Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:43

Hè, wat balen weer zeg! Hoop dat DA er gauw is en dat de verschijnselen gauw over gaan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:07

verdorie :( Wat rot weer! ;(
Ga maar weer duimen,hopelijk valt het mee!
En wat een rekeningen!Arme jij!Daar valt haast niet tegen op te werken.
(Dan valt mijn rekening van gisteren van 285 euro nog mee :7 s'ochtend da geweest gebit bekeken en twee entingen,s'middags bezoek naar de kliniek stuk kies er uit getrokken)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:19

Hè wat een tegenvaller. Hopelijk valt het allemaal mee.
Ook hier draaien de duimen voor je!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:28

Rchell schreef:
nou helaas nog steeds koorts dus dierenarts is gebeld.. zee hebben zieken en spoedgevallen voor mij dus duurt nog even.. :=

Eehmm de jouwe geeft slecht pijn aan, heeft een hele erge verstopping overleefd en heeft nu koorts (en is weer sloom), in mijn optiek is de jouwe ook echt wel spoed! Sterkte en wat vervelend dat hij nog met koorts staat.

Rchell

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 14:48

Nou daar gaan we weer.. Meneer had wederom een beginnende verstopping. Nu buscopan en wederom 2 flessen paraffine.. Ik had in plaats van een reguliere arts de Internist van Utrecht zelf. Hij heeft uitgebreid opgevoeld (arm paard!) en voelde weer pasteuze mest en twee "ophopingkjes". Hij vind het onverklaarbaar en gooit het (wederom) op een virusje/ dipje aangezien hij koorts heeft en een ander paard op stal ook een griepje heeft, want ik me keurig aan ons dieet gehouden. Hij moet nu de middag vasten en mag dan vanavond zijn eten.. dat zijn 3 bakjes en die worden verdeeld over de gehele avond gegeven door de stalhouder (die toonde zich bij dierenartsbezoek heel betrokken dus dat was fijn!)
Verder moet ik me aan zijn dieet houden en verwacht hij dat het hier mee over moet zijn. Mocht hij weer symptomen laten zien is het opladen en naar de kliniek voor aanvullend onderzoek in de vorm van echo e.d.
Al met al heb ik er een vervelend gevoel over. Ik was wederom blij dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgt en de dierenarts weer heb laten komen. Ergens zegt mijn gevoel dat er meer aan de hand is.. Ik heb me, ondanks het tweemalig vergeten te voeren van de stalhouder, keurig aan zijn dieet gehouden en er is verder ook niets veranderd was invloed zou kunnen hebben op zijn welzijn..
Ik wordt er echt moedeloos van.. maargoed.. we gaan weer verder. Op mijn werk zijn ze gelukkig heel meegaand en heb ik van de roostermaker morgen vrij gekregen en das echt super.. Dus morgen maar weer op tijd op stal en zorgen voor zijn randsoen dat we weer voorzichtig opbouwen, dus wat meer voerbeurten..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:00

Wat een rotnieuws weer Roch :(:)
Hopelijk krabbelt hij er snel bovenop.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:23

Ik deel je gevoel een beetje, ondanks dat je alle regels volgt, voelt hij zich nog niet top en heeft weer verstoppingen. Ik zou hem heel goed in de gaten houden, maar dat doe je ook!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:34

Potver, wat een rotnieuws. Succes en fijn dat je morgen vrij bent.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:06

Wat een rotnieuws, TS! Veel sterkte en hopen dat hij er weer doorheen komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:10

Wat een nieuws :(:)
Ik kan me het gevoel dat jij hebt dat er meer aan de hand is goed voorstellen, dat zou ik ook hebben.
Ik hoop dat je gevoel niet klopt ....

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:20

Vervelend dat hij nog steeds niet helemaal de oude is. Inderdaad naar je gevoel blijven luisteren.
Sterkte!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 16:24

dank jullie wel voor het medeleven.. Ik hoop echt dat hij opknapt.. zo niet gaat hij nog voor het weekend terug naar de kliniek en mogen ze hem daar binnenste buiten keren, want ik denk echt dat er meer achter zit.. := We zullen zien..

