Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce83 schreef:Ik zit in de twijfel. Ik heb in elk geval dus pssm1 in onderzoek, maar vermoeden is eigenlijk meer richting 2 mocht het om pssm gaan. Echter door de prijs en omdat het nog niet gevalideerd is de twijfel om het wel of niet te doen.
Hoe hebben jullie het aangepakt? Eerst andere onderzoeken? of toch eerst pssm? Klachten kunnen natuurlijk ook door andere dingen komen. En waarom hebben jullie voor deze volgorde gekozen?
Ze tikt wel wat dingetjes aan van pssm namelijk. Denk er ook aan om eerst wat met voer te proberen. Maar daar moet ik mij nog wat beter in inlezen om een goede start te maken. Echter denk ik dan ook eer je goed ingesteld hebt ben je denk ik ook snel weer richting de kosten van een test met aanschaf van de sublimenten en voer. Geef nu wel een kleine hoeveelheid sojaschroot bij ongeveer een kg grasbrok omdat ik dat voor ons oudje al heb.
Mac schreef:Toen ik met die vraag worstelde bestond de PSSM2/MIM test nog niet. Ik had er al eentje met PSSM1, dus ze daar op laten testen: n/n . Ze hadden allebei heel andere symptomen, waar ik allerlei onderzoeken voor heb laten doen, waar nooit iets sluitends uit kwam. Tot aan een biopt aan toe bij mijn merrie. Toen de test op de markt kwam, bleken ze beide (halfbroer/-zus) n/P2. Als ik daar mee had kunnen beginnen had mij en hen dat een hoop ellende bespaard. Ik test dus altijd eerst op PSSM2/MIM. Al is het maar om het uit te sluiten.
Spenk schreef:Mac schreef:Toen ik met die vraag worstelde bestond de PSSM2/MIM test nog niet. Ik had er al eentje met PSSM1, dus ze daar op laten testen: n/n . Ze hadden allebei heel andere symptomen, waar ik allerlei onderzoeken voor heb laten doen, waar nooit iets sluitends uit kwam. Tot aan een biopt aan toe bij mijn merrie. Toen de test op de markt kwam, bleken ze beide (halfbroer/-zus) n/P2. Als ik daar mee had kunnen beginnen had mij en hen dat een hoop ellende bespaard. Ik test dus altijd eerst op PSSM2/MIM. Al is het maar om het uit te sluiten.
Maar je kunt het niet uitsluiten? De test is niet gevalideerd en er zitten nog zodanig vraagtekens in dat negatief testen nog altijd vals negatief kan zijn.
joyce83 schreef:Nou hier is de uitslag van de PSSM1 binnen, die is gelukkig negatief.
xDenies schreef:joyce83 schreef:Nou hier is de uitslag van de PSSM1 binnen, die is gelukkig negatief.
Goed nieuws, wat fijn!Heb je alleen PSSM1 laten testen of volledig panel 5?
Ik zag net een post in die misselijke groep. Vrouwtje stelt gewoon een vraag, wordt afgekapt met een nutteloos antwoord en topic wordt gesloten.
Wauw... ik heb dr maar een pb gestuurd
xDenies schreef:Ik zag net een post in die misselijke groep. Vrouwtje stelt gewoon een vraag, wordt afgekapt met een nutteloos antwoord en topic wordt gesloten.
xDenies schreef:xDenies schreef:Ik zag net een post in die misselijke groep. Vrouwtje stelt gewoon een vraag, wordt afgekapt met een nutteloos antwoord en topic wordt gesloten.
Nou zeg, dat escaleerde in die groep. Beheerder postte een berichtje dat ze voortaan helemaal geen vragen meer wilt toelaten in de groep. Ik kon mijn mond niet meer houden en gelukkig vele met mij niet. Ze gooit het er maar op dat je niet verplicht bent om te blijven, nee truus .. maar je groep heeft wel interessante informatie en soms komt er een post tussendoor waar je ook weer info uit kan halen. Maar de manier waarop jij met de Septer zwaait ... Prima als het je teveel wordt, maar deel dan je beheerders schap of maak een pagina account aan en zorg dat je reageert wanneer het jou zint. Maar zo'n drama en maar iedereen blokkeren en verwijderen .. bah.
Ze vond het niet leuk dat iedereen nu gewoon zei dat het nergens op sloeg want de post was al snel verwijdert, helaas. Ze schuift het maar op dat er mensen zijn die het verpest hebben, maar andere mensen moeten dus maar lijden omdat het een keer in haar verkeerde keelgat is geschoten? Dan sla je de plank toch goed mis hoor ..
Je opent een groep waar mensen voor advies en een hart onder de riem komen en dan sta je er met zo'n houding in ..![]()
![]()
![]()
![]()