Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SandraVerl schreef:Hoog tijd dat de moderators zich hiermee gaan bemoeien! Sommige mensen hier willen echt niet begrijpen dat TS echt niets anders kan doen.
myk_en_shant schreef:xBontfire schreef:Ik vind het maar slap gepraat. Als jullie denken dat ze niks waard is en dat ze alleen maar wat moet opbrengen dan heb je het mooi mis, maar als jullie dat willen denken moeten jullie dat lekker doen.
Ik zie niet in waarom het iets simpels zou kunnen zijn (peesprobleem? Dan zou het toch warm zijn of dan zou er een reactie moeten komen als je er in knijpt) en ik zie het nut niet in van het rekken van haar leven.
En ik vind het ronduit belachelijk dat die opmerking gemaakt moet worden dat ze maar mooi naar het slachthuis moet, 'dan brengt ze in ieder geval nog wat op' alsjeblieft zeg. Alsof ik het allemaal zelf voor het zeggen heb en alsof ik het niet zelf graag anders had gezien.
Amen.
sta zelf maar eens in deze situatie, dan piep je wel anders. Willen jullie wel respect voor ts houden. Zij staat met de rug tegen de muur en op het punt om een moeilijke beslissing te moeten nemen, doorgaan met onderzoek of toch inslapen/ slacht.
Arisca2005 schreef:SandraVerl schreef:Hoog tijd dat de moderators zich hiermee gaan bemoeien! Sommige mensen hier willen echt niet begrijpen dat TS echt niets anders kan doen.
Vind ik nog al overdreven....iedereen snapt de positie van TS denk ik.... Maar hebben mogelijk een dubbel gevoel net als ik.
Iedereen staat anders in het hebben van dieren, iedereen maakt eigen afwegingen. Ik ben blij dat ik niet in de positie van TS zit en zelf kan bepalen wat ik wil uitgeven en hoe ver ik wil gaan.
myk_en_shant schreef:Geerke nogmaals het ligt niet aan ts en ik vind jouw toon van opmerkingen aardig denigrerend en beschuldigend naar ts, terwijl zij niets aan kan doen, zij doet er alles aan wat in haar mogelijkheden liggen.
Als jij zo graag wil dat er onderzoek gedaan wordt en speciaal beslag eronder gemept wordt. Dan betaal jij het toch voor haar. Jij blij, ts blij en uiteindelijk eindig je toch met dezelfde conclusie waar we nu al zijn, zonder alle dure poespas.
En bij deze wil ik iedereen ook verzoeken om op te houden met het door het strot te duwen van dure onderzoeken en dergelijken.
maikeltje schreef:Ik begrijp alleenniet waar die beslissing op gebaseerd is aangezien er, buiten klinisch onderzoek en giswerk om, niets is vastgesteld. Wel stel ik vast dat pony, als hij niet kan werken voor de bijrijdsters, geen geld oplevert en dat TS zelf een ander paard heeft voor het rijden. Dat gaat allemaal erg tegen mijn gevoel in.
En waarom zou het niet iets simpels kunnen zijn? Zonder gedegen onderzoek weet je dat niet. Ik kan die gedachtengang echt niet volgen en ik zou mezelf niet in de ogen kunnen kijken als ik mijn dier, op niets concreets gebaseerd, zou laten inslapen of slachten omdat ik anders misschien wel voor niets mijn spaargeld zou aanspreken.
Dat is in mijn ogen een hele vreemde gedachtengang.
xBontfire schreef:maikeltje schreef:Ik begrijp alleenniet waar die beslissing op gebaseerd is aangezien er, buiten klinisch onderzoek en giswerk om, niets is vastgesteld. Wel stel ik vast dat pony, als hij niet kan werken voor de bijrijdsters, geen geld oplevert en dat TS zelf een ander paard heeft voor het rijden. Dat gaat allemaal erg tegen mijn gevoel in.
En waarom zou het niet iets simpels kunnen zijn? Zonder gedegen onderzoek weet je dat niet. Ik kan die gedachtengang echt niet volgen en ik zou mezelf niet in de ogen kunnen kijken als ik mijn dier, op niets concreets gebaseerd, zou laten inslapen of slachten omdat ik anders misschien wel voor niets mijn spaargeld zou aanspreken.
Dat is in mijn ogen een hele vreemde gedachtengang.
