Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:30

Bij ons op stal ook maatregelen genomen. Geen uitstapjes meer met de paarden en geen vreemde paarden meer op ons terrein en ook geen andere stallen bezoeken. Wel schrikken hoor zo dicht bij, wij zitten in Arnhem-zuid trouwens.

Ik ga dit topic even volgen.

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:37

Rianneke schreef:
Wij hebben nog nooit geent tegen Rhino en het schijnt het ook niet tegen te houden... Net zoals het griepvaccin waarbij mensen vaak daarna ook nog vrolijk de griep krijgen. Influenza/maar vooral tetanus vind ik anders. Dat is ook niet voor niks verplicht als je met dieren op openbaar terrein komt!
Ik ken trouwens wel stallen hier in de omgeving (dus omgeving van de besmette stallen) die tegen Rhino enten en die hebben ook allang de deuren dicht gedaan! Dus ook hun hebben weinig vertrouwen in de Rhino enting...

Dat deze stallen hun deuren dicht hebben gedaan, is echt niet omdat ze geen vertrouwen hebben in hun enting! Dit zijn maatregelen die je moet nemen wel of geen enting, niemand wil dat het virus zich nog verder verspreid!

Tevens vind ik alle speculaties of de enting nu wel of niet werkt tegen deze neurologische vorm nu wel mogen stoppen, we kunnen ons allemaal beter bezig houden met het feit dat het virus zicht niet verder gaat uitbreiden.

tutlola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:49

Wij hebben als rijvereniging besloten om even niet gezamelijk te lessen op onze binnen en buitenlocatie. Advies: zoveel mogelijk op eigen terrein blijven met je paard of pony.
Voorkomen is beter dan genezen ( zeker als het niet te genezen is..) wij zitten 20 km van Nijmegen vandaan, maar het is wel onze kring. Ook de hoefsmeden, handelaren, hooiboeren,e.d zitten in deze regio. Wij moeten als bestuur er niet aan denken, dat er een paard ziek wordt, wat we hadden kunnen voorkomen door goede info omtrent Rhino aan onze leden te geven.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:50

karuna schreef:
Cjb vermoedelijk 15 minuten rijden dus, maar vreemd genoeg is daarover nergens goede info te vinden. Ik kom daar niet op stal maar wil ook absoluut niet het virusmeeslepen naar een andere regio.

Dit is ook een aanname vanuit de u-gent. Omdat het virus niet lang leeft buiten het paardenlichaam.
daarom is het verstandig om je altijd om te kleden en te douchen als je op een andere stal bent geweest voor je naar je eigen paarden gaat

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:51

Wil iedereen die ermee te maken heeft sterkte wensen. Hopelijk blijft het bij deze besmette stallen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:52

Vandaag allemaal mensen ingelicht. We wachten nog heel even een nieuwsbericht af..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:06

ik vraag me eigenlijk iets af.ik werk in de thuiszorg en wij komen ook op boerderijen.Zou het verstandig zijn om een meerdere in te lichten en te melden over dit virus??mensen kunnen niet besmet raken,maar wel overdragen eventueel naar andere(wellicht hun eigen paarden).

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:10

Niet geschoten is altijd mis. Iik waarschuw ook iedereen in de regio die ik spreek. Je kunt nooit te voorzichtig zijn. :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:18

Ok ik ga denk ik zo even een mailtje sturen naar mijn baas.wie weet vindt ze het wel een goed idee dat ik haar ingelicht heb

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:21

Sommige zijn ook gestopt met enten tegen rhino omdat paarden ziek werden van de enting.
Dus ook dat zijn keuzes die mensen maken daarbij was een enting enkel zinvol als de gehele stal ent tegen rhino.
Maar goed geen idee wat daar van waarheid is maar wij zijn toen gestopt met enten.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:32

Ik heb net even mijn baas gecontact.Ik hoop dat ze mijn mail serieus neemt.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:40

