Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Vaak hoor ik alleen maar ontgiften lever en nieren....maar de darmen? Het grootste vat met gifstoffen in je lichaam en dat kan snel en meteen, met direkte resultaat.
marietje1000 schreef:Leetje schreef:Russel,
Ik begrijp heel goed dat je wil weten wat iemand gedaan heeft. Ik zou ook niet iedereen bij mijn paard laten
Dat is de reden dat ik aangesloten ben bij een beroepsvereniging.
Het nadeel van beroepsverenigingen is dat ze worden opgericht door...... het scholingsinstituut. In dit geval de jouwe en de mijne. Dus niet echt de aangewezen instantie voor een onafhankelijk oordeel over opleiding en therapeut. Daarmee geen afbreuk doend aan je kennis, leetje.
Ibbel schreef:russel schreef:Vaak hoor ik alleen maar ontgiften lever en nieren....maar de darmen? Het grootste vat met gifstoffen in je lichaam en dat kan snel en meteen, met direkte resultaat.
De inhoud van je darmen zit niet in je lichaam. Je hele maag-darmsysteem is met buiten verbonden, en in feite niets anders dan naar binnen gestulpte huid. Zo ontstaat het ook in de embryogenese. Met een hele specifieke functie, uiteraard. Maar darminhoud is geen 'gif' ín je lichaam. Net zo min als dat modder op je huid in je lichaam zit.
Kieffertje schreef:Maar het kan er toe leiden dat mensen (te) laat naar de reguliere arts gaan of eigenlijk het geld dat ze aan een therapeut kwijt zijn nauwelijks kunnen betalen (voor een niet-werkzame behandeling). Andere geneeswijzen geven bijvoorbeeld heel rigoureuze dieetadviezen die het leven van een client behoorlijk omgooien (voor een niet aantoonbare intolerantie).
Ibbel schreef:En wat betreft operaties met alleen acupunctuur - ik kan er niets maar dan ook niets over vinden op PubMed. Wel veel onderzoek naar de combinatie van acupunctuur met gewone anesthesie. Onderzoek uitgevoerd in China trouwens, dus je mag er van uitgaan dat die de cultuur snappen. En keurig in ook in het Westen geaccepteerde vaktijdschriften gepubliceerd, dus je mag er dan ook van uitgaan dat de wetenschappelijke kant klopt. Om even de culturele discussie te vermijden.
Maar ga er maar rustig van uit dat anesthesie dmv acupunctuur niet bestaat.
Focussed schreef:To be meaningful, ethical and responsible, choice needs to be guided by sound evidence - if not, it degenerates into irresponsible arbitrariness, and health care deteriorates into some kind of Russian roulette.
Ibbel schreef:Je darminhoud zit buiten je lichaam, ik kan er toch echt niets anders van maken. De 'ballast' die je poep is, komt niet in het lichaam, en is er nooit in geweest ook.
Je nieren en lever, díe filteren wat er (via je darmepitheel, dat wel) ín je lijf is gekomen.
Shadow0 schreef:Focussed schreef:To be meaningful, ethical and responsible, choice needs to be guided by sound evidence - if not, it degenerates into irresponsible arbitrariness, and health care deteriorates into some kind of Russian roulette.
Dat geldt (gedeeltelijk) voor de keuzes die professionals maken. Niet eens geheel, want diverse ethische dilemma's hebben niets met bewijsmateriaal te maken.
Maar het geldt niet voor de keuzes die patienten maken. Als ik russische roulette wil spelen... is het mijn leven en niet dat van iemand anders.
Focussed schreef:Dat is niet het punt wat ik wilde maken: Iedereen mag de keus zelf maken, echter wanneer je geen weet hebt of geen toegang hebt tot goede achtergrond informatie KUN je geen weloverwogen keus maken.
Focussed schreef:Dat is niet het punt wat ik wilde maken: Iedereen mag de keus zelf maken, echter wanneer je geen weet hebt of geen toegang hebt tot goede achtergrond informatie KUN je geen weloverwogen keus maken.