Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fleurtje100 schreef:Kom ook even binnenvallen met een vraag. Mijn paard heeft nu al een week of 3 mok aan zijn enige witte voetje, en dan houd in dat hij 2 flink dikke korsten helemaal onderaan zijn kootholte heeft zitten (meer op de hoefbal). Heb het ontsmet, hij heeft een vitaminespuit gehad en ik en smeer dagelijks mokzalf, maar de korsten gaan niet weg. Krijg ze er ook niet makkelijk afgepeuterd, ze zitten behoorlijk vast en wil het er eigenlijk liever niet ruw aftrekken, straks zit er een wond onder. Hij heeft er verder geen last van en het wordt ook niet erger, maarja het hoort er uiteindelijk niet te zitten. Iemand hier ervaring mee?
Samo schreef:Wil toch even terug komen op mijn laatste bericht. Dit heb ik geplaatst vrijdag 3 augustus en dinsdag 7 augustus stond hij weer met een dik, vuurrood en warm been. Weer contact gehad met de dierenarts, en ben vanaf vrijdagmorgen 10 augustus weer gestart met een nieuwe prednisolonkuur van 10 dagen en deze moet ik wel afbouwen.
Vandaag zijn we precies een week bezig met de prednisolon en ik zie amper verbetering. 's ochtends is zijn been dik, tot aan de knie, 's avonds is alleen de kootholte nog iets verdikt (door beweging overdag slinkt zijn been, gelukkig). Smeer het nu overdag in met sunblock, 's nachts met zilverzalf (mokzalf van leovet).
Ondertussen zijn we van voer en stalbedekking gewisseld en heb ik zijn borstels ontsmet.
Omdat ik na een week nog geen echte verbetering zie en me toch best zorgen maak, wil ik morgenvroeg de dierenarts weer contacten.
Foto van afgelopen zaterdag (middag):
**
Foto van donderdag (avond) (vandaag):
**