Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:40

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en jammer dat er niks concreets uitgekomen is.
Ook jammer dat je je op verschillende vlakken niet helemaal kan aansluiten bij de dierenartsen. Wat onbeschoft eigenlijk dat ze zich niet even voorstellen, maar dat terzijde.
Blijf je eigen gevoel volgen. Ik zou haar ook niet 2 weken op pijnstilling willen hebben om dan na het stoppen te kijken waar het schip strandt.
Ik begin zelf toch wel steeds meer in lyme te geloven, vooral ook na het verhaal van Patrick.

timokyana

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 23:43

Gevoelsmatig voelt het ook niet goed om dat te gaan doen.Ik kan toch niet op een dier gaan zitten wat niet juist loopt al voor ik weet waarom ze dit doet..

Lyme zouden we als mijn dierenarts komt natuurlijk nog mee kunnen pakken in een bloedonderzoek,al is het maar om ook dat uit te sluiten.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:44

Jeetje zeg....dit klinkt toch ook niet alsof het een onverdeeld succes was. Wel met je brave meid in de trailer, maar niet op de kliniek. Vervelend dat ze niet helemaal een reëel beeld kregen omdat ze zo wakker was ook. Wat een raadsel allemaal. Eerst maar een nachtje slapen en dan proberen alles goed op een rijtje te zetten morgen (als dat lukt)...ik ben benieuwd naar de spierbiopt uitslagen. En eventueel de lyme bloedonderzoek/test...

En als dit allemaal niet werkt heh, zou je misschien toch die stap naar Erik Laarakker kunnen maken...misschien dat zij jou in dit geval wel beter kunnen helpen. Je wordt daar in elk geval altijd heel serieus genomen is wel mijn ervaring. Maargoed, eerst afwachten wat de uitslag is en vooral eerst lekker slapen. First things first...niet teveel tegelijk. Welterusten voor jullie allebei...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 23:50

Wat lief,dank je!

Ik had ergens ook teveel verwachtingen denk ik..verwachtingen dat al mijn vragen beantwoord kunnen worden maar helaas gaat dat niet.

Ik probeer het enorm positieve er van in te zien dat mijn merrie deze week enorm veel bereikt heeft,zomaar heel braaf een lange trailerreis doorstaan!!! En gewoon zelf door mij ook de trailer nu in durft.Voor haar ook een mijlpaal overwonnen.

Nu even een momentje rust....ben er misschien teveel mee bezig geweest afgelopen tijd.
Even een weekendje aan andere dingen denken en dan maandag weer eens overleggen.
En wie weet inderdaad,zal den hoek toch misschien wel een diagnose kunnen vinden?
Reisje naar gent hebben we overwonnen,dan moet den hoek in nood ook nog wel lukken denk ik maar zo..
Eerst even uit sluiten wat thuis nog uit te sluiten is,even geen/weinig stress voor Kyana.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:59

Wat ik me afvraag he..waarom is dat hoofd nog niet op de foto gezet? Dat kwam toch uit die thermografie?
Wat een domper, maar idd heb je genoeg meegemaakt vandaag, even rust maar. :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 02:12

Jammer dat je geen antwoorden hebt gehad opje vragen.
Wel super dat ze een aantal dingen uit hebben kunnen sluiten.

\ik raad met klem Moerbeke aan. Ik kon mijn behandelend arts ieder moment van de dag bellen met vragen. Het prettige daar ook vond ik dat mijn merrie toen zonder probleem gelijk opgenomen werd, die heeft 4 dagen onderzoek ondergaan en de prijs vond ik reuze meevallen.

Ik had na die 4 dagen antwoord op al mijn vragen. En ik heb mijn behandelend arts daar tot vervelends toe gebeld met de meest uiteenlopende vragen. Als hij er niet was of net met een chirurgische ingreep bezig was dan belde hij me terug. Iedere keer. En ik kreeg al te horen wie mijn behandelend arts zou zijn toen ik de afspraak telefonisch gemaakt heb en het probleem heb voorgelegd.En dat zijn, zeker voor de eigenaar, heel belangrijke dingen.

