Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nado schreef:Ik heb in de afgelopen jaren regelmatig contact gehad met D&H, ook met hun voedingsdeskundige. Zij hebben mij meermaals bevestigd dat S&S 10-11% suikers bevat..I stand corrected. Cavalor had ik een andere in gedachten dan de FF, eentje met granen er in. Maar S&S is altijd 7% totaal geweest, is dat dan recent veranderd of zo ?
En Pavo heeft wel echt reclame gemaakt met 'de eerste bietenpulp op de markt die niet lang hoeft te weken' terwijl dat niet zo is.
Dimple schreef:Ik moest wel meteen een hele pil geven gezien haar gewicht op dit moment![]()
Ik moest wel meteen halveren wanneer de bijwerkingen te heftig waren.
Dimple schreef:Ik moest wel meteen een hele pil geven gezien haar gewicht op dit moment![]()
Ik moest wel meteen halveren wanneer de bijwerkingen te heftig waren.
Wat zijn de bijwerkingen die ik kan verwachten?
Trouwens, qua voer.......Fiberforce oke. Maar hoe zit het met voordroog? Bij ons komt het uit grote balen, ze krijgen redelijk veel.
Is hooi beter? Of geweekt voordroog zodat suikers al worden verminderd?
En wortels? Teveel suikers? Iets zoeken met minder suikers?
En het weideseizoen begint bij ons op 1 maart meestal. Wat is het advies? (ben ik net vergeten te vragen aan DA) Halve dagen of graasmasker?
Dimple schreef:Oké uitslag van mijn merrie:
Waarde maandag: 54
In het piekseizoen zou het 47 mogen zijn en 'normaal' waarde 29.
Het is dus verhoogd.
DA geeft aan te starten met medicatie om te zien hoe ze er op reageert. Morgen kan ik het ophalen (vandaag red ik zelf niet meer)
Over 6 weken opnieuw bloedonderzoek om te kijken wat de behandeling heeft uitgehaald.
Wat zeggen de kenners hier?
Dimple schreef:Waarom als ik vragen mag?
Dimple schreef:We beginnen daarom ook met 6 weken en weer bloedonderzoek om te zien hoe ze reageert.
Ik heb wel veel vertrouwen in mijn DA![]()
Mochten de waarden soort van gelijk blijven dan wil ik ook stoppen.
Maar we gaan het zien, ik ga het in mijn achterhoofd houden. Vindt het wel fijn dat je meedenkt hoor!
En waarom zou jij trouwens dit specifiek voorschrijven?Waar denk jij dan aan?