[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:49

@ breghje, sinds vandaag is de mest van mijn pony weer bijna normaal, ik vermoed dan ook dat de grote schoonmaak er bijna op zit. ik zou gewoon doordoen zoals het nu gaat, even de tijd geven.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:33

merrieveulen schreef:
@ breghje, sinds vandaag is de mest van mijn pony weer bijna normaal, ik vermoed dan ook dat de grote schoonmaak er bijna op zit. ik zou gewoon doordoen zoals het nu gaat, even de tijd geven.

Toevallig vanmorgen les gehad, instr zag ook wat ik voelde dus idd even tandje terug want ze heeft het niet heel zwaar, maar er is wel vanalles gaande en dat mag zijn tijd hebben. :) Rug is trouwens alweer normaal bij aanraking, dus het is echt opruimen wat er nu gaande is blijkbaar. Mok even in de gaten houden van de week, ze had één plekje (ingesmeerd) maar gaf wel wat reactie op dat been. Alleen had ik even niet de fut om eronder te gaan hangen. :) As zaterdag zit ze twee weken op de kuur, ik probeer 3 weken volledig vol te houden dan heeft ze 4 weken kuur gehad, en dan afbouwen.

Wel is er ook wisseling van hooi, wat grover alleen helaas niet stengelig hooi en daar ben ik ook al een ruime week mee aan het wennen. Dus er is veel gaande voor haar, morgen is ze lekker vrij en vrijdag zie ik wel weer. :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:22

opisop:
zo'n deken heb ik voor appie voor de hele warme dagen ook;
Afbeelding
ik heb alleen de oortjes er af gehaaldap kan daar niet tegen.

hij werkt alleen NIET tegen zomereczeem!
die van appie is echt te grof en de vliegen prikken er zo doorheen, na enkele dagen krijgt hij dus vaak alsnog jeuk
een andere deken die ik heb houdt de vliegen wel tegen en dat is deze:

Afbeelding
die is ook heel dicht,kun je niet doorheen kijken.

appie heeft nog geen jeuk :D

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:25

heeft die bovenste van jou dan geen nylonvoering op de hals en staartflap?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:27

jawel,maar voor de rest is de deken best wel ope.dus daar prikt wel van alles doorheen
ik zie ook dat het een ander merk is dan wat jij hebt.
de deken zit wel heel mooi,maar na 3/4 dagen krijgt hij dus alsnog jeuk :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:46

tja, denk dat het erg verschilt per paard. Sommigen krijgen volgens mij ook meer alleen maar jeuk als ze in de manenkam geprikt worden, anderen gewoon als het in het bloed komt, ongeacht waar ze geprikt worden dus.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:16

Mensen met de RSIH? Passen de dekens bij jullie pony's/paarden heel goed? Geen schuurplekken? En hoe houden de gespjes/klitteband het bij jullie? En de binnenvoering?

Mijn pony kreeg haar RSIH sneller gesloopt dan haar Pagony, en ze krijgt er dus schuurplekken van op haar borst, hij zit daar ook echt niet lekker, veel te laag lijkt wel. + het klitteband lijkt het slecht te houden en ze had al heel snel de kontriem gesloopt! + Het zachte spul binnen lijkt snel los te laten en kapot te gaan, terwijl ze helemaal niet veel schuurmogelijkheden heeft.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:17

Klittenband heeft het hier anderhalf jaar uitgehouden.
Momenteel lichte schuurplekken op de schouders, maar de deken is achteraan te lang en ligt vooraan ook losjes,
maar vanaf paardlief gerold heeft trekt ze de deken naar achter.

Het zachte spul binnen heeft het hier ook anderhalf jaar volgehouden!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:03

Hm wat doet mijn pony dan? Hij heeft vorig jaar nog geen half seizoen opgelegen en ligt er nu 2 dagen weer op en ze krijgt al weer schuurplekken..

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:14

Ik heb gisteren de rambo sweet itch hoody binnen gekregen.
Hij is van achteren bij de benen te lang, mijn haf vond het dan ook echt niet leuk, trappen dat ze deed.
Dus dat wordt even inkorten en dan gaat de deken ook op.
Hier gelukkig ook nog geen jeuk.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:21

vanaf wanneer leggen jullie de deken 24/7 op? In de nachten vindt ik het nu nog te koud voor een open deken of stel ik me dan nu aan. De deken gaat nu rond 7 uur op als het nog donker is en haal ik rond half 10 in de avond af.

Merrie draagt hem eigenlijk alleen omdat ze al gek wordt van een mug en dan maar blijft lopen ze heeft nu heerlijke rust in haar kopje. Ze draagt een Sweet itch van Rambo. Dit vanwege de kleur en het makkelijker aantrekken dan een pagony.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:26

Mijn paard heeft hem al een week of wat 24 pd op.
Dit gaat prima, daar kan je 's avonds een dekentje overdoen als je het te koud vind.
Paarden vinden 5 to 15 graden de meest heerlijke temperaturen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:31

Ze staat dus normaal helemaal dekenloos, heb dus ook geen andere aparte deken. Helaas is het hier vaak 's nacht nog rond het vriespunt en dan kan de vacht dus eigenlijk niet zijn werking doen. Of is dan een exceem deken ook al ongeveer een 0 grams deken als het niet te hart gaat regen?

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:03

Mijn paard heeft ook exzeem maar hij wil geen deken aanhebben hij maakt ze allemaal kapot
ik heb wel al gehoord van een voedingsupplement dat je in zijn eten moet doen er staan toch allemaal positieve reacties op de site
http://www.wshhhp.com/Hippo-EX-Cema/paa ... xceem.html

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:43

Senna heeft haar RSIH 24/7 op.

