Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:36

Nassie, wat voor pillen waren dat dan? Wat zat erin?

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:39

wilmatj schreef:
Even een kort vraagje.
Met deze regen zou ik normaal wel richting regendeken gaan. Maar een paard dat benauwd is zou die daar last van hebben? Is dan uberhaud een winterdeken straks wel slim?

Mijn pony (normaal geen luchtwegproblemen) werd vorig jaar snipverkouden door combi regen+wind. Dus de regen buiten houden zou ik zelf een goed plan vinden. Ik zou zelf wel een ongevoerde deken opleggen. De temperatuur is nog mild en kan zomaar weer omhoogschieten als ineens de zon gaat schijnen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:40

Wat betreft de regen: die van ons staat onder dekens. En ik scheer haar in de winter omdat ze nog flink in het werk staat. Als ze bezweet raakt met lange haren dan loopt ze kans een kou op te lopen omdat ze altijd buiten staat en ze is gewoon gevoelig op haar luchtwegen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:42

maikeltje schreef:
Nassie, wat voor pillen waren dat dan? Wat zat erin?

Dat zou ik even moeten opzoeken.
Het is inmiddels ook al meer dan een half jaar geleden.

pien_2010

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:40

TS ga je nog een derde keer met de bioresonantie doen van Marietje of ben je daarmee gestopt? Dat is me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd.
Fijn dat het beter gaat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:13

Mijn luchtweg paard had in de winter ook deken en met dit weer had ik hem een regendeken opgedaan, nat pak, afkoelen en stevige wind met kans op verkoudheden vermeed ik. Ook had hij een erg dun huidje en geen stevige inplant van haar, zachte dunne haardjes..dit soort paarden vereisen iets meer voorzichtigheid.

De winter straks, kouder en meer zuurstof in de lucht zal haar ook beter doen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 21:06

pien_2010 schreef:
TS ga je nog een derde keer met de bioresonantie doen van Marietje of ben je daarmee gestopt? Dat is me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd.
Fijn dat het beter gaat!!

Ik ga nog door met de behandeling aangezien marietje aangeeft dat er meestal 3 a 4 behandelingen nodig zijn voor goede verbeteringen. Dus daar ga ik nog voor

nassie
Bedankt voor je verhaal. Ik wacht nog even af en anders hoor je van me.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 09:05

updateje

Shirley voelt zich gelukkig al een paar dagen goed.
Ze is veel minder benauwd en ook is er steeds minder snot te zien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:07

Heel fijn om te horen vind ik dat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:10

Mooi. We gaan goed weer tegemoet voor de benauwde paarden. Alles schoon geregend, klare lucht, frissere temperaturen dus meer zuurstof. . Uitstekend om een lichaam in beter vaarwater te krijgen en op te laten knappen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 08:54

TS hoe gaat het met je paard en heeft hij inmiddels zijn derde resonantie "beurtje" gehad?
Hier is het weer erg mooi zeker voor een dampig paard en volgens mij is dat in NL ook, klopt dat?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:21

Afgelopen dagen was het heerlijk voor der. Maar het warmt op en gelijk iets erger benauwd. Het was af en toe echt weg!
3e beurtje krijgt ze vrijdag :-) hoop dat ze haar nog meer kan verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:34

Gelukkig komt de winter er aan met voldoende frisse lucht. Dat is idd heel prettig. Harde koude wind moet je iig mee oppassen, dat is heel rot.
Ik heb hetzelfde, ik heb weersgerelateerde astma, benauwd met warm weer en het gevoel van lucht in de winter en de koude maanden. Maar met veel koude wind, krijg ik wel weer last.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:15

wilmatj schreef:
Afgelopen dagen was het heerlijk voor der. Maar het warmt op en gelijk iets erger benauwd. Het was af en toe echt weg!

