Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:10

papagroom schreef:
Zo werkt het ongeveer.....overigens vind ik een osteopaat niet wazig.....een hoefsmid hoeft overigens ook geen papieren te hebben.....zoek daarom altijd naar een rijksgediplomeerde hoefsmid....en pas op voor natuurlijke bekappers,daar lopen er ook veel van rond met een cursusje van 3 dagen achter de rug...

oja zon curcist was hier op stal.. die vijlde erbijna niks af en was met een pony maar bijna 2 uurtjes bezig..
gewoon in een normale auto met een vijl en nog wat losse dingen.. geen kapmes of knipschaar..

had een of andere cursus ergens gedaan..

Piloetje

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 01:05

Wat een enge vent in dat filmpje! Wat moet dat voorstellen? Acupunctuur? Osteopatie? Ik heb twee keer een osteopaat bij mijn paarden gehad. Dat ging er toch compleet anders aan toe! Paarden waren volledig ontspannen en vonden het erg prettig. Ook mijn eerste paard en dat toch niet echt een braverd.

Voor een goede osteopaat kun je op de site van ICREO kijken. De osteopaten die hierop staan hebben er een meerjarige erkende opleiding op zitten. Ze zijn eerst afgestudeerd als dierenarts of fysiotherpeut voordat ze ubarhaupt worden toegelaten op de opleiding.

Het lijkt mij dat je voordat je iemand aan je paard laat rommelen, of dat nou een hoefsmid, een D.A. of iets uit het alternatieve circuit is, je eerst even een background check doet.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:51

rensiepensie schreef:
Voor een goede osteopaat kun je op de site van ICREO kijken. De osteopaten die hierop staan hebben er een meerjarige erkende opleiding op zitten. Ze zijn eerst afgestudeerd als dierenarts of fysiotherpeut voordat ze ubarhaupt worden toegelaten op de opleiding.

Meerjarige opleiding ? Alleen bij wijze van spreken dan.
Zoals ik eerder al zei, de zogenaamde opleiding van Icreo duurt welgeteld 36 dagen, gespreid over drie jaar.

Dit komt letterlijk van de Icreo-site :
Icreo schreef:
De volledige opleiding loopt over 3 schooljaren.

Ieder schooljaar omvat 6 modules van telkens 2 dagen : zaterdag en zondag voor de Nederlandstalige opleiding.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:33

En zo klinkt het allemaal bijster interessant, maar is het dus duidelijk niet.... !

Good work, BigBen !

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:47

Het is een opleiding voor mensen die al een medische achtergrond hebben. Dus een hoop vakken hoeven niet gegeven te worden, die wel gegeven zouden moeten worden als iemand totaal geen medische achtergrond heeft. Ik zie dus het probleem niet zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:10

Ja bigben, icreo is waardeloos en het zijn oplichters, nu weten we het wel....

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:48

papagroom schreef:
Ik heb eens gehoord over iemand die veel zwaluwen in de stal had.....dat zou wijzen op negatieve electriese velden oid......in een hoek werd een bak met magneten neergezet,en wat denk je?
Zwaluwen weg,en klachtloze paarden.
toeval of.........wel echt wazig in ieder geval.....

wat is toeval?
Ja het zou helemaal bijzonder zijn geweest als de magneten uit de stal gevlogen waren..... heb ik tot nu toe nog nooit gehoord, het is niet wat het lijkt dat het schijnt of blijkt te zijn .......
Over wazig gesproken , schijnt zichtgarantie te bestaan effe off topic ;) :D , http://reclamewereld.blog.nl/campagne/2 ... tje-pearle

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:18

stef schreef:

Eerder had ik gezegd dat de opleiding van Icreo geen drie jaar, maar wel 36 dagen duurt.
Toen werd naar mijn bronnen gevraagd...

Voor een goed begrip, de opleiding wordt telkens op zaterdag en zondag gegeven,
wat in de praktijk betekent dat het merendeel van de deelnemers zelden aanwezig zal zijn.

Het is uiteindelijk heel eenvoudig.
Icreo verkoopt een papiertje, waarmee men zich professioneel osteopaat mag noemen,
à rato van 2220 euro per jaargang, goed voor een totaal van 6660 euro.