Ze houden daar ook echt rekening met alles. Toen mijn merrie opgenomen werd kon ik kiezen uit zo'n 20 verschillende soorten voer of ik mocht mijn eigen voer meenemen. Ik mocht kiezen of ze op stal moest of ook op de wei mocht overdag, ze passen het daar zo voor je paard aan hoe die het thuis gewend is en ze zijn er echt mee begaan.

Merelbeke ken ik zelf niet maar heb gehoord dat ze toch wel bekwaam zouden zijn en qua prijs heel schappelijk. Maar heb met die kliniek dus geen ervaring.

Fijn dat er dingen uitgesloten zijn, maar jammer dat je nog geen concrete dingen weet en dat het zo onpersoonlijk was. Mijn duimen blijven draaien voor jouw lieve merrie. Ik heb echt respect voor je doorzettingsvermogen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 07:31

Pauline schreef:
Wat ik me afvraag he..waarom is dat hoofd nog niet op de foto gezet? Dat kwam toch uit die thermografie?
Wat een domper, maar idd heb je genoeg meegemaakt vandaag, even rust maar. :)

Daar geloofden ze niet in.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 07:47

Niets zo erg als je niet gehoord voelen. Jij vroeg toch om het hoofd op de foto te zetten? Ik kan dan maar moeilijk aanvaarden dat ze dat niet doen. Wat moet dat frustrerend zijn zeg.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 09:39

Omdat ze geen thermografie kan lezen wil ze deze niet bekijken.voor 90 % sluit zij iets in het hoofd uit.
Maandag overleg ik met mijn vertrouwde dierenarts.

Wat ik overigens vergeten te vertellen was, dat mijn merrie nu juist 2 x de Trailer niet af wilde.zw kreeg nu een zetje met de longeerlijn op de borst.de muts

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:47

Misschien heeft ze wel moeite met het achteruit de trailer afstappen.
Wat het lezen van die thermografie betreft: daar heeft ze wel gelijk in, als ze er geen verstand van heeft kan ze er geen zinnig woord over zeggen. Maar ja dan nog denk ik dat ze ook zonder die beelden toch het hoofd had kunnen nakijken. Daar zal ze toch wel verstand van hebben lijkt me.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:03

zover ik weet zijn beelden van het hoofd echt schreeuwend duur.
fotos hebben geen zin als er gedacht word aan een tumor o.i.d. en word het een MRI[?] [weet niet presies meer wat]
mijn eigen DA heeft hier ooit eens zoiets overwogen en had het al gauw over 1000/1500.
dat was al een poosje geleden dus best kans dat het inmiddels nog duurder is.
dat is niet iets waar je mee begind en zeker niet als de arts zelf de kans 10% inschat.

verder kan ik er niets over vertellen want hier bleek het uiteindelijk niet nodig.
misschien weet een bokker hier wel meer over?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:15

nou ja,fijn dat het trailerladen en de reis wel goed ging en dat kyana zich zo goed hield in de kliniek.
het is ook wel wat wat zo'n paard dan allemaal moet ondergaan aan onderzoeken :j
spierziektes dus nog even afwachten..
ben wel benieuwd of daar nog iets gaat uitkomen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:06

we hebben het gisteren uitgebreid en herhaaldelijk op het hoofd terug gebracht,
het nadeel is dat de DA's het in aparte hokjes zijn,
1bijten,2veranderende huid,3 slecht lopen, 4wat gedrag veranderingen,....
voor ons is het 1 geheel. in de kliniek zeiden ze dat ze OF extreem agressief naar andere paarden moest zijn, OF extreem dof, ongeintresseerd voor de wereld.
MRI van het hoofd is ook heel erg duur, maar op een gegeven moment zit je met je handen in het haar.

hun adviseren nu idd foto's van alle 4 de benen, en een ortopedisch onderzoek, mss heeft ze wel gevoelige zolen.
maar ze is al eenmaal uitverdoofd geweest en dan zou gevoelige zolen uitgesloten zijn, maar mss met een ijzerbeslag en afvallen verbeterd het al zo veel!

