Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
broadway schreef:Dankzij de adrenaline had ze wel een goede dag....algehele ontspanning veroorzaakt haar probleem...dat is wel duidelijk !
Even om dingen te bevestigen/uit te sluiten.Wat valt bij jou onder ontspanning?Ik zie ze in ontspannen toestand als ze op de paddock staat oogjes zacht,voetje op rust,slapend of krabbelend met haar vriendje.
Voor rank en achter extremer rond....Amerikaans type....atactisch uitgesloten...
Is ze ooit ook western gereden ?
Ze is door de vorige eigenaar met een westernzadel gereden,recreatief.Niet echt intensief
Dat ze ook echt wat moest doen (werken) ?
Is ze een mengelmoes van type paarden ?
Veel problemen ontstaan door te snelle of voor het paard een onmogelijke overgang...dan denkt het sneller als de spieren het kunnen volgen...met
als gevolg ...ALTIJD SPIERPIJN! Of net andersom...dan schrikt het paard altijd van zijn eigen snelheid in de beweging...zo,n paard komt als een sukkel over,
maar kan hier dus absoluut niks aan doen !!!
Ze komt niet als een sukkel over,ook niet als een trage eigenlijk.Wat met springen bv wel opviel is dat achter trager reageerde dan voor.Ze is juist eigenlijk altijd heel gevoelig geweest,indien iemand op haar reed op een andere manier (haar heel kort houdend,constant been bv raakte ze eerder in paniek dan bv lui te zijn.
Wel vind/vond ze het altijd heel moeilijk constant in een tempo te blijven
Probeer toch een levens-schets te maken van veulen tot nu als dat mogelijk is (foto's)....zichtbare veranderingen...afwijkingen aanwezig of zich gevormd...
ik zal dit proberen,ik moet wel even zoeken in de 'oude doos'naar foto's van haar.
Bewegen en manier van bewegen kan ook heel veel problemen veroorzaken...ik heb al zoveel paarden uit het slob getrokken , die zo vast zaten dat ze niks meer konden of juist agressief werden....juist met de hype van grondwerk....nhs.... in de wei...en verder niks....niet ieder paard wil en kan 100% ontspannen en verder niks doen !
Ik zou het hoofd ook niet direkt aanwijzen ,gezien de reacties die ze tot nogtoe geeft...ik ben bang dat het een combinatie is van niks doen en type paard....vandaaruit de klachten die er verder zijn ontstaan...maar of de weg terug nog open ligt hangt af van de eventuele ontstane schade....
Ik hoop het
De spieren controleren vind ik ook logischer...en dan de hoeven...
Verwacht jij dat er iets uit het spierbiopt zal komen?
Citaat:-De gemeten temperatuur in het darmgebied welke verontrustend laag is ,bevestigen dat het spijsverteringssysteem / stofwisseling helemaal stil ligt.Darmen functioneren niet naar behoren, dit verklaart ook het abnormale mestpatroon . Dit is een beeld wat we ook vaak zien als paarden zijn behandeld met Tildren. Het is zaak dit systeem zo spoedig mogelijk weer op orde te krijgen anders zal het voor het paard niet goed gaan aflopen