Een da die zo'n bedrag kan investeren, mag onder de vlag van het Icreo extra klanten werven,
en kan een extra honorarium aanrekenen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:20

Ik denk dat als jij voor dat geld zo'n opleiding doet je die 6 weekenden in het jaar wel aanwezig bent hoor. :')
Get a life!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:03

BigBen schreef:
wat in de praktijk betekent dat het merendeel van de deelnemers zelden aanwezig zal zijn.

Dat meen je toch niet?
Als ik een cursus doe die in het weekend is, en je betaalt er zo'n bedrag voor, dan zorg je toch wel dat je aanwezig bent? Lijkt me ook dat je geen diploma krijgt als je nauwelijks aanwezig bent geweest?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:03

Needje: You loose.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:04

Ik wist niet dat er wat te winnen viel?!

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:11

BigBen schreef:
stef schreef:

Eerder had ik gezegd dat de opleiding van Icreo geen drie jaar, maar wel 36 dagen duurt.

Icreo verkoopt een papiertje, waarmee men zich professioneel osteopaat mag noemen,

Een da die zo'n bedrag kan investeren, mag onder de vlag van het Icreo extra klanten werven,

Gek om te lezen dit. Ik doe de opleiding en kan je vertellen dat het heel intensief is. In de weekenden, waar iedereen overigens aanwezig is, krijg je een stortvloed van informatie die je de daarop volgende weken gaat verwerken. Niemand wil de lessen missen, in Duitsland kunnen deze worden ingehaald. Elk jaar moet worden afgesloten met een theoretische en praktische toets. De hele opleiding wordt afgesloten met een uitgebreide uitgewerkte thesis die moet worden verdedigd voor een jury.
Er zijn ieder jaar weer afvallers die de toetsen niet halen, of de tijd niet vrij kunnen maken om de theoretische en praktische stof thuis te oefenen en leren. Heb je de opleiding gevolgd of ken je iemand die dat heeft gedaan?
Laatst bijgewerkt door A_mieke op 29-10-11 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:13

Needje schreef:
Ik wist niet dat er wat te winnen viel?!

Misschien een ECHTE cursus osteopathie...... ?

weet ik veul.....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:14

Daar mag ik toch niet aan meedoen HolyPope, heb geen (para)medische voorgeschiedenis. :D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:17

Needje schreef:
Daar mag ik toch niet aan meedoen HolyPope, heb geen (para)medische voorgeschiedenis. :D

Kookniet. |(

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:38

Ja maar niet elke flapdrol mag toch zomaar aan die opleiding beginnen? Mijn osteopaat is ook dierenarts, en de vorige osteopaat is jarenlang fysiothepeut en osteopaat voor mensen geweest.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:39

A_mieke schreef:
BigBen schreef:

Gek om te lezen dit. Ik doe de opleiding en kan je vertellen dat het heel intensief is. In de weekenden, waar iedereen overigens aanwezig is, krijg je een stortvloed van informatie die je de daarop volgende weken gaat verwerken. Niemand wil de lessen missen, in Duitsland kunnen deze worden ingehaald. Elk jaar moet worden afgesloten met een theoretische en praktische toets. De hele opleiding wordt afgesloten met een uitgebreide uitgewerkte thesis die moet worden verdedigd voor een jury.
Er zijn ieder jaar weer afvallers die de toetsen niet halen, of de tijd niet vrij kunnen maken om de theoretische en praktische stof thuis te oefenen en leren. Heb je de opleiding gevolgd of ken je iemand die dat heeft gedaan?

Jij bent van opleiding ergotherapeute.
Alle respect daarvoor, het is een mooi beroep.
Alleen, van de anatomie van het paard, de bewegingsleer van het paard,
algemene ziekten enz. weet jij absoluut niets af.
Dat klinkt cru, maar het is wel de realiteit.

