Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:28

Aieshja, er is ook niks op tegen om een stal te sluiten uit voorzorg, het is juist een goed besluit om iedereen kalm te houden. Net dat het geen slecht besluit is van de KNHS om hun kampioenschap af te gelasten. De KNHS weet ook dat mensen ook hun zieke paard meenemen naar zo'n wedstrijd want stel je loopt een prijsje mis. De KNHS weet ook dat jury's hun boekje te buiten zullen gaan mbt de deelnemers als ze de kans krijgen. De KNHS weet ook dat als ze de kampioenschappen door laten gaan, dat er dan nog veel meer gezeur van komt en daar zitten ze niet op te wachten. Bovendien heeft de KNHS ook elders verantwoordelijkheden en ook daarom is het een goede reden. Maar of de KNHS het virus hiermee afremt of stopt, dat denk ik niet.

Maar nogmaals, als je paard gezond en sterk is dan hoef je de komende twee tot drie weken alleen maar goed op te letten of je paard verhoging krijgt of verkoudheidsverschijnselen krijgt, maar het is niet nodig om je nagels op te vreten van paniek. Elk paard kan ziek worden, maar de meesten worden dat niet.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:29

nicky_rilana schreef:
Skygirl schreef:
Ik lees net op fb dat op *** ook Rhino is. :Y) [/paniek]

zijn daar paarden?

er word door de mods al 1000000 x gevraagt geen namen te noemen
de helft kan niet lezen volgens mij
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 04-03-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaats verwijderd.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:30

Ik heb net op fb gelezen dat het ook erg in de buurt is, is nog niet bevestigd maar las iets over dat er 2 paarden besmet zijn... komt mij veel te dicht bij nu :n

edit: namen weggehaald

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:30

Lovely schreef:
Aieshja, er is ook niks op tegen om een stal te sluiten uit voorzorg, het is juist een goed besluit om iedereen kalm te houden. Net dat het geen slecht besluit is van de KNHS om hun kampioenschap af te gelasten. De KNHS weet ook dat mensen ook hun zieke paard meenemen naar zo'n wedstrijd want stel je loopt een prijsje mis. De KNHS weet ook dat jury's hun boekje te buiten zullen gaan mbt de deelnemers als ze de kans krijgen. De KNHS weet ook dat als ze de kampioenschappen door laten gaan, dat er dan nog veel meer gezeur van komt en daar zitten ze niet op te wachten. Bovendien heeft de KNHS ook elders verantwoordelijkheden en ook daarom is het een goede reden. Maar of de KNHS het virus hiermee afremt of stopt, dat denk ik niet.

Maar nogmaals, als je paard gezond en sterk is dan hoef je de komende twee tot drie weken alleen maar goed op te letten of je paard verhoging krijgt of verkoudheidsverschijnselen krijgt, maar het is niet nodig om je nagels op te vreten van paniek. Elk paard kan ziek worden, maar de meesten worden dat niet.

Ik ben het helemaal met je eens hoor, als dit een stal was vol eigen paarden waren we gewoon op oefenparcours gegaan. Maar aangezien het allemaal paarden zijn van anderen moeten de eigenaren er ook mee eens zijn. Hoe gezond ze hier ook zijn, en het zijn sterke paarden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:35

Moderatoropmerking:
Ik heb wat plaatsen verwijderd. Daarnaast wil ik vraag rustig op elkaar te reageren op een vriendelijke manier. Dit topic is om vragen te stellen over Rhino. Geef mensen daar de kans voor en probeer niet persoonlijk te worden naar elkaar.
Als mensen informatie hebben over een mogelijke plek waar Rhino heerst dan graag met zoveel mogelijk informatie naar nieuwsredactie, ondergetekende of een andere actieve moderator uit dit topic.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:37

HELLPP!!
Is er een manier om NU de KNHS te bereiken?? Een stal in de buurt gaat zo op buitenrit met tientallen paarden! Ik wil erg graag de KNHS inlichten zodat zij contact op kunnen nemen met deze stal. Servicedesk is niet bereikbaar en no way dat ik deze stal zelf ga bellen....

