Ik denk zelf dat ze er helemaal klaar mee is met dit topic.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:16

gohya schreef:
Ik denk zelf dat ze er helemaal klaar mee is met dit topic.

ik weet het wel zeker :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:17

Winged schreef:
cynthiar schreef:

Of is ze druk bezig met de gezondheid van haar paard.

dat weet ik ook zeker :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:22

Weet jij er meer van Geerke? Want ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat met TS en vooral het paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:46

voor degene die oprecht geintresseerd zijn kunnen jullie misschien per PB vragen hoe het met TS gaat en haar paard.
Dan is het aan haar om te antwoorden of niet.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:36

Helemaal met jullie eens, ik hoop dat ze het zich niet te hard aantrekt, en wens haar veel sterkte en succes!!

Had al een pb gedaan naar een mod. Maar zie hier nog steeds geen reactie van hun kant beetje jammer!