[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:57

Maris schreef:
Misschien dan toch door het ophogen ?

Zou kunnen inderdaad, al het andere voer gaat er zonder moeite in helaas mag ik dat niet teveel geven vanwege de suikers. We geven het nog niet op en geven haar nog even. Haar pil gaat er namelijk met een beetje speedibeet gelukkig wel nog in.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:05

En iets als Care4Life dan? Lust hij dat wel?

Daar ging die van mij van stuiteren, maar niet alle paarden reageren daar zo op.

Succes in ieder geval!

Ik hoop echt vandaag of morgen wat te horen..........

Alline, heb jij al nieuws van je DA?

Dennis

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:06

Die van mij aten de care4life slecht en gingen er van hoesten (terwijl ze 24/7 buiten staan). Ik voer de subli dieetmix, broertje van de C4L, maar dan zonder al die kruiden.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:13

Dimple schreef:

Daar ging die van mij van stuiteren, maar niet alle paarden reageren daar zo op.

Succes in ieder geval!

Stuiteren zal die van mij nooit gaan doen Dimple, is nog nooit een erg snelle pony geweest, hebben al heel veel geprobeerd aan voer maar niks heeft geholpen tot nu toe. Ik ben absoluut geen fan van Pavo (heb daar zo mijn redenen voor) dus als ik andere opties heb, ga ik eerst voor andere voeders. Mijn pony heeft ook al last van lichte long problemen, nooit bevestigd door de dierenarts dus ben ik met dat soort dingen ook voorzichtiger.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:37

Van Marstall is er een voer speciaal voor paarden met gevoelige longen, ken je dat?

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:15

Joontje heeft geen cushing (acth 4) en alle bloedwaarden zijn goed, alleen vitamine E nog afwachten. Da raadt iig aan om meer eiwitten te voeren, in de vorm van een merriebrok (iemand nog een goede?) en speedybeet. Als'ie wel achteruit blijft gaan moeten gaan we natuurlijk verder kijken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:16

Alline schreef:
Joontje heeft geen cushing (acth 4) en alle bloedwaarden zijn goed, alleen vitamine E nog afwachten. Da raadt iig aan om meer eiwitten te voeren, in de vorm van een merriebrok (iemand nog een goede?) en speedybeet. Als'ie wel achteruit blijft gaan moeten gaan we natuurlijk verder kijken.

Wat fijn ! Podo grow van Pavo wordt ook vaak gegeven vanwege hoogwaardige eiwitten. Of je kan kiezen voor lucerne.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:36

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:01

Goed nieuws Alline!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:03

Fijn nieuws Alline!!

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:10

Aan de ene kant goed nieuws, maar helaas ben ik er nu nog niet achter watie wel heeft. Prodo zal ik opzoeken, thanks!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:31

Alline schreef:
Aan de ene kant goed nieuws, maar helaas ben ik er nu nog niet achter watie wel heeft. Prodo zal ik opzoeken, thanks!

Het is podo grow he, niet prodo ;)
Heeft de da ook gelijk op IR getest ?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:58

Dimple schreef:
Van Marstall is er een voer speciaal voor paarden met gevoelige longen, ken je dat?

Ja, heb wat gevonden, dat is helaas een ruwvoer vervanger tenminste wat ik kan vinden. Ruwvoer heb ik momenteel erg goede waar ik zeer tevreden mee ben + dat ze dan wat speedibeet krijgt voor haar pil, aangezien ze het anders niet eet. Speedibeet was eigenlijk bedoelt voor af en toe wat lekkers. Dusja, moet weer verder zoeken naar een andere oplossing.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:19

Ik denk dat Dimple Marstall symfonie bedoelt ?!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:43

Maris schreef:
Ik denk dat Dimple Marstall symfonie bedoelt ?!

Als ik daar al naar kijk, zie ik zo al 6% melasse en dan kon ik nog niks vinden over suikers of zetmeel. Ga ervan uit dat dit dan nog veel hoger gaat uitvallen. Dus dit is ook weer zo'n moeilijke keuze, ga ik dan voor het verbeteren van haar longen door middel van voer of voor de suikers enzo die laag moeten zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:45

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:25

Even een stipje om mee te lezen. Ben al op blz 72 met bijlezen.
Denk erover om Joris te laten testen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:55

Marstall vito ...mijne is er gek op.
geeft het icm fiber force

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:25

Alline, wat een goed nieuws!
Wil je anders nog even de klachten van je paard opnoemen? Dan denk ik ook even mee.