Ik vind dit zo asociaal! Sommige stallen hier in de buurt hebben uit voorzorg de deuren gesloten, en zij gaan doodleuk op pad... ook langs mijn paarden...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:37

vrouwke schreef:
nicky_rilana schreef:
zijn daar paarden?

er word door de mods al 1000000 x gevraagt geen namen te noemen
de helft kan niet lezen volgens mij

Lezen. Ik noemde gewoon een willekeurige plek volgens mij nog zonder paarden ook. :')

Skygirl schreef:
Iejoorr schreef:
waar op fb lees je dat? Linkje?

Nergens. :+

Volgens dit topic staat op facebook dat er op elke plek paarden ziek zijn van rhino krijg ik het idee.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:38

De KNHS zal geen weekend service hebben, maar waarom niet zelf bellen?

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:39

Zelf met wat gedonder daar ooit weggegaan... ben bang dat ik, als ik bel, echt nooit meer daar kan komen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:40

Fem_daf schreef:
HELLPP!!
Is er een manier om NU de KNHS te bereiken?? Een stal in de buurt gaat zo op buitenrit met tientallen paarden! Ik wil erg graag de KNHS inlichten zodat zij contact op kunnen nemen met deze stal. Servicedesk is niet bereikbaar en no way dat ik deze stal zelf ga bellen....

Ik vind dit zo asociaal! Sommige stallen hier in de buurt hebben uit voorzorg de deuren gesloten, en zij gaan doodleuk op pad... ook langs mijn paarden...

Zo lang ze geen contact met jullie paarden zoeken en er gewoon uit de buurt blijven is er niets aan de hand. Op een paar meter passeren is geen kans op besmetting.

edit: ik heb vanochtend ook gewoon een buitenrit gemaakt. Ik kom 1x langs een weide met paarden en die staan ruim 20meter van de weg. Besmetting is dus onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door rowo op 04-03-12 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

er komt net ook iemand langs ons die aan het buitenrijden is, gelukkig staat mijn shet achter het huis, maar ik vind het gewoon dom.
Fem_daf misschien kun je de dierenbescherming bellen?

SplashIsLief

Een vriendin / kennis laten bellen als je vindt dat er echt iets moet gebeuren.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:41

marjolein_el schreef:
Nee valt wel mee, ik weet ook eigenlijk wel zeker dat mijn pony geen risico loopt als we naar buiten gaan maar de meeste bij ons op stal gaan niet meer van het erf af. Dus dan vind ik niet dat ik het kan maken om wel gewoon te gaan.

Ja dat is ook wel zo. Ik deel samen een stuk grond met 1 eigenaar. Dus spreken we af hoe we het doen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:41

Fem_daf schreef:
HELLPP!!

Voor sommige stallen is dit wel een hoofd inkomen! Zolang je met andere paarden geen contact hebt, zie ik niet in waarom ze niet mogen gaan...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:42

Fem_daf schreef:
HELLPP!!

Zet een bordje bij de wei neer dat hun paarden niet mogen snotteren of poepen in die wei. En dat ze afstand houden bij het passeren. }:0

Dyonne
Moderator Over Paarden

Fem_daf, de KNHS zal/kan hier niets aan doen. Iedereen die op pad wilt mag dat gewoon.

FahyaFemke

Ik zou gewoon zelf bellen ja, als jij het nodig vind! En anders laat je een vriend/vriendin bellen met de mededeling als je het niet durft?

Ik heb een vraagje over het besmetten via je schoenen. Er wordt gezegd schone kleren en schoenen aantrekken. Wat is schoon. Bedoel ik heb 2 paar paardenschoenen. Ik heb meerdere adressen waar ik kom waaronder mijn eigen stal, en op het moment ook in de kliniek in Roosendaal!
Wanneer zijn je schoenen schoon, dus: mocht ik ergens lopen in een stal waar rhino is (zichtbaar, of niet zichtbaar) en ik deze schoenen b.v. een dag buitenzet: zijn de virusjes/bacterien vd rhino (weet even niet wat het precies is wat je dus meeneemt) dan dood/weg of , moet je echt ontsmetten met een bepaald middel?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:44

FahyaFemke schreef:
Ik zou gewoon zelf bellen ja, als jij het nodig vind! En anders laat je een vriend/vriendin bellen met de mededeling als je het niet durft?

