Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Re: [Centraal] Reading en Healing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:36

Al zou readen bestaan,dan nog zou het onzinnig zijn hier diagnostische zaken aan te verbinden......net zo goed als dat een mens in de regel niet weet wat hij mankeert zal een paard je dat ook echt niet kunnen vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:07

Een ander mooi voorbeeld van een paardengeloof (of geloof bij paardenmensen) is dat uiterlijke kenmerken zoals de vorm van het hoofd, oren, stand van de ogen, eventuele bulten en knobbels een aanwijzing zouden zijn over het karakter of andere eigenschappen en talenten. Bij mensen is dit ook een tijdlang geloofd, maar uiteindelijk naar het rijk der fabelen verwezen en dat zou het bij paarden ook moeten. Want wie verzint en gelooft nou dat een krul aan het oor een betekenis zou hebben of dat het zou moeten aangeven hoe een kruloorpaard te benaderen??
Voor meer informatie over frenologie en craniometrie: http://wetenschap.infonu.nl/diversen/19 ... hedel.html

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:22

Inderdaad Lovely, in de paardenwereld zie je dat vreemd genoeg nog regelmatig voorbij komen. Ik had ook wel eens iets gelezen over weerborstels in de vacht, vooral op het hoofd, die dan met links, rechts of whatever iets vertelden over de persoonlijkheid van het paard. Het is wat onschuldiger als diagnoses stellen, maar het is toch minstens even onzinnig.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:16

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal berichten, voornamelijk nogal flauwe opmerkingen/grappen over reading en healing, verwijderd. Dit topic is geopend zodat gebruikers die serieus over reading en healing willen praten een plek hebben waar ze dit kunnen doen. Graag wat meer respect hiervoor.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:56

Ja, laten we serieus over healing en de bewezen heilzame werking daarvan gaan praten...

En volgens mij is dít topic geopend, omdat er elders niet kritisch over healen gesproken mocht worden hoor... daarom zijn er een aantal posts van élders naar dít topic verplaatst. ;)

En als een opmerking over het alcoholgehalte van homeopathie dan al respectloos is, dan ben ik wel benieuwd wat dan nog respectvol is? Hersenloze Adoratie van mensen die voor 70 euro per uur zonder enige onderbouwing je dier 'healen'?

Leg es uit?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:06

Ben het helemaal met Randalinpony eens. Het hoort trouwens ook niet onder medisch want het is is niet medisch. Op forumzaken loopt daar een topic over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:15

randalinpony schreef:
Ja, laten we serieus over healing en de bewezen heilzame werking daarvan gaan praten...

Dan wordt het een kort topic aangezien er geen heilzame werking van geconstateerd is door een onafhankelijke partij.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:19

Waarom kan dit topic niet naar de huiskamer? Dan zien mensen zonder account ook niet dat er een topic als deze onder medisch (!!!!!!!!!!) staat.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:35

Waarom dan niet meteen een andere titel?
Ik bedoel mensen met vragen over reading en healing zijn echt niet zo gek om hier iets te posten. Ze krijgen meteen een lading kritiek over zich heen en worden gewoon belachelijk gemaakt.
Snap sowieso niet wat de meeste mensen van de laatste pagina's hier doen. Waarom zoveel energie steken in iets waar je zelf niets mee hebt? Geeft je dat een fijn gevoel?
Ik krijg er niet echt het gevoel bij dat jullie die berichten plaatsen omdat je andere mensen daarmee wilt helpen. :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:36

Ja de ongelovigen zullen altijd blijven posten, weet ook niet waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:09

Ongelovigen nog wel, zo zo . Wie weet gaat er bij jullie ook ooit nog een lichtje op dat readen en healen geen betrouwbare methoden zijn. :)*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:16

Hoeft niet betrouwbaar te zijn, al kan je maar een heel eind in de goede richting komen.Zo was er een paard die steeds ziek was, onverklaarbaar.Ik kwam er achter dat er een verzorgster op reed die eigenlijk verkeerd met het paard om ging.Het paard bood er geen weerstand tegen, maar daar door ging wel zijn weerstand omlaag. Toen de verzorgster niet meer reed knapte het paard weer op.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:57

marleen_usar schreef:

Misschien past dit topic dan beter onder religie i.p.v. medisch?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:01

Hanneke84 schreef:
Snap sowieso niet wat de meeste mensen van de laatste pagina's hier doen. Waarom zoveel energie steken in iets waar je zelf niets mee hebt? Geeft je dat een fijn gevoel?
Ik krijg er niet echt het gevoel bij dat jullie die berichten plaatsen omdat je andere mensen daarmee wilt helpen. :n

Heb je het topic gelezen? Omdat dit onder medisch staat in plaats van bijvoorbeeld 'ervaringen en diensten', 'mensenwelzijn', 'eenmaal andermaal' of de huiskamer. Reading en healing zijn geen methodes die bij een medisch probleem gehanteerd kunnen worden omdat ze onbewijsbaar tot bewezen nutteloos zijn in de behandeling van medische problemen.

