Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esja schreef:Ik heb een vraag. Mijn paard is sinds van de week afgebouwd op de omeprazole van de dierenarts (duur middel). Nu heb ik vanaf vandaag de abprazole binnen gekregen zodat ik hem langzamer af kan bouwen. Wat adviseren jullie om hier mee te doen? Hij heeft nu twee weken volledige dosering gehad, voor 550 kg. En nu bijna twee weken de halve dosering. Alvast bedankt.
MightyJoe schreef:Weidebloem, staat die van jou preventief altijd op 1 zakje?.
henshem schreef:Wanneer je regelmatig omeprazole geeft, is een magnesium supplement nodig omdat de omeprazole invloed heeft op de magnesiumopname.
henshem schreef:Het heeft wel zin om bij te geven. Dit wordt ook bij mensen geadviseerd.
Anders kom je in een vicieuze cirkel. Paard kan minder stress aan door te weinig magnesium en krijgt daardoor weer eerder maagklachten.
ralphtdw schreef:Even vraagje wat kan je het beste geven aan een paard als je vermoeden heb dat zr was last van haar maag heeft. ( alleen veel gapen en paard heeft geen best leven gehad qwa voeding).
Zelf had ik maagconposium gekocht van groene Oss maar merk niks. Kunnen jullie wat aanraden zonder dat ik gelijk aan 2000 euro zit. Mijn paard gaat zaterdag ook verhuizen na een stal met hele dagen op het land en alleen de nachten op stal. Of adviseren jullie om nog even af te wachten hoe ze het op haar nieuwr stal gaat doen?
Kirrr schreef:Iemand al ervaring met de Gastro+ van Havens?
Mijn paard is een ramp in het eten van de korrels of andere supplementen.
Op deze manier gooi ik mijn geld beter in de vuilbak.