Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
tiwi1969 schreef:Die knieën, heb je er al eens door een osteopaat naar laten kijken? Mijn paard had dat ook en bleek twee blokkades in haar lende regio te hebben. Waarschijnlijk veroorzaakt door dat ze een keer onder de achterstang van de trailer geraakt is.
Twee behandelingen van de osteopaat en het is nooit meer terug geweest en dat terwijl we op de nominatie voor een operatie stonden.
tweety_be schreef:@ Peachy, ik heb de witte eczeemdeken van Ooteman besteld in een 135/185. Ik heb mijn paard opgemeten en deze deken kwam overeen met alle maten. Ik vind dat de deken bij mijn paard spant rond de schoft en schouders, maar qua lengte is die wel perfect. Dus qua maat denk ik wel dat die goed was, maar voor mij dus geen optie door het spannen rond de schoft, helaas. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn paard een nogal moeilijke maat heeft wat betreft dekens, ze spannen allemaal rond schoft en schouders... Ik moet de deken die perfect past bij haar nog vindenIk wil graag de 145/195 bestellen, maar durf niet goed, wat als die ook niet past hè? En helaas is omruilen geen optie, omdat de deken 'vuil' is door het passen (tja, een weidepaard is nogal stoffig en zanderig hè haha).
Verder vind ik het wel een erg zachte stof die precies ook de warmte goed doorlaat. Wist ik zeker dat een 145/195 zou passen, dan kocht ik hem meteen. Maar om weer geld uit te geven aan een deken die niet 100% past en die ik dan toch niet zal gebruiken, tja dat vind ik ook zonde...
Als iemand interesse heeft in de 135/185 deken, voor €30 mag ie weg. Hij is eigenlijk nagenoeg nieuw, alleen door het passen zitten er wat zanderige vegen op en kon ik hem dus niet meer inruilen, helaas.
intel_1x schreef:Tweety, ik zou eerst de deken proberen. Als het van binnenuit komt bv door voedselallergie dan zal een deken niet helpen, komt het door de mug, dan zal het wel helpen. Hoog gras wordt snel gekoppeld aan veel suiker en meer jeuk. Maar veelal komt het doordat de ZE mugjes zich schuil houden in het hoge vochtige gras en je paard dus meer wordt gestoken. Bij mij helpt maaien heel erg. Een droge omgeving betekent minder mugjes. Dat betekent ook mest uit weiland verwijderen. Dat is een ware broeiplaats voor muggen.