En dat is echt geen kwestie van geloof. Wie daar anders over denkt houdt zichzelf (en mogelijk anderen) voor de gek, wat voor mij op zich geen probleem is, zo lang je zorgt dat niets of niemand daar schade van ondervindt. En daar wringt het schoentje.. Hier boven staan genoeg redenen aangehaald waarom dit wel een gespreksonderwerp kan zijn op Bokt, alleen NIET onder de kop medisch. En het voorkomen van het uitstellen/negeren van een diagnose en behandeling door een reguliere wetenschappelijk geschoolde en gediplomeerde dierenarts is daar denk ik de belangrijkste van.

Edit, de redenen staan uitgebreid in het andere lopende topic hierover onder forumzaken, niet hierboven [FZ] Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:05

marleen_usar schreef:

Niet-weten gaat dan ook hand in hand met geloven..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:48

Citaat:
Ik krijg er niet echt het gevoel bij dat jullie die berichten plaatsen omdat je andere mensen daarmee wilt helpen.

Oh! Juist wel! Om die 70 euro voor een 'reading' bijvoorbeeld uit te geven aan andere, wél aantoonbaar werkzame methoden. :)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:09

Er staan genoeg topics op medisch die gaan over ervaringen van producten. Waarom zou er in dit topic dan geen ervaringen mogen worden besproken van mensen. En dan nog lijkt mij dat het dan handiger is om met z'n allen een pb te doen naar een moderator en te vragen om verplaatsing van het topic dan hier maar steeds weer bezig te gaan. Ik bedoel wat is nu eigenlijk de bedoeling van deze topic? Je kunt voor jezelf zeggen dat healen en readings niet werken omdat jij dat zelf niet zo ziet/voelt of ervaart maar andere mensen kunnen wel positieve ervaringen hebben. Dat je daar dan niet in gelooft hoeft toch niet te betekenen dat je dat elke pagina laat zien? Doen jullie dat ook in sinterklaastopics of goddiensttopics? Laat iedereen toch in zijn waarde en probeer eens met een open mind dingen te bekijken. Fleurt je wereld enorm van op! :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:14

marleen_usar schreef:
Hoeft niet betrouwbaar te zijn, al kan je maar een heel eind in de goede richting komen.Zo was er een paard die steeds ziek was, onverklaarbaar.Ik kwam er achter dat er een verzorgster op reed die eigenlijk verkeerd met het paard om ging.Het paard bood er geen weerstand tegen, maar daar door ging wel zijn weerstand omlaag. Toen de verzorgster niet meer reed knapte het paard weer op.

Ah, daar ben je weer. Nog steeds geen reactie van je gehad op mijn analyse van je "pleinvrees reading".

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:37

Hanneke84 schreef:
En dan nog lijkt mij dat het dan handiger is om met z'n allen een pb te doen naar een moderator en te vragen om verplaatsing van het topic dan hier maar steeds weer bezig te gaan. Ik bedoel wat is nu eigenlijk de bedoeling van deze topic?

Misschien dan deze link die al eerder aan werd gehaald lezen 'hoe ver kun je gaan ...[FZ] Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

En de hulk lezen in de openingspost, er zijn al kritischer berichten teruggeplaatst, die verwijderd waren, nu is dat verwijderen weer gebeurd. Ik vraag bij deze weer of ze terug gezet kunnen worden.