Daf_Win

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:14

Wat ben je hier al een tijd mee bezig zeg! hopelijk knapt hij nou echt op en hoef je niet nog een keer naar de kliniek. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Heel veel sterkte.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:11

pffff ik duim voor je!!
Wat een spanning moet dit zijn.. en dat arme dier nogsteeds niet in orde :(
Konden ze het je maar vertellen wat er mis was he...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:14

Wat vervelend dat het weer de slechte kant op gaat..!
Duim voor je dat hij snel opknapt en anders inderdaad maar weer naar de kliniek!

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:17

Hè bah, wat jammer dat ie er toch nog niet vanaf is. Hopelijk komt er snel een goede oorzaak naar boven! Dikke knuffel voor je paardje! En voor jou ook,want ik vind dat je super goed werk doet voor de patiënt!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:49

Dank jullie wel meiden.. ik probeer positief te blijven.. Morgen de hele dag op stal; kijken hoe hij opknapt.. toch?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:56

Hè, wat balen nou weer!! Maar moed houden hoor, waarschijnlijk staat hij er morgen weer stukken beter bij!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:30

Zou het niet kunnen dat zijn darmen slecht reageren op het soort van voer wat hij krijgt?
Misschien een soort van allergische reactie?
Hij krijgt muslie toch?En ander krachtvoer?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:37

hij krijgt al 2 jaar hetzelfde krachtvoer, ruwvoer is gecontroleerd door de voedingsdeskundige van Utrecht en zijn huidige dieet is door haar/hen samengesteld. Dus dat kan ik me niet voorstellen. Zou ook vreemd zijn als hij het er daar goed op deed en thuis ineens niet meer terwijl ik exact hetzelfde geef. Heb het daar ook vandaag nog met de arts over gehad, maar volgens hem kan het daar niet aan liggen..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:41

Wat kloooooote!

Hierna gaat het vast wél goed en ligt het snel achter jullie

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:42

tja...ik weet het niet.Je weet natuurlijk nooit of ze in de fabriek iets in de samenstelling hebben verandert.
Wel grappig dat jij daar ook al aan dacht.
Onderschat je eigen intuitie niet ;)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:45

Nee daar leer ik steeds beter op vertrouwen in ieder geval want mijn ventje betreft.. ik wist gewoon dat het niet goed zat..
Heb het op advies van andere koliek-paard-eigenaren hier ook gehad over probiotica, maar hij wil juist niets aan het voer veranderen nu, dat mocht dit toch het probleem veroorzaken, dan zijn er minder factoren die ze uit hoeven sluiten (in voedingssupplementen zit nou vaak eenmaal een hoop).
Daarbij zei de arts trouwens ook nog dat voedingsallergie zich niet uit (logisch ook ergens) in koorts en verstopping.. dan zou hij ook echt andere klachten moeten hebben..
Maargoed.. we hobbelen weer vrolijk verder..

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:05

wat erg!

Mijn ijslander heeft ook heel veel koliek gehad, ook verstoppingen. De dikke darm zat steeds vol. uiteindelijk bleek hij in de dunne darm ernstige ontstekingen te hebben, hier kwamen ze achter door een biopt.

Ik zou een verdacht paard ook liever in Utrecht hebben staan ik heb hem weleens mee naar huis genomen en toen na 2 dagen kon ik terug naar Utrecht. Daarna heb ik gezegd hem pas weer mee naar huis te nemen als hij een week helemaal goed was. En me daaraan gehouden.

Net je hele topic gelezen en je doet al een hoop dingen dus ik heb niet echt tips. Ik zou ook geen kruiden gaan geven, die kunnen scherp inwerken op de ingewanden.

Die HAB brokken zijn uitstekend, zelf had ik mijn paard uiteindelijk alleen maar op seniores preniores en grasmix (kort gehakseld gras). uiteindelijk knapte mijn paard na een lange tijd toch niet genoeg op helaas. Maar ik weet precies waar je doorheen gaat nu..

Veel sterkte ermee!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:07

ik zat ook te denken aan darmontstekingen of misschien poliepen.Omdat er ook steeds koorts in het spel is.