Ik zit vandaag bij de telefoon. Als hij rond 10.00 uur niet heeft gebeld dan ga ik zelf even bellen. Ik wil gewoon voor het weekend weten waar ik aan toe ben.

Marstall zou ik het liefste voeren, maar ik moet aan de uitgave kant heel erg opletten ivm WW uitkering. Dit is me allemaal al duur zat. Fiberforce haal ik hier om de hoek en voor Marstall moet ik toch weer een stukje rijden.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:47

Moonlight17 schreef:
Dimple schreef:

Succes in ieder geval!

Stuiteren zal die van mij nooit gaan doen Dimple, is nog nooit een erg snelle pony geweest, hebben al heel veel geprobeerd aan voer maar niks heeft geholpen tot nu toe. Ik ben absoluut geen fan van Pavo (heb daar zo mijn redenen voor) dus als ik andere opties heb, ga ik eerst voor andere voeders. Mijn pony heeft ook al last van lichte long problemen, nooit bevestigd door de dierenarts dus ben ik met dat soort dingen ook voorzichtiger.

Dodson&Horrell heeft Safe&Sound, veel lager in suiker/zetmeel dan de Cavalor en veel beter spul dan de Pavo (waar ik ook geen fan van ben). Ook hebben ze Quickbeet, bietenpulp dat binnen korte tijd klaar is. Speedibeet van Pavo is hier de namaak van (al zeggen ze natuurlijk dat ze zelf het wiel uitgevonden hebben terwijl de QB al jaren op de markt is). Dus als je geen Pavo wil geven heb je ook andere opties.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:00

Nado schreef:
Dodson&Horrell heeft Safe&Sound, veel lager in suiker/zetmeel dan de Cavalor en veel beter spul dan de Pavo (waar ik ook geen fan van ben). Ook hebben ze Quickbeet, bietenpulp dat binnen korte tijd klaar is. Speedibeet van Pavo is hier de namaak van (al zeggen ze natuurlijk dat ze zelf het wiel uitgevonden hebben terwijl de QB al jaren op de markt is). Dus als je geen Pavo wil geven heb je ook andere opties.

Je info is niet correct Nado, sorry..

Cavalor FF heeft circa 8% suikers, Dodson&Horrell, S&S heeft circa 10-11% suikers

Pavo Speedibeet is precies hetzelfde als Quickbeet... de QB wordt namelijk uit Engeland door Pavo geïmporteerd uit Engeland en hier op de markt gebracht als Speedibeet , dus geen namaak.
Daarbij beweert pavo nergens dat zij het zelf uitgevonden hebben.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:02

Ik wilde net zeggen, nog lager dan 8% van de FiberForce? Dan had ik dat wel geweten want ik heb echt alles uitgezocht. (dan zou ik dat echt hebben gemist)

Ik ben tevreden over de FF en het is makkelijk te verkrijgen voor mij.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:22

I stand corrected. Cavalor had ik een andere in gedachten dan de FF, eentje met granen er in. Maar S&S is altijd 7% totaal geweest, is dat dan recent veranderd of zo ?

En Pavo heeft wel echt reclame gemaakt met 'de eerste bietenpulp op de markt die niet lang hoeft te weken' terwijl dat niet zo is.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:27

Oké uitslag van mijn merrie:

Waarde maandag: 54
In het piekseizoen zou het 47 mogen zijn en 'normaal' waarde 29.
Het is dus verhoogd.

DA geeft aan te starten met medicatie om te zien hoe ze er op reageert. Morgen kan ik het ophalen (vandaag red ik zelf niet meer)

Over 6 weken opnieuw bloedonderzoek om te kijken wat de behandeling heeft uitgehaald.

Wat zeggen de kenners hier?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:31

Die van mij zaten op 62 en 69 in het piekseizoen. En die zijn er beide heel erg van op geknapt :j.

Beide hebben ook voor het eerst sinds 3 jaar geen luis! (waren meestal de enige 2 van de hele groep met luis rond januari, heel soms een jaarling ook door verminderde weerstand)