Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Heeft iemand ervaring met Arnica gebruik bij paarden? Hetzij de zalf, druppels c.q. tabletten. Want ik ben benieuwd wanneer je het dan gebruikt hebt en hoeveel en wat het deed.
Ik voelde me alsof een vrachtwagen over me heen was gereden en sinds gisteren na het slikken van de Arnica voel ik me weer mezelf. Niet of elk moment van mijn sus kan gaan. Dus ik ben benieuwd naar paarden ervaring want voor de paarden heb ik het nog nooit nodig gehad.
pien_2010 schreef:Dat is interessant Leetje je post. Je hebt 5-6 keer Arnica ingezet schrijf je, in welke potentiëring en hoeveelheid?
En bij de onderhoudsdosis van Arnica heb ik de zelfde vraag.
Wat vreemd dat ze zonder niet kan. Ik hoop dat ze gauw weer zonder kan!
pien_2010 schreef:Ben zelf alleen maar bekend met de "D" potenties. LM is dus heeeeeeeeel hoog gepotentiëerd (klopt hé Leetje?) en 200K ken ik niet. Wat is daar dan anders aan als alleen "nog hoger gepotentiëerd"?
singasong schreef:Leetje, waarom een LM potentie in een acute fase en niet bijv. 200k? Misschien vraag ik nu wel iets heel doms en als het te moeilijk is om uit te leggen hoeft het niet hoor.
Ik heb bepaalde enkelvoudige hom. middelen staan die ik in acute fase geef maar die zijn 200k.
Dimple schreef:En nu voor de leken onder ons D?
Dimple schreef:En nu voor de leken onder ons? LM? D?![]()
Maar als je zo vaak wilt geven (5/6x per dag) dan moet je wel je paard aan huis hebben staan oid. Het zou voor mij bijv al niet haalbaar zijn.
Misschien een rare vraag, maar ik geef mijn merrie glucosamine. Is er een manier om er achter te komen dat ik de juiste geef? (dosering, samenstelling etc)
Dimple schreef:En nu voor de leken onder ons? LM? D?![]()
Maar als je zo vaak wilt geven (5/6x per dag) dan moet je wel je paard aan huis hebben staan oid. Het zou voor mij bijv al niet haalbaar zijn.
Misschien een rare vraag, maar ik geef mijn merrie glucosamine. Is er een manier om er achter te komen dat ik de juiste geef? (dosering, samenstelling etc)
pien_2010 schreef:Waarschijnlijk stel ik nu een onmogelijke vraag Leetje, maar zou jij kunnen uitleggen wat er gebeurd aan krachten door al dat potentiëren? Hoe werkt klassieke medicatie dan op of in mens en dier. Wat gebeurd er waardoor het zo'n werking heeft?
Kijk ik voel me fijn met de D6 potenties want ik moet het gewoon wat vaker herhalen en ik mag wel tot 4 ml gaan met herhalingen na 10 minuten b.v. de Reneel (ivm nierproblemen) als Hercule daar acuut last van heeft. Zou ik fout zitten dan is het ook niet zo'n ramp want het werkt niet lang door.
Ik weet van de arts waarbij ik werkte dat als patiënten van een klassieke arts naarhem toe kwamen en ze hadden klassieke homeopathische middelen gehad dat hij ze voor een half jaar naar huis stuurde zodat eerst alles uit gewerkt was voordat hij begon.
pien_2010 schreef:Waarschijnlijk stel ik nu een onmogelijke vraag Leetje, maar zou jij kunnen uitleggen wat er gebeurd aan krachten door al dat potentiëren? Hoe werkt klassieke medicatie dan op of in mens en dier. Wat gebeurd er waardoor het zo'n werking heeft?
Kijk ik voel me fijn met de D6 potenties want ik moet het gewoon wat vaker herhalen en ik mag wel tot 4 ml gaan met herhalingen na 10 minuten b.v. de Reneel (ivm nierproblemen) als Hercule daar acuut last van heeft. Zou ik fout zitten dan is het ook niet zo'n ramp want het werkt niet lang door.
Ik weet van de arts waarbij ik werkte dat als patiënten van een klassieke arts naarhem toe kwamen en ze hadden klassieke homeopathische middelen gehad dat hij ze voor een half jaar naar huis stuurde zodat eerst alles uit gewerkt was voordat hij begon.
Leetje schreef:Ik hoop dat ik het zo een beetje heb uitgelegd, me bewust zijnd dat het voor een aantal mensen hokuspokus is. Maar ik hoop dat de mensen die het willen snappen, of die er meer info over willen, zo wel hun vragen beantwoord hebben.