Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balada schreef:heb ik altijd 2 punten in mijn achterhoofd die opzwellen en pijn doen
merrieveulen schreef:@ Nick, zoals laatst de vrouw met haar kat en paracetamol... even offtopic.
NickAltena schreef:In de originele Chinese termen zouden de energiebanen psychosomatische functies zijn, die de huid en organen op een bepaalde manier met elkaar verbinden.
Bandida schreef:NickAltena schreef:
Edit.. ik heb deze eens aangeklikt, en eigenlijk is het (alweer) niet zo grappig![]()
http://www.watunietmagwetenoveruwgezond ... 3godClZUcg
sanne83 schreef:Geef nou eens concreet aan wat hier niet grappig aan is?
Citaat:@bandida: wat je beschrijft is grappig, want natuurlijk is triggerpoint niet bewezen.
Citaat:(al dan niet placebo effect).
NickAltena schreef:Ik ga het straks dus even goed lezen en gedegen onderzoek zien te vinden , gezien ik zelf ook met en pijn in de spieren loop die al dagen zorgt voor slapeloze nachten.
Bandida schreef:NickAltena schreef:Ik ga het straks dus even goed lezen en gedegen onderzoek zien te vinden , gezien ik zelf ook met en pijn in de spieren loop die al dagen zorgt voor slapeloze nachten.
Het was wel een zeer specifieke pijn, en ik heb dus momenteel geen idee hoe ik dat precies opgelost heb, maar ik heb die -zeer goed uitgelegde- zelfhulptekst eens gelezen, dat toegepast, en wonderbaarlijk genoeg..pijn weg. Je mag me altijd een pb sturen als je nog vragen hebt.
Bij paarden lijkt me dat zeer moeilijk toe te passen. Hoe moet je bij een ander (een dier dan nog) zien te achterhalen waar die stekende pijn zich exact bevindt, en dus vanop welke plek (dat is dus een andere plek als waar het pijn doet) je dat kan behandelen?
Bandida schreef:sanne83 schreef:Geef nou eens concreet aan wat hier niet grappig aan is?
Uitspraken die suggereren dat je door het lezen van dat boek bij 'kruidenbehandelingen' gaat uitkomen die er voor gaan zorgen dat je:
je overgewicht gaat kunnen doen verdwijnen,
"Wat zijn de voornaamste oorzaken van gewichtstoename?"
Je kanker gaat kunnen genezen,
"Wie hield de behandeling voor kanker geheim?"
langer gaat leven,
"Waarom leven we maar half zo lang als we zouden moeten?"
"Waarom worden alleen mensen in natuurgemeenschappen makkelijk honderd jaar?"
enz..
sanne83 schreef:Hij zal zeker op verschillende punten de plank misslaan (dat gebeurd overal, regulier en alternatief), maar dat zegt niet dat alles gelijk onzin is.
Citaat:Ik ken daarnaast veel mensen die kanker (of elke andere ernstige ziekte, en dan vooral het genezen daarvan natuurlijk) zien als een soort cadeautje. Omdat ze het leven waarderen zoals ze het daarvoor niet waardeerden bijvoorbeeld.
Balada schreef:@ bandida: verkeerd gegokt: niet mijn lymfeklieren, die weet ik zelf zitten. Het klopt met wat Flavio zegt, meridianen. Moet nu echt elk antwoord 2x verdedigd worden?
Dyonne schreef:Ik heb al eerder verzocht het hier ontopic te houden en het niet over staatsdiploma's en humane geneeswijzen te hebben. Dan staat dit topic hier op Medisch niet op zijn plaats en is het noodzakelijk dit topic te verplaatsen naar bijvoorbeeld de HK. Daar is het prima om ook humane geneeswijzen erbij te betrekken. Ik hoor het graag als hier de voorkeur naar uitgaat. Als jullie het topic liever hier op Medisch houden dan hebben humane geneeswijzen hier niets te zoeken evenals wet BIG etc.
Citaat:NickAltena, de advertenties onder de topics zoekt Bokt niet uit, maar dat doet Google. Die advertenties passen bij je posts qua onderwerp.
Abiola schreef:Verder is het natuurlijk aperte onzin. Voer doormeten? Moet ik dan een peen en een handje haver opsturen? Uiteraard in folie zodat het niet vervuild?
Bandida schreef:Laat het ons terug over kwakzalverij in de paardenwereld hebben. Liefst onder een vorm die op Bokt geregeld opduikt. Wat dachten jullie van paarden (of hun voer, dat lees ik hier ook al eens) doormeten met een biosensor of lecher-antenne? Hier staat uitleg over wat dat precies is: http://www.maasduyn.nl/?de-biotensor,17
NickAltena schreef:Ik vind het dikke (en al weer niet op wetenschappelijke manier te meten) onzin...