@my precicious, heb je een bron van het nieuws, of is het niet bevestigd nog?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:58

Ik denk dat ze bedoeld dat er ooit eerder paarden aan zijn overleden en dat ze nu daarom alles op slot hebben. En inderdaad als het zo is willen we hier graag zekerheid en geen speculaties!!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:59

marije_koets schreef:
Ach kom, zelfs de dierenartsen roddelen mee, zonder te checken of het waar is.....Terwijl ze zelf nooit op een beplaad bedrijf komen....dus....check zelf waar het heerst en blijf met paarden van diverse stallen bij elkaar weg!! Voorzorgsmaatregelen worden door buitenstaanders wel een gezien als..........O, het heerst daar!! Terwijl het prefentief is, wat juist weer enorme wijsheid is. Zoals elders is gezegd: Je slaat jezelf voor de kop als je paard er mee besmet raakt door onachtzaamheid en laksheid!!
Ik ben blij met de acties van onze beheerder van de pensionstalling. Complimenten hoe dat geregeld is. En nu nog allemaal ons er aan houden en we kunnen elkaar gewoon in de ogen blijven kijken. Paarden staan er nu lekker gezond en ontspannen bij!!

Ik snap niet hoe je wil checken of ergens rhino heerst als je de betrokken dierenartsen toch alleen maar vindt roddelen?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:01

Er is op meerdere stallen in de omgeving gefilmd, te zien op tv Gelderland en waarschijnlijk ook bij hart van Nederland op SBS 6. Laatste weet ik niet zeker.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:05

Wat is er gefilmd dan? Vliegende virusdeeltjes?
Voetbal staat aan en vriend gaat t niet waarderen als ik nu zap.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:06

Chaos schreef:
Wat is er gefilmd dan? Vliegende virusdeeltjes?
Voetbal staat aan en vriend gaat t niet waarderen als ik nu zap.

Haha, nee dat denk ik niet. Denk meer ter info en wat de impact op de stallen in de omgeving is ofzo?!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:08

Oh zoo. Ik denk al lijkt me raar dat ze een cameraploeg toelaten op een besmette stal. :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:09

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:21

Volgens mij ben je wel in je voordeel als je nu je paard alleen hebt staan, zoals ik. Hij kan nu gewoon de wei in, en ik kan gewoon buitenritjes maken, zolang ie maar niet aan andere paarden snuffelt.

Tenminste, zo begrijp ik het van de website van de KNHS. Zijn er hier nog meer mensen die hun paard alleen hebben staan? En die wel gewoon gaan rijden? Door alle verhalen weet ik nu niet meer wat wel of niet mag...

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:22

Ik blijf dit topic ook even volgen.
Mensen die tiel en ravenwaaij roepen kunnen die iets bevestigen?
Komt dan wel heel erg bij de stal waar mijn paardje staat in de buurt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:24

_KaWi_ schreef:
Ik blijf dit topic ook even volgen.
Mensen die tiel en ravenwaaij roepen kunnen die iets bevestigen?
Komt dan wel heel erg bij de stal waar mijn paardje staat in de buurt.

Ik heb gisteren contact gehad met de lingehoeve en die wisten van niks nog.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:25

Ik heb nu meerdere keren hier in dit topic gelezen over Tiel. Kan iemand een concrete naam per pb geven?
Dan bel ik morgen wel. Dat idiote ge-'Tiel' de hele tijd.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:26

mijn paarden staan ook afgezonderd, maar zal echt niet blij zijn als ik jou voorbij mijn wei zie hobbelen esgaroth... ook al maken ze geen contact, ik zal dan uber voorzichtig zijn en alles proberen uit te sluiten en dan kom jij voorbij, nee kan ik niet waarderen

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:26

Ik kan niets bevestigen, sorry heb het uit derde hand. Had het niet moeten plaatsen (maar dacht dat sommige mensen het wel fijn vonden om te weten). Zal de overige info ook maar voor me houden. :)