Ik heb een vraagje over het besmetten via je schoenen. Er wordt gezegd schone kleren en schoenen aantrekken. Wat is schoon. Bedoel ik heb 2 paar paardenschoenen. Ik heb meerdere adressen waar ik kom waaronder mijn eigen stal, en op het moment ook in de kliniek in Roosendaal!
Wanneer zijn je schoenen schoon, dus: mocht ik ergens lopen in een stal waar rhino is (zichtbaar, of niet zichtbaar) en ik deze schoenen b.v. een dag buitenzet: zijn de virusjes/bacterien vd rhino (weet even niet wat het precies is wat je dus meeneemt) dan dood/weg of , moet je echt ontsmetten met een bepaald middel?

Als je ergens weggaat even in een laagje water staan met ontsmettingsmiddel.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:45

rhino is na 7uur weg, op kleding of zo langer kan het dan niet overleven

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:45

Fem_daf schreef:
HELLPP!!

Don't panic, zolang de paarden niet direct met jouw paarden in contact komen is er niks aan de hand + als het om een manege in Emmen (of omgeving) dan denk ik niet dat deze paarden besmet zijn.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:47

jemaine schreef:
Een typisch Bokt topic is dit geworden, in plaats van nuttige informatie mensen afzeiken... _/-\o_

Lovely heeft gelijk! Het is er altijd dat Rhinovirus. Op veel handelsstallen komt wel droes of rhino voor. Welliswaar niet die ernstige neurologische vorm, wel de verkoudsvorm. Paniek is nergens voor nodig, veiligheid en preventie wel. Zelfs een vogel die op de ene mestplaats is geweest en die vervolgens naar jouw paard toegaat kan het overbrengen. Paarden gewoon niet aan elkaar laten neuzen, en je paard niet laten aaien.

AMEN!!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:48

Aieshja schreef:
Fem_daf schreef:
HELLPP!!

Don't panic, zolang de paarden niet direct met jouw paarden in contact komen is er niks aan de hand + als het om een manege in Emmen (of omgeving) dan denk ik niet dat deze paarden besmet zijn.

hoeft niet per see in aanraking te komen hoor.
als een paard met rhino op jou niest en het snot spettert op jou trui en jij gaan dan naar een ander paard en die raakt dan die snot van dat andere paard aan dan krijgt hij ook rhino, lees ook van de mest die staat er iets bove.
hij kan ook gewoon proesten en dat zijn snot dan op jou paardje komt.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:53

aiesha en nicky dankje wel. Is dat bewezen dat het na 7 uur dus weg is? Want dan kan ik dus b.v. 'snachts mn schoenen buiten gooien.
Of eigenlijk hoeft dat dan niet eens, want als de schoenen in huis staan...niet in aanraking komen met een paard..dan overleeft het niet. begrijp ik dat goed?

Ik wil al mn jassen al gaan wassen, maar als het echt waar is van die 7 uren hoef ik dat niet per se te doen. Ik wil ook mijn verantwoordelijkheid nemen tegenover mijn klanten!!
En zeker ook voor mijn eigen paarden.

edit: overleeft het langer op de mens, dus op huid? Omdat dat betere overlevingsomstandigheden zijn voor het virus b.v.?
Laatst bijgewerkt door FahyaFemke op 04-03-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:53

Dierenbescherming gebeld, doorverwezen naar tel nr. 144. Kan inderdaad niets gedaan worden, ook niet advies ofzo. Had ik wel al verwacht, maar ik vind dit echt belachelijk. Ze hebben zelf ooit Rhino gehad, weten