Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iessie schreef:Ellebel schreef:Ik denk dat de meeste tips al wel gegeven zijn. Ik kan vooral instemmen met Yamcha. Blijf rationeel, ik weet dat iedereen altijd zegt "als het tijd is weet je het en voelt het goed" maar geloof me, het voelt nooit goed, het voelt k*t. En daardoor ga je stiekem voor jezelf toch de grens verschuiven.
Ik vind dat er wel verschil is tussen achter je beslissing staan en niet (of nauwelijks) meer twijfelen, en ''goed voelen''.
Goed voelt het inderdaad nooit, misschien dat je achteraf denkt dat je het goed hebt gedaan voor de pony, maar dat het vantevoren goed voelt kan ik me inderdaad bijna niet voorstellen.![]()
Lusitana schreef:Nemurin schreef:Klinkt misschien gemeen van me, maar zo bedoel ik het niet hoor: maar als ik zo lees "dat is erg dichtbij" ben je misschien gewoon bang om te beslissen, en te beslissen dat ze in moet slapen.
Heel begrijpelijk, maar misschien moet je je toch gaan afvragen of je niet gewoon het onvermijdelijke uitstelt.
Dit komt over alsof wij mensen maar 1 keuze hebben en dat is beslissen wanneer onze paarden dan maar dood moeten.
Er is niks tegen een paard gewoon van ouderdom dood laten gaan.
We kunnen ze letterlijk uit hun lijden helpen, maar dat wil niet zeggen dat het een verplichting is en het lijden is soms ook heel slecht meetbaar.
Ook kunnen we niet weten wat er nog komt soms.
zwijnenstal schreef:hoe verzin je zo een vraag.Ik zou er alles voor over hebben om mijn paard bij me te houden ook al is ze oud.
Dan wacht je nog maar even met een nieuw paard.
Of je zoekt iemand die wel voor haar wil zorgen,of naar een rusthuis heeft ze wel verdiend denk ik ...maar ja kost geld
cissie schreef:jesito schreef:Cissie, ik hoop idd voor je dat je paardje het nog gaat halen.
Maar het is wel duidelijk dat je paardje op is als ik het zo lees.
Hij heeft wel vaker een wat mindere periode gehad, maar nog nooit 2 wk. hoogstens een paar dagen of een weekje, dat gaat al jaren zo, dat het nu wat langer aanhoudt baart me wel zorgen.
De komende dagen zullen we het nog aankijken, vanavond kwam hij bijvoorbeeld wel weer vrolijk aandraven tot hij hoorde dat ik brokjes in zn voerbak deed, maar goed aan ieder leven komt een eind en ik hoop dat het nog even duurt, maar ergens ben ik bang dat het sneller zal zijn dan dat ik had gehoopt.
Lovely schreef:touchofpink schreef:Renske: ik heb alleen stukjes tekst van TS gekopieerd en daar mijn mening bij gezet. Als ik lees hoe ze haar stukje schrijft lijkt er mij weinig aan de hand te zijn. Ik snap dat ze bang is voor de winter maar waarom niet eventjes afwachten. De artrose is al 10 jaar stabiel zegt ze. Waarom dan nu ineens de keuze? Komt het door het jonge paard? Dat zijn dingen die bij mij dan door mn hoofd schieten.
Maar goed dat neemt niet weg dat ik blij ben dat ik niet voor die keuze sta.
Weinig aan de hand? Aan de berichten van TS kun je toch duidelijk zien dat ze zich zorgen maakt en dat zou ze heus niet doen als er totaal geen reden toe was. Het zou niet eerlijk zijn om de zorgen van TS weg te wuiven, ze zijn er namelijk niet voor niks en die gutfeeling is er ook niet voor niks. Het enige wat TS nog nodig heeft is tijd om haar gedachten op een rij te zetten hierover en een beslissing te nemen of deze pony nog mee gaat de komende winter in.
zwijnenstal schreef:hoe verzin je zo een vraag.Ik zou er alles voor over hebben om mijn paard bij me te houden ook al is ze oud.
Dan wacht je nog maar even met een nieuw paard.
Of je zoekt iemand die wel voor haar wil zorgen,of naar een rusthuis heeft ze wel verdiend denk ik ...maar ja kost geld
Noatjuhh schreef:Ik vind dat, als jij vind dat het tijd is, je hem moet laten gaan.
Jij kent je pony het best, niet wij.
Wij kunnen niet beslissen voor jou, omdat wij hem niet kunnen zien, we kunnen niet zien hoe hij draaft, hoe hij eruit ziet, hoe goed hij nog is, dat kan alleen jij zien.
En als de winter eraankomt, kan je de pijn en kou maar beter voor zijn. 36 Jaar is een hele mooie leeftijd!
Zou het anders niet lukken om het jonge paard te kopen, en Pepper te houden als weidemaatje?
Ik weet natuurlijk niet hoeveel ruimte/geld/tijd je hebt..
KiWiKo schreef:Maar natuurlijk........ ik ben heel blij voor jou en je ponieecht super goed!!
alleen ik persoonlijk had het niet gedaanMaar dat is mijn ding
altijd lastig, en ik vind het heerlijk om te lezen dat er paarden door dat oog heen zijn gekropen en het weer goed doen.....
alleen trek ik voor mij andere grenzen
uiltje001 schreef:Al zou ik niet graag in je schoenen willen staan, lijkt me toch wel moeilijk om je maatje te laten gaan. Maar denk wel dat er maar weinig pony's zijn die zo oud zijn geworden. Pepper heeft zo te lezen een heel goed leven gehad.