Heb je het topic wel gelezen? Er is kreupelheids onderzoek gedaan, beide voorbenen zeer slecht en rechtsachter zwak. Er is een DA bijgeweest. DA zegt dat verder onderzoek niet veel nut heeft omdat het iets met de gewrichten te maken moet hebben. Dus vertel mij wat voor iets simpels met de gewrichten aan de hand kan zijn?
En dan zeg ik nu, nogmaals, wat ik inmiddels al wel elke pagina minstens 2 keer herhaald heb.
Mijn ouders betalen het niet en ik mag het zelf niet betalen met mijn eigen spaargeld zonder een goede rede. Dus als de DA zegt dat verder onderzoek niet veel zin heeft, poef weg is mijn goede rede.
Ja ze heeft bijrijders omdat ik zelf haar stalling betaal en het anders te duur is, en ja ze is te duur als weide paard. En ja ik heb een tweede paard, een groter paard om op te rijden en wedstrijden mee te starten omdat, jawel, ik ben ouder geworden en ik ben groter geworden. Ik zie niet in waarom dat zo'n vreemd verhaal is.
xBontfire schreef:Ik denk ook niet dat er nog een uitweg is, mijn onderbuikgevoel zegt dat. En inderdaad die artrose, de cushing die ze aan het ontwikkelen is.. ik zie het niet echt meer zitten met haar.
Babootje schreef:Heb ik iets gemist? Ik heb nog echt geen diagnose gezien.
xBontfire schreef:Er is al artrose geconstateerd bij de klinische keuring, beide spronggewrichten achter. Volgens mij is dat wel terug te vinden in het topic ja.
En met de cushing zat ze in het grijze gebied, waarschijnlijk volgend jaar dus ook raak.
xBontfire schreef:Heb je het topic wel gelezen? Er is kreupelheids onderzoek gedaan, beide voorbenen zeer slecht en rechtsachter zwak. Er is een DA bijgeweest. DA zegt dat verder onderzoek niet veel nut heeft omdat het iets met de gewrichten te maken moet hebben. Dus vertel mij wat voor iets simpels met de gewrichten aan de hand kan zijn?
xBontfire schreef:@Babootje
Ik wissel helemaal niet van benen?
Spronggewrichten artrose is al langer geleden vastgesteld (2 á 3 jaar geleden) bij afgelopen kreupelheids onderzoek beide voorbenen slecht, links erger dan rechts en rechts achter zwak? Dat heb ik vanaf het begin af aan gezegd omdat het gewoon de waarheid is?
En je blijft wel zeggen 'een DA zal nooit' nou mijn DA dus wel. Maar als je het niet wil geloven dan wil ik je graag bedanken voor je tips en dan wil ik het daarbij laten.
xBontfire schreef:@kwita
Er is al wel een speculatie gedaan naar artrose in haar spronggewrichten bij de klinische keuring toen we haar gekocht hebben, zijn we verder niet op in gegaan omdat ik zo dol op haar was hebben we haar gewoon gekocht.
xBontfire schreef:Nu zegt mijn vader net dat ze toen bij die keuring van de verzekering wel degelijk gezegd hebben dat een achterbeen (hij weet niet meer welke, handig..) niet goed was, dat heeft mijn vader me dus tijds niet verteld.
xBontfire schreef:Ik weet niet of ik dit al eerder had gezegd in het topic en ik kan het nu even niet terug zoeken want ik typ dit via mijn telefoon maar bij de klinische keuring van de aankoop was er al wel een vermoedde van lichte artrose (spronggewrichten) maar ik dacht tsja ze is toch alleen maar voor de recreatie dus dat zal wel goed zitten. Ze is er overgens niet op afgekeurd.
xBontfire schreef:Nu zegt mijn vader net dat ze toen bij die keuring van de verzekering wel degelijk gezegd hebben dat een achterbeen (hij weet niet meer welke, handig..) niet goed was, dat heeft mijn vader me dus tijds niet verteld.
xBontfire schreef:Ik weet niet of ik dit al eerder had gezegd in het topic en ik kan het nu even niet terug zoeken want ik typ dit via mijn telefoon maar bij de klinische keuring van de aankoop was er al wel een vermoedde van lichte artrose (spronggewrichten) maar ik dacht tsja ze is toch alleen maar voor de recreatie dus dat zal wel goed zitten. Ze is er overgens niet op afgekeurd.