@ZusJacobs: Bij Senna werkte het klittenband bij haar oude RSIH na 3 jaar nog prima. Bij haar nieuwe RSIH krijg ik het klittenband bijna niet los zo goed kleeft het aan elkaar. Schuurplekken heeft ze niet van het deken gehad. Voor mij zijn schuurplekken wel een teken dat een deken niet goed ligt. Is het deken niet te groot?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:45

Nee hij is verder niet te groot, denk ik.. Voor zover ik het kan zien ligt hij goed, hij ligt voor alleen raar! Ik zal even een foto maken vanmiddag! Hoe ligt hij bij jullie dan?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:59

miek140 schreef:
opisop_shop schreef:
Ben nog niet uit over het voer dat ik ga geven, heb van een kennis een tip gekregen voor vitaminesupplement maar die vond ik wel vrij prijzig en het is natuurlijk handiger om een koek te voeren (iedere dag zo iets uit de hand kunnen geven ipv poeder ofzo mengen met voer) maar de koeken ben ik geen voorstander van. Denk dat ik de subli zonder eerst eens ga mengen met een ander voer om zo het gemiddelde mineralengehalte wat op te krikken per voerbeurt.

Marstall heeft ook weideriegel koeken, volgens mij zit daar een stuk minder suiker in dan de pavo koeken. Misschien een ideeetje? Ik zelf voer Marstall Force bij, dat zijn kleine korreltjes. Kan je ook uit de hand voeren.

Ik voer ook Marstall Force. Bevalt mij heel goed. Voer het al jaren, mijn Fries doet het er erg goed op. Hij krijgt het bijgevoerd bij de haver en de Marstall Champion. Ik voer het bij omdat mijn Fries maar weinig krachtvoer krijgt.
Mijn Haflinger staat sinds een aantal maanden volledig op de Force. Die krijgt helemaal geen krachtvoer.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:21

ZusJacobs schreef:
Mensen met de RSIH? Passen de dekens bij jullie pony's/paarden heel goed? Geen schuurplekken? En hoe houden de gespjes/klitteband het bij jullie? En de binnenvoering?

Mijn pony kreeg haar RSIH sneller gesloopt dan haar Pagony, en ze krijgt er dus schuurplekken van op haar borst, hij zit daar ook echt niet lekker, veel te laag lijkt wel. + het klitteband lijkt het slecht te houden en ze had al heel snel de kontriem gesloopt! + Het zachte spul binnen lijkt snel los te laten en kapot te gaan, terwijl ze helemaal niet veel schuurmogelijkheden heeft.

Bij mijn oudste RSIH, nu voor het derde seizoen op, is aan de binnenkant de gladde stof bij de schouders versleten. Daar moet ik eigenlijk wat aan doen. En die deken sluit niet helemaal mooi voor, de musketons prikken in zijn borst. Ik heb er altijd een 'slabbetje' tussen.
De tweede RSIH is wel goed. Is iets minder oud, maar ook nu voor het derde seizoen op. En ik was ze elke twee weken op 60 graden. Verder nog helemaal heel. Klittenband nog allemaal goed, mijn paard is ook geen sloper. Gelukkig die twee waar hij bij in het land staat ook niet.

Maar dat slijten van die gladde stof op de schouders kun je volgens mij weinig aan doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:07

momo_lover schreef:
vanaf wanneer leggen jullie de deken 24/7 op? In de nachten vindt ik het nu nog te koud voor een open deken of stel ik me dan nu aan. De deken gaat nu rond 7 uur op als het nog donker is en haal ik rond half 10 in de avond af.

Merrie draagt hem eigenlijk alleen omdat ze al gek wordt van een mug en dan maar blijft lopen ze heeft nu heerlijke rust in haar kopje. Ze draagt een Sweet itch van Rambo. Dit vanwege de kleur en het makkelijker aantrekken dan een pagony.

een open deken??
wat is dat?
een deken is toch altijd dicht..dus kan een paard daar nu prima mee lopen :D
en wat jij koud vind is voor een paard met een vachtje om niet koud.
de ideale omgevingstemperatuur voor paarden ligt tussen de 5 en de 15 graden.
afgelopen nacht was het hier 7 dus zit dat er prima tussen in.

regen is een compleet ander verhaal,dan kunnen ze soms wel koud worden,maar nu met dit weer kan een paard prima met een eczeemdeken aan lopen :j

carditjeuh:
gebruik de zoekfunctie van bokt even,dat middel bestaat al vrij lang en bij de een werkt het en bij een ander niet

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:46

als iemand een webshop weet waarbij een lekkere korting gegeven wordt op vliegenspullen zet je dan de link hier even neer O:)
Dan wil ik, nu het nog kan, shampoos enz. inkopen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:00

haha,nou ik ben blij dat ik geen vliegenspray ofzo nodig ben :D
kan ook slecht zijn voor het paard als je er echt veel van gebruikt,word opgenomen via de huid,gaat de bloedbaan in en dan kan de lever dat niet zo leuk vinden
maar via duitsland kun je geloof ik wel kopen toch?
http://www.amazon.de/ZEDAN-Bremsenbrems ... B006VWG2IU

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:03

Afbeelding
Tot nu toe houden de manen het vol,hopelijk blijft het zo en wil de voorpluk ook nog wat groeien :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:08

Nogmaals, mensen met een RSIH, hoe liggen de dekens op jullie paarden? (liefst met foto natuurlijk :D )

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:11

Ik kan morgen wel even een foto maken,pony is hier wat afgevallen dus deken is stuk ruimer ala jurk zeg maar.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:25

Afbeelding

Afbeelding

Alstublief :D