er is op het einde van de dag nog een voedingsdeskundige bijgeweest, (omdat de DA's ze te dik vinden in de kliniek) die wees ook bepaalde gebieden aan waar ze vet heeft zitten, wij lieten dan zien waar overal botjes uitstaken, maar toch was ze te dik, en woog ze te zwaar voor een paard van haar postuur.
dus gevraagd wat we allemaal deden aan voer en beweging, nou daar konden we niets aan veranderen want alles wat de VD voorstelde deden we al.

het was een dag vol ups en downs, een merrie die zo bijzonder mooi meewerkt, een perfect voorbeeld van het prachtige karakter dat zij heeft.
en het elke keer tegen een muur oplopen en gezichten die je gek verklaren dat je liever veel geld wilt uitgeven waar zij niet achter staan dan dat we eerst alles wat hen voorstellen laten doen en zo min een jaar verder zijn.

lieve meid je bent niet gek, jij hebt het gezien, ik heb het gezien, de andere meiden hebben het gezien, jou DA heeft het gezien.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:21

dan snap ik het ook niet....
ik weet wel dat ze niet snel als eerste met een MRI beginnen tenzij ze er van overtuigd zijn dat het daar zit.
maar als de eigenaar echt aangeeft dat onderzoek te willen zouden ze het moeten uitvoeren.
JIJ bent eigenaar,JIJ bent betalende klant.
misschien toch een andere kliniek opzoeken?

ik heb het zelf ooit op moerbeke gehad.
bracht een paard binnen die kreupel was geweest en niet meer kreupelde maar ook niet 100% was,wisselend beeld.
paard liet het daar ook niet goed zien en na testen zou het wel meevallen.
ik heb gestaan op fotos en die zijn uiteindelijk tegen hun zin in gemaakt met de mededeling dat er niet veel uit zou komen.
na het zien van de rontgen werd de arts eng beleeft [en iets wit],beide voorbenen bleken kapot!

als jij dat onderzoek wilt moeten ze het meepakken,sta op je strepen.
[maar weet dat het niet goedkoop is]

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:25

Oh wat lastig TS! Maar wat heb je veel bereikt met haar in 1 week!
Jij kent je paard het beste! Mijn gevoel klopt ook vaak bij de mijne. Neem even rust, bekijk het even van de zijlijn en volg je gevoel.
Ik heb respect voor wat jij allemaal voor haar doet!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:29

Tja, dat heb je inderdaad met reguliere klinieken.
Als uit hun tests niets duidelijks naar voor komt, loop je daar vast.

Ik heb ook wel eens gehad dat ze mij met mijn kreupele paard naar huis wilden sturen onder het motto 'T'is vast niet, kijk het nog even aan'. Op mijn aandringen toch foto's gemaakt en een half uur later vroegen ze of ze mijn paard moesten inslapen. 8)7

Ik durf het bijna niet zeggen want ik denk zelf ook op een wetenschappelijke manier.
Maar met iets zoals dit, zou ik eerlijk gezegd mijn kans wel durven wagen bij iemand als Laarakkers ofzo... ?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:33

Nou wat vervelend zeg,vooral dat je het gevoel hebt niet serieus te worden genomen!Ik denk dat jou gevoel wel klopt dat er iets niet goed is..Helaas(en dat is mijn mening wil niets opdringen hoor)bekijkt een regulier dierenarts net als een gewone arts te weinig naar het gehele lichaam..Alles in het lichaam werkt met elkaar samen bv.de wervelkolom staat in verbinding met de organen,alle organen werken samen,de nek staat weer in verbinding met het bekkengebied ect ect en dan werkt lichamelijk,emotioneel en spiritueel ook nog eens mee..Als het een uit balans is doet de rest ook mee zo bedoel ik het..Zelf heb ik bv een whiplash gehad en regulier kwam er niets uit,kreeg wel fysio maar op een gegeven moment zeiden ze stel je maar niet aan en neem een paracetamol..Omdat ik steeds meer last van mijn nek en rug kreeg en daardoor niet goed kon functioneren ben ik holistisch gaan zoeken en ook al vond ik niet een keer de juiste therapie is het toch gelukt en ben ik er helemaal vanaf..Dit heeft natuurlijk niets met paarden te maken maar ik wil aangeven dat ook al zeggen ze dat er niets is dat er dan toch iets mis met haar kan zijn(daar ben je zelf denk ik ook al van overtuigd)..Probeer nu even lekker tot rust te komen en het even wat los te laten,de oplossing komt wel :)

Ps.super dat ze zo goed haar best heeft gedaan met de trailer en alles!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:49

Dankzij de adrenaline had ze wel een goede dag....algehele ontspanning veroorzaakt haar probleem...dat is wel duidelijk !

