Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:22

Goed zeg Madelief88, het zou toch geweldig zijn als je niet opgeeft en het helemaal goed gaat komen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:55

Maar als zoiets als Virex creme ook kan helpen waarom raden artsen (zoals Knottenbelt)dat dan juist af? Ik lees hier veel goede resultaten en denk dan het is het proberen waard...baat het niet dan schaad het niet..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:59

Ik geloof niet dat Knottenbeld dat afraad. Staat dat ergens?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:10

Nou niet letterlijk mrie...maar in een engels stuk geschreven door hem staat dat je niet moet gaan klooien met bv tandpasta of homeopathische zalven..of zalven op natuurlijke plantenbasis....ik dacht dat Virex dat toch juist is? Daarom sprak het mij ook zo aan...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:19

Hoe gaat het met jullie paarden? Al verbetering? :)

Dat ziet er apart uit mrie!

Hoop dat het bij jou werkt Judith! Bij de mijne is het na wegsnijden helaas terug gekomen.

Bij de mijne is er bij haar oor nog van alles aan het gebeuren, het lijkt zelfs wel iets kleiner te worden. Bij haar voorbeen/borst en achterbeen gebeurd niets.
Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben en hoef het maar af en toe schoon te maken (als er pus uit komt.) Woensdag gaan we voor de laatste keer.. dan nog 3 maanden af wachten.

Afbeelding

Afbeelding

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:26

Hoe doen jullie dat met vliegenbestrijding? Of kan dat weinig kwaad...nu met dit warmere weer zitten er vliegen rondom de sarcoide van mijn paardje......heb vandaag maar een vliegendeken opgedaan...maar dat schuurt dan wel weer wat....en het lijkt me beter dat er frisse lucht bij komt....wat doen jullie?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:22

Toch beter vliegen weren hoor! Die kunnen voor verspreiding zorgen in andere wondjes.

Ik had schuursponsjes aan de binnenkant van de vliegendeken (met hals) genaaid zodat de deken niet op de sarcoid kwam te liggen. Dus een soort rondje van schuursponsjes met in het midden een gat waar de sarcoid precies in paste. En vliegenspray. Maar niet ideaal eerlijk gezegd. Was een tip van iemand hier geloof ik :-)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:26

Schuursponsjes.....geniaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Thanks voor de tip!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:45

Hahaha naai ze!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:53

Ja lastig is dat, ik loop ook te tobben met vliegen. Dan zou ik een vliegendeken met buikflap aan moeten schaffen. Liever nog had ik een losse buikflap die op de een of andere manier bevestigd kon worden.
Ik heb de vraag voorgelegd aan knottenbeld. Hij zegt: niet nodig, vliegen kunnen geen kwaad ze helpen mee overbodig weefsel opruimen. Nou dat stelt mij dus niet gerust. Ik weet niet of vliegen de sarcoide over kunnen brengen zoals hierboven gezegd wordt, dat lijkt me eigenlijk nogal sterk, maar wat weet ik er van.

Uiteindelijk heb ik besloten elke dag wat bremsen om de wond op de vacht te smeren. Gelukkig had ik nog een kleine prive voorraad bremsen bremsen. Het is een lapmiddel maar we doen het er maar mee.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 23:06

Hey dat is raar. Ik moest van hem juist wel de vliegen mijden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:13

Nou, ik vond "niets aan vliegen" doen ook heel raar.. Ik geloof dat ik in dit geval maar gewoon op mijn gevoel af ga..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:30

Poeh, heftige plaatjes best wel zeg...

Hoe zouden jullie nu al met al met alle opgedane ervaringen en kennis adviseren om om te gaan met deze bultjes?

Met schimmels en palomino's schijn je al een verhoogd risico te hebben.

