Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Aline4 schreef:Mijn pony had eind augustus een ACTH waarde van 118. Ze is toen op een half pilletje gezet. 2 weken geleden een nieuwe bloedtest laten doen en nu heeft ze 47. Ze voelt zich nu ook duidelijk fitter, gelukkig!
Voor de dosering: mijn pony is een Welsh A van rond de 230 kg.
Was de dierenarts tevreden met die waarde van 47 ?
En wat zie je aan verandering bij je pony ?
Jessix schreef:SuperRoos schreef:Ik vind de bijwerkingen soms lastig te onderscheiden van de ziekte zelf, wat een symptoom is van cushing en wat een bijwerking.. Hij is lusteloos en hangerig, maar dat kan van beiden komen.. Moeilijk
Was hij dat ook al voor dat je Prascend gaf?
SuperRoos schreef:Ik vind de bijwerkingen soms lastig te onderscheiden van de ziekte zelf, wat een symptoom is van cushing en wat een bijwerking.. Hij is lusteloos en hangerig, maar dat kan van beiden komen.. Moeilijk
Lonan schreef:fargo schreef:Een symptoom of een gevolg van cushing is inderdaad dat ze lusteloos en hangerig en zelfs depressief kunnen zijn door hun verstoorde hormoonhuishouding.
Is dit een symptoom die je doorgaans het hele jaar ziet ?
Of vooral in de winter ?
geerke schreef:<quote="Lonan">fargo schreef:Een symptoom of een gevolg van cushing is inderdaad dat ze lusteloos en hangerig en zelfs depressief kunnen zijn door hun verstoorde hormoonhuishouding.
Is dit een symptoom die je doorgaans het hele jaar ziet ?
Of vooral in de winter ?[/quote>>>
bij mijn paard vooral in de winter,ik merk nu ook dat hij anders is dan zomers.Soms wat sloom.
Suzanne F. schreef:Mijn oudje met cushing heeft ineens allemaal bulten op de hals met pus eruit. Ontstekingen dus...
Is dat ook een verschijnsel van cushing trouwens?
fargo schreef:Huidproblemen en gevoeligheid daarvoor zijn inderdaad een symptoom, wassen met Betadine scrub of inspuiten met Betadine oplossing wil vaak goed helpen, dan drogen de plekken in. Ondersteunen van de weerstand met bijvoorbeeld echanicea of msm is ook heel belangrijk hierbij want juist deze problemen zijn wel vaak door de verminderde weerstand die een cushing paard heeft.