Standardbred schreef:Sanet schreef:Ik spuit nu ook nog niets. Als het echt heel erg is met rijden, dan rij ik met een vliegendeken...
Ik heb ook een los deel voor de achterkant, maar die gebruik ik maar zelden. Sybrich wordt namelijk heel erg onrustig ook van vliegen die toch op haar landen en dan weer weggaan. Dan blijft ze aan het schudden.. zo met de deken is ze vrij rustig, dat is wel erg fijn.
Sanet waar heb jij die uitrijdeken vandaan. Ik zoek eigenlijk ook zo iets vergelijkbaars.....
Geven ze helaas ook niet gratis weg bij een pakje boter, maar ben er wel erg blij mee.. Vooral omdat hij uit twee gedeeltes bestaat en dus niet strak kan gaan trekken voor bij de borst.
http://home.planet.nl/~voort127/
Ik heb hem overigens afgelopen jaar aan de onderkant wat in laten korten door mijn handige mamma.
@Zwelgje27: Schuurt jouw merrie echt bij de uier of net ervoor? Bij mijn merrie is het dus ook vrij erg tussen het stukje van de navel tot de uier. Maar met de Ivanhoe deken (met een losse buikflap) kan ik dus zelf heel goed ervoor zorgen dat hij ver genoeg naar achteren blijft zitten. Als het echt onrustig wordt, dan smeer ik er inderdaad ook Leovet Biohuidolie op. Fijn spul vind ik dat, wordt het niet vies vettig van, neemt mooi op in de huid. Smeert ook makkelijk... wel even schuddelen voor gebruik, want het wil nog wel eens gaan schiften.