Rena van mij heeft al zeker 10 jaar 2 harde grijze bultjes van een flink erwtje groot, 1 achter haar schouder en 1 achter op haar bil / been. Ze zijn in de loop der tijd wel iets groter geworden en DA's hebben wel gevraagd of ik het weg wilde laten halen maar eerlijk gezegd zit mij het er best en vind ik het vroeg genoeg om in te gaan grijpen als ze echt problemen gaan geven...tot die tijd ga ik liever niet doktoren omdat je nooit weet of je dan niet juist dingen gaat activeren die nu lekker sluimeren :=

Reen zal nu rond de 20 zijn en hopelijk gaat ze geen last van tumoren krijgen.... maar zou ik toch het 1 en ander moeten doen of is met rust laten eigenlijk wel prima?

Die op haar bil / been daar heeft ze sowieso geen last van, die achter de schouder ligt onder het zadel maar geeft ook geen problemen. Ik rij voor de zekerheid wel met een soepel geheel met een lamsvellen dekje waar het bultje helemaal in weg kan zakken zodat het niet geïrriteerd wordt :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:02

Waar maken jullie de sarcoide mee schoon als er wat pus uitkomt? Ik twijfel tussen de groene Badedas of Betadine oplossing?
Wie weet raad?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:11

mamendt schreef:
Waar maken jullie de sarcoide mee schoon als er wat pus uitkomt? Ik twijfel tussen de groene Badedas of Betadine oplossing?
Wie weet raad?

Met water, geadviseerd in Utrecht :) (met handschoen aan en gaasje)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:32

Alleen water? Gewoon uit de kraan of afgekookt?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:27

Ja alleen water uit de kraan.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:06

Ik heb het schoon gemaakt met warm water en groene biotex. (later alle doeken, en spons weg gekegeld de kliko in zodat ik er niet per ongeluk een ander beest mee besmet)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:18

mamendt schreef:
Wie weet raad?

Inderdaad enkel met water...ik zou er niks anders opsmeren in combinatie met de Virex...Je weet maar nooit hoe de Betadine e.d. reageert met de thuja in de Virex...

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:25

Ik heb gewoon nu warm water gebruikt......daarna gedroogd en opnieuw zalf aangebracht...
Deden jullie eigenlijk handschoenen aan bij de Virex of niet? Ik heb gewoon zo gesmeerd en daarna mijn handen goed gewassen...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:32

Zo dat oor is wel echt heftig zeg... Hopelijk komt ze er ooit helemaal vanaf...

Pmarena, sarcoids hebben niets met kleur te maken naar mijn weten, dat zijn melanomen die jij bedoeld. Die krijgt elke schimmel wel vroeg of laat. Die van mij heeft ook een kleintje daarvan (ook ter grootte ve erwtje), onder zijn staartwortel. Ik weet niet of je deze info al hebt gelezen over sarcoiden?
http://www.liv.ac.uk/sarcoids/
En hier wat info over melanomen: http://www.bokt.nl/wiki/Melanoom

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:28

Okee, je dat dacht ik ook jaren dat het om een melanoom ging, maar de DA begon een jaar of 2 geleden ineens erover dat het ook een sarcoid kon zijn. Maar die zien er altijd zo grillig / intenser uit dan?

Raar spulletje is het maar.... wel fijn om te zien dat er toch wel voortvarende behandelmethodes voor zijn wat zijn toch wel onprettige "plekjes" zeg die ik langs zie komen :(:)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:52

Ik kom net terug van de tweede keer in Utrecht. Bij Dafydd beginnen beide sarcoiden te slinken. Vooral op zijn lip is al gehalveerd!

Hij heeft een vliegenmasker op tegen de vliegen en de zon op de plekken.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:32

Goed man!!! nou doorzetten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:34

mamendt schreef:
Ik heb gewoon nu warm water gebruikt......daarna gedroogd en opnieuw zalf aangebracht...
Deden jullie eigenlijk handschoenen aan bij de Virex of niet? Ik heb gewoon zo gesmeerd en daarna mijn handen goed gewassen...

Nooit handschoenen aangedaan enne....heel vaak vergeten handen te wassen achteraf :D