Fijn TS en dat het af en toe al helemaal weg was. Vrijdag "je croix les doits" (ik duim) zoals we dat hier zeggen.
Is ze nu beter als eerder met fijn weer, of was ze toen ook al zo als nu als het weer fijn was voor haar?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 14:16

pien_2010 schreef:
wilmatj schreef:

Fijn TS en dat het af en toe al helemaal weg was. Vrijdag "je croix les doits" (ik duim) zoals we dat hier zeggen.
Is ze nu beter als eerder met fijn weer, of was ze toen ook al zo als nu als het weer fijn was voor haar?

Ze is een heel deel verbeterd, maar toen ze aan de prednison stond is ze nooit benauwd geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:11

Heb je dan zelf wel het idee dat de prednison geholpen heeft, aangezien ze toen nooit benauwd was?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 17:16

in het begin heeft het geholpen. maar na een tijd werd de werking steeds minder, vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar iets anders

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 17:17

toen hoesten zij heel veel. echt erge aanvallen..

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 12:24

Update

Even een lange update,
Shirley kreeg druppels van de andere therapeut deze viel vorige week maandag stuk. Een dag of 2/3 later werd shirley weer benauwd, weer het ernstige benauwd wat ze een hele tijd gehad heeft toen.

Vrijdag was het zo ver, behandeling nr 3. De behandeling die mij de knoop gaat laten doorhakken hoe ik nu verder door ga met shir of misschien wel besluit dat het nu wel goed is voor haar.

Onder de behandeling viel de therapeut ook op dat het erg slecht met haar ging. Naast de behandeling ga ik nu ook druppels bestellen om haar te ondersteunen.
Verder is er niks veranderd onder de behandeling.

Nu maandag, dus 3 dagen later zie ik nog weinig verandering. Shir was zaterdag echt heeeeeeeeel erg benauwd zo erg had ik haar nog niet gezien. En vandaag is het gelukkig minder dan de laatste tijd.

Ik ga een aantal weken aankijken hoe het met haar gaat. Ik heb besloten niet heel lang door te willen behandelen omdat ik haar niet nog meer pijn, moeilijkheden of hoe je het ook moet noemen wil aan doen. Dus voor mij volledige hoop dat dit goed gaat helpen!!!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:29

Jammer dat je niet wil overwegen haar op een stalling re zetten waar ze niet meer in aanraking komt met droog hooi of stro. Ik zou willen dat je het verschil had kunnen zien bij onze pony voor en nadat ik mijn stalbeleid op haar had aangepast. Mijn pony heeft helemaal niets ter ondersteuning en ze hoest nooit keer en is nooit meer benauwd geweest.

Sterkte met Shirley :(:)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:49

Ik ben het met je eens maikeltje. Ik heb bij mijn eigen paard kunnen zien hoeveel hij er van is opgeknapt nu hij dag en nacht buiten staat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:58

Hoeft niet eens alleen aan stro en hooi te liggen. Ik heb een merrie gehad die allergisch was voor de berkenbomen die om de stal heen stonden. Als je haar verplaatste was de benauwdheid weg.
Ik weet ook van paarden die een allergie hebben voor een bepaald soort schimmel dat in de stal zat. Klachten verdwenen ook na verplaatsing. Het is het proberen waard; je bent nu al zo lang bezig.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:42

jammer dat jullie niet lezen,, is NIET mogelijk om stalbeleid aan te passen.

Oh en leuk weetje, als ze naar binnen gaat dus ik haar in de wei zie ziet ze er 2 keer zo slecht uit als ik haar uit der stal haal..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:47

Dan zou je zeggen dat er iets in de wei is waar ze niet tegen kan. Heb je haar al eens een poosje op stal laten staan?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:49

Ja dat zou je denken maar het is in de winter heel erg geworden en toen stond ze in een paddock..
En de stallen zijn daar naast..
Hmm vreemd?

nynke55 schreef:
Dan zou je zeggen dat er iets in de wei is waar ze niet tegen kan. Heb je haar al eens een poosje op stal laten staan?

en ja allang geprobeerd. Maar daar wordt ze ook heel druk van omdat ze graag naar buiten wilt.
En benauwdheid of hoesten wordt niet minder.