Taartjeh schreef:Vandaag ben ik weer naar mijn verzorgpaard Beer geweest, ik verzorg hem nu driekwart jaar![]()
Ik had westernles en heb tijdens het poetsen wat foto's gemaakt.
De beads zijn gemaakt door Muzefee hier op bokt en heb ik zelf mogen ontwerpen
Beer heeft nog een dikke vacht en we vermoeden ook cushing, maar de eigenaar is nog aan het nadenken over een bloedtest.
De foto's (staan een beetje door elkaar, maar had geen zin om te klooien met de volgorde)
Meet Beer:
Zijn dikke vacht..
Zo lijkt ie bijna mager![]()
Zo is ie bijna groot
Nogmaals zijn mooie beads
Voor mij is het duidelijk een cushing paard. Ik heb weinig "bloot" foto's van willy, meeste
was toen met deken op of al geschoren. Maar de vacht bij zijn borst is precies zo als de borst
van willy nu alleen is willy's vacht al dunner. De blik, de vieze ogen, het gehele beeld is zo herkenbaar
zal een foto van Willy erbij doen, die lijkt wat mij betreft op jouw foto van "zo lijkt ie bijna groot"
Die "magere" look komt door het interen op de spieren door het overproduceren van cortisol..
Willy toen, gelige oranjige glans, raar haar, vieze ogen, geen heldere blik. Hier was zijn hals een tijdje
terug al een keer geschoren vandaar dat het korter is dan bij de jouwe..

Willy onder het zadel met langer haar, mottige uitstraling, niet glanzend

Willy in het voorjaar nu: beetje lang haar nog in de nek maar verder schone ogen, frisse blik en weer zijn eigen kleur haar en structuur haar (zeker bovenop nek en rug)