By the way, krijg ik wel een bonnetje als ik een reading laat doen bij een paard, of geit of mier?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:43

Die topics heb ik gelezen. ( Jullie trouwens, what the bleep do we know bekeken?)
Maar ik vind nergens wat jullie bedoeling is in dit topic.
In de beginpost staat: Vragen stellen en ervaringen Reading & Healing delen.
Ik zie wel af en toe vragen voorbijkomen maar je hoeft geen Jomanda te zijn om aan te kunnen voelen hoe deze bedoelt zijn..
En om zo'n vraag te beantwoorden, ja ik heb een bonnetje met btw gekregen. ;)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:04

Hanneke84 schreef:
In de beginpost staat: Vragen stellen en ervaringen Reading & Healing delen.
Ik zie wel af en toe vragen voorbijkomen maar je hoeft geen Jomanda te zijn om aan te kunnen voelen hoe deze bedoelt zijn..
En om zo'n vraag te beantwoorden, ja ik heb een bonnetje met btw gekregen. ;)

Saat er in het bonnetje een diagnose? Staat er medicatie in?

Enne er staan wel degelijk ervaringen in dit topic met dat geread en geheal, ze zijn alleen niet positief, er staat ook behoorlijk vaak waarom.
Jammer dat juist de kritischer kanttekeningen of worden verwijderd, of als niet respectvol gezien worden en mensen dan maar op moeten zouten als ze niet dezelfde ( soms erg) opgedrongen ideeën delen.

De begin post gaat ook heel erg mank, er staat lees een boek, ja dat is natuurlijk wel goedkoper als een diagnose laten stellen door een opgeleid dierenarts, gevolg kan dus zijn hulp te laat , paard =dood.
In de beginpost zou de wet uitoefening diergeneeskunde ook vermeld horen te worden.
http://www.st-ab.nl/wetten/0702_Wet_op_ ... 90_WUD.htm

het standpunt van de faculteit diergeneeskunde ook http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... ijzen.aspx

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:22

Hanneke84 schreef:
Die topics heb ik gelezen. ( Jullie trouwens, what the bleep do we know bekeken?)

Heb er op gegoogeld, ja grappig dat theater! http://www.whatthebleep.com/

onderin is echt leuk....
Copyright © 2004 Lord of the Wind Films, LLC - All Rights reserved. The content (written, photography, video, and audio) in this site is for use by the film's producers and Lord of the Wind Films in the promotion of its motion pictures "What The Bleep Do We Know!?TM" and "What The Bleep!? Down The Rabbit HoleTM" as well as the newsletter The Bleeping HeraldTM which is published by Global Intelligence Press. Any use not authorized by the producers will be prosecuted to the full extent of the law.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 27-01-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:28

Het gaat mij niet om het kritische dat vind ik prima dat is juist goed.
Maar kritisch is iets anders dan mensen belachelijk maken en dat dan die post worden verwijderd lijkt mij ook niet meer dan prima.
Ik weet niet meer of dat allemaal op het bonnetje stond, het is meer dan een jaar geleden en ik was dik tevreden.

Theater?
http://www.youtube.com/watch?v=PNHwBv_Tm1E
De film zoekt de raakvlakken op van de zichtbare, waarneembare wereld en de mystieke, religieuze en filosofische inzichten die de mensheid sinds vele duizenden jaren en overal ter wereld heeft ontwikkeld. Het waarheidsgehalte van deze inzichten wordt steeds meer bevestigd door de allernieuwste resultaten van geavanceerd natuurwetenschappelijk onderzoek.
Dan zal ik mijn post ook maar aanpassen dan.
Je hebt de film niet eens bekeken en je noemt het al theater, dat is nu precies wat ik bedoel.
Er komen onderzoekers aan het woord en wetenschappers nou wat wil je nog meer :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:44

Citaat:
Het gaat mij niet om het kritische dat vind ik prima dat is juist goed.

Wat is dan je bezwaar, want we waren onderling aan het dollen, er werd niemand belachelijk gemaakt. Mijn opmerking dat homeopathische middelen vaak alcohol bevatten is zelfs niet meer dan de waarheid, de waarheid en nog eens de waarheid, dus wat is dan het bezwaar?

Als de waarheid zonder opsmuk neerkwakken al neerkomt op iets 'belachelijk' maken, dan do I rest my case... :roll:

Maar toe, laat eens wat positieve tegengeluiden zou ik zeggen. En schrik niet als die op ontleedtafel terechtkomen, je moet nou eenmaal goed beslagen ten ijs komen om critici te overtuigen, maar dat lijkt me dan ook voor de oprechte healer of reader geen enkel probleem toch?

Tot nu toe kwamen de argumenten neer op 'lees eens een boekje', of 'ja, maar er zijn ook heel veel oplichters', waarbij wij dan kennelijk moesten aannemen dat degenen die dát zeiden natuurlijk geen oplichters waren. Das wat dunnetjes.