Geloof je echt dat het mogelijk is om na 36 dagen studie,
36 dagen waarin alle mogelijke onderwerpen moeten worden behandeld,
om dus na 36 dagen een diagnose te stellen, en een paard te behandelen ?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:53

rensiepensie schreef:
Ja maar niet elke flapdrol mag toch zomaar aan die opleiding beginnen? Mijn osteopaat is ook dierenarts, en de vorige osteopaat is jarenlang fysiothepeut en osteopaat voor mensen geweest.

Maar een opleiding is nu juist om flapdrol, af te worden.

We kunnen toch niet allemaal Service Adviseur Audi worden !??

Met vriendelijke groet,

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:09

Hahaha :D Had het niet over JOU hoor Holypope ;)

Ik doelde op de eerder uitspraak over dat iedere charlatan een cursusje kan volgen en zich osteopaat mag noemen. Die indruk had ik namelijk niet van mijn osteopaten. Maar zei eerder al dat je zelf ook een beetje op kunt letten en wat info over een persoon in moet winnen, voordat je hem of haar aan je paard laat knutselen.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:49

BigBen schreef:

En daar weet jij dan weer niets van. Misschien moet je je eerst eens gaan verdiepen in zaken voordat je er een oordeel over velt. En over mensen die je niet kent kun je al helemaal niets weten natuurlijk.

Het blijft wel lastig om de prutsers van de kundigen te scheiden. De cursus natuurlijk hoefbekappen is bijvoorbeeld geen basis om een paard te gaan bekappen. Daar is het ook niet voor bedoeld. Alleen om je eigen paard bij te houden. Toch laten mensen zo iemand bij hun paard. Daar ben je toch zelf bij?
Er zijn helaas genoeg mensen (ook die goed aangeschreven staan), zowel regulier als alternatief waar ik mijn twijfels bij heb. Dit geldt voor hoefsmeden, tandartsen, masseurs (daar wordt ook heel wat afgerommeld), gedragsdeskundigen en natuurlijk alle overige wichelroedelaars en natuurgenezers.

Het is altijd goed om de achtergrond van iemand na te vragen, maar weet je dan voldoende? Wat is hun motivatie? geld??

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:07

A_mieke schreef:
BigBen schreef:

En daar weet jij dan weer niets van. Misschien moet je je eerst eens gaan verdiepen in zaken voordat je er een oordeel over velt. En over mensen die je niet kent kun je al helemaal niets weten natuurlijk.

Het blijft wel lastig om de prutsers van de kundigen te scheiden. De cursus natuurlijk hoefbekappen is bijvoorbeeld geen basis om een paard te gaan bekappen. Daar is het ook niet voor bedoeld. Alleen om je eigen paard bij te houden. Toch laten mensen zo iemand bij hun paard. Daar ben je toch zelf bij?
Er zijn helaas genoeg mensen (ook die goed aangeschreven staan), zowel regulier als alternatief waar ik mijn twijfels bij heb. Dit geldt voor hoefsmeden, tandartsen, masseurs (daar wordt ook heel wat afgerommeld), gedragsdeskundigen en natuurlijk alle overige wichelroedelaars en natuurgenezers.

Het is altijd goed om de achtergrond van iemand na te vragen, maar weet je dan voldoende? Wat is hun motivatie? geld??

NEE, geen geld, alleen als ze in leven willen blijven......?

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:13

Nou mag een goede osteopaat, of een goede hoefsmid , naar mijn inziens ook een goed bedrag vragen voor zijn werkzaamheden. Maar liever niet natuurlijk, haha.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:37

A_mieke schreef:
BigBen schreef:

Ik heb er alle begrip voor dat je wat geprikkeld reageert,
maar mijn opmerking was absoluut niet persoonlijk bedoeld.

Je antwoordt trouwens niet op mijn vraag.

In je profiel zeg je dat je ergotherapeute bent.
Okee, maar dat betekent wel dat je geen veterinaire voorkennis hebt.
Geloof jij echt dat je na een weekend-cursus van 36 dagen,
in staat bent om een diagnose te stellen, en een paard te behandelen ?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:05

Big Ben je kan je ook niet laten overtuigen toch...... wat moet A-mieke jou nu nog uitleggen/toelichten ? zodat je iets zou aannemen? .......