Voor rank en achter extremer rond....Amerikaans type....atactisch uitgesloten...
Is ze ooit ook western gereden ? Dat ze ook echt wat moest doen (werken) ?

Is ze een mengelmoes van type paarden ?
Veel problemen ontstaan door te snelle of voor het paard een onmogelijke overgang...dan denkt het sneller als de spieren het kunnen volgen...met
als gevolg ...ALTIJD SPIERPIJN! Of net andersom...dan schrikt het paard altijd van zijn eigen snelheid in de beweging...zo,n paard komt als een sukkel over,
maar kan hier dus absoluut niks aan doen !!!

Probeer toch een levens-schets te maken van veulen tot nu als dat mogelijk is (foto's)....zichtbare veranderingen...afwijkingen aanwezig of zich gevormd...

Bewegen en manier van bewegen kan ook heel veel problemen veroorzaken...ik heb al zoveel paarden uit het slob getrokken , die zo vast zaten dat ze niks meer konden of juist agressief werden....juist met de hype van grondwerk....nhs.... in de wei...en verder niks....niet ieder paard wil en kan 100% ontspannen en verder niks doen !

Ik zou het hoofd ook niet direkt aanwijzen ,gezien de reacties die ze tot nogtoe geeft...ik ben bang dat het een combinatie is van niks doen en type paard....vandaaruit de klachten die er verder zijn ontstaan...maar of de weg terug nog open ligt hangt af van de eventuele ontstane schade....
De spieren controleren vind ik ook logischer...en dan de hoeven...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:19

ik blijf dit topic al de hele tijd volgen en vind het knap dat je de moed nog niet hebt opgegeven. ook het gezeul van hier naar daar en dat ze niet in je geloven en je vragen cq adviesen in de wind slaan. ik blijf je volgen en wens je wederom veel succes en sterkte toe.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:44

Bedankt voor alle reacties,ontzettend lief dat er nog steeds mee geleefd en gedacht word.

Even over de kosten voor een mri of welke kosten ook.
Ik ben geen groot grondbezitster,geen geldboom in de tuin of wat dan ook.
Ik heb een modaal inkomen,alleenstaand met een hele beestenbende.
Niet dat dit er allemaal wat toe doet,enkel wat uitleg omdat vaak over prijzen gesproken word.
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat ons dagje kliniek ons gekost heeft,ik heb er ook niet naar gevraagd.
Dingen die moeten gebeuren of van noodzaak zijn op medisch gebied zullen moeten gebeuren in mijn ogen.
Alles om het welzijn van mijn paard te verbeteren.Ik vind dat ik die verantwoordelijkheid op me genomen heb,ongeacht of een onderzoek 100 euro of 1500 euro kost.
Ongeacht of het een sportpaard is of een recreatiepaard.Voor mij is ze onbetaalbaar :-)
Tuurlijk is het zuur dat we vermoedelijk een aardige kostenpost kwijt zijn eer we zullen weten wat er aan de hand is,maar om op die mri terug te komen zou het mij het geld waard zijn als ik in elk geval iets in het hoofd uit kan sluiten.
Misschien ligt mijn focus wel verkeerd.....dat kan natuurlijk ook nog.

Gelukkig vond ik vanavond een pb in mijn inbox, ik weet niet of de persoon het prettig vind als ik de naam noem dus deze zal ik voorlopig voor me houden.
In elk geval heb ik er vertrouwen in door met deze persoon persoonlijk (telefonisch) te spreken we misschien een stap verder gaan komen.Helaas zie de pb pas zo laat maar ik zal zo snel mogelijk contact opnemen.

Met Kyana gaat het overigens wel goed,wat stijf maar volgens mij ook heel blij weer terug te zijn thuis bij haar groepsgenootjes en beste vriend Timo.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:50

broadway schreef:
Dankzij de adrenaline had ze wel een goede dag....algehele ontspanning veroorzaakt haar probleem...dat is wel duidelijk !
Even om dingen te bevestigen/uit te sluiten.Wat valt bij jou onder ontspanning?Ik zie ze in ontspannen toestand als ze op de paddock staat oogjes zacht,voetje op rust,slapend of krabbelend met haar vriendje.

Voor rank en achter extremer rond....Amerikaans type....atactisch uitgesloten...
Is ze ooit ook western gereden ?
Ze is door de vorige eigenaar met een westernzadel gereden,recreatief.Niet echt intensief

Dat ze ook echt wat moest doen (werken) ?

Is ze een mengelmoes van type paarden ?
Veel problemen ontstaan door te snelle of voor het paard een onmogelijke overgang...dan denkt het sneller als de spieren het kunnen volgen...met
als gevolg ...ALTIJD SPIERPIJN! Of net andersom...dan schrikt het paard altijd van zijn eigen snelheid in de beweging...zo,n paard komt als een sukkel over,
maar kan hier dus absoluut niks aan doen !!!
Ze komt niet als een sukkel over,ook niet als een trage eigenlijk.Wat met springen bv wel opviel is dat achter trager reageerde dan voor.Ze is juist eigenlijk altijd heel gevoelig geweest,indien iemand op haar reed op een andere manier (haar heel kort houdend,constant been bv raakte ze eerder in paniek dan bv lui te zijn.
Wel vind/vond ze het altijd heel moeilijk constant in een tempo te blijven

Probeer toch een levens-schets te maken van veulen tot nu als dat mogelijk is (foto's)....zichtbare veranderingen...afwijkingen aanwezig of zich gevormd...
ik zal dit proberen,ik moet wel even zoeken in de 'oude doos'naar foto's van haar.

Bewegen en manier van bewegen kan ook heel veel problemen veroorzaken...ik heb al zoveel paarden uit het slob getrokken , die zo vast zaten dat ze niks meer konden of juist agressief werden....juist met de hype van grondwerk....nhs.... in de wei...en verder niks....niet ieder paard wil en kan 100% ontspannen en verder niks doen !

Ik zou het hoofd ook niet direkt aanwijzen ,gezien de reacties die ze tot nogtoe geeft...ik ben bang dat het een combinatie is van niks doen en type paard....vandaaruit de klachten die er verder zijn ontstaan...maar of de weg terug nog open ligt hangt af van de eventuele ontstane schade....

Ik hoop het

De spieren controleren vind ik ook logischer...en dan de hoeven...

Verwacht jij dat er iets uit het spierbiopt zal komen?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 23:09

Ik zal hier nog even de uitslag zetten die ik heb gekregen van de thermografie,misschien zie ik iets over het hoofd (kan het niet loslaten :o )
--------------------------------------------------------------------------------

Rapportage thermografisch onderzoek
Naam Paard Kyana Leeftijd Paard 9 jaar Geslacht Paard Merrie
ingestuurdOkt 2011Onderzoek nummerOKT 004Naam Thermograaf Fien BrosensInternational Centre for Equine Thermographic Diagnostics: www.icetd.com

Algemene opmerkingen t.a.v. ingezonden rapportage :Complete serie opnamen Beoordeling thermografisch beelden : uitgevoerd door Fenella Doesburg en HansArendse.
In zijn algemeenheid eens met de bevindingen zoals opgetekend in de rapportagevan Equiscan, met de navolgende kanttekeningen / opmerkingen.

-De gemeten temperatuur in het darmgebied welke verontrustend laag is ,bevestigen dat het spijsverteringssysteem / stofwisseling helemaal stil ligt.Darmen functioneren niet naar behoren, dit verklaart ook het abnormale mestpatroon . Dit is een beeld wat we ook vaak zien als paarden zijn behandeld met Tildren. Het is zaak dit systeem zo spoedig mogelijk weer op orde te krijgen anders zal het voor het paard niet goed gaan aflopen
-Echte peesreacties kunnen wij niet waarnemen wel veel reacties in de fascia om de structuren heen
-Opvallend is ook de rode streep die recht over de neus loopt, dit is een abnormaal beeld wat kan duiden op flinke problemen in het hoofd

Beoordeling door de persoon die het thermografisch onderzoek heeft verricht:

Al bij de eerste opnamen zie ik de wervelzuil van voor naar achter fel en in een ( opname 1 t/m 3 )
rechte lijn oplichten.

Met name ter hoogte van de schoft zie ik in opname 1 een venijnige hotspot. De temperatuur is op
deze plaats dan ook duidelijk hoger dan in de rest van de wervelzuil.

De irritatie loopt geheel door en ook het TLO gebied doet mee.

Vraagt om rontgencontrole om artrose uit te sluiten/te bevestigen

OAA regio duidelijk fors geirriteerd en ook de halswervels laten zich zien incl lig Nuchae /lamellae .

Het kan haast niets anders of deze merrie moet fors compenseren met de voorhand . Dat is ook
zichtbaar aan de geirriteerde spieren over de scapula .

Trapezius- Serratus Ventralis ook Brachiocephalicus doet mee. Zet zich voort naar de borst Pectoralis
is ook duidelijk veel warmer.

Achter het link voorbeen tekent zich de eerste rib af : de osteopaat kan hier event op termijn wat in
betekenen.

Op opname 7 zijn in de midden regio net onder de schoft 2 hotspots zicht baar Deze zijn niet relevant
maar zijn ontstaan doordat het paard op die plaats geschoren is i.v.m. een huidtest.

Spijsvertering niet o.k.

Lever en maag en links caecum tekenen zich af voor de rest koude regio waarsch. gerelateerd aan
blokkade C5/6 ?Verder ook hotspot in regio urinewegen,kan niet goed inschatten of de nieren ook
mee doen

Voorbenen :

Rechts voor duidelijk warmer dan links .Voeten niet koud ondanks problematiek in de hals.Hotspot
op plaats coll ligament ?

Ditzelfde beeld zien we ook in de achtervoet

De bespiering van de achterhand is ook duidelijk geirriteerd : Gluteus Med.-Gluteus supf. En tensor
fasciae latea in minderen mate.

Op de extra opnamen ir 38-39-40 is duidelijk de enorme reactie van de OAA regio waar te nemen.

Eigenaresse wilde deze extra fotos graag in de hoop uitsluitsel te krijgen of in “het hoofd” iets waar
te nemen is …

Zowel X onderzoek alsook neurologisch onderzoek lijkt me gewenst i.v.m. het beeld dat de merrie
geeft.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 23:28

Om nog even terug te komen op de kliniek,ik geloof ook echt dat er kundige artsen zijn.
Het zag er allemaal keurig en schoon uit,paarden in een dik pak stro,mooie lichte stallen en rust.We waren vrij om (bijna) overal te kijken.
Ik schrijf hier enkel mijn ervaring,niet om een kliniek in een kwaad daglicht te stellen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 00:07

Citaat:
-De gemeten temperatuur in het darmgebied welke verontrustend laag is ,bevestigen dat het spijsverteringssysteem / stofwisseling helemaal stil ligt.Darmen functioneren niet naar behoren, dit verklaart ook het abnormale mestpatroon . Dit is een beeld wat we ook vaak zien als paarden zijn behandeld met Tildren. Het is zaak dit systeem zo spoedig mogelijk weer op orde te krijgen anders zal het voor het paard niet goed gaan aflopen

Hier heb je de oorzaak van al de problemen van je paard. Ga je daar nog wat aan doen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 00:33

ik vind dat het zeker aardiger had gekund en dat als ze geen thermografie kan lezen dat gewoon een onkunde is en dan uitsluiten dat er iets met het hoofd is vind ik nogal gewaagd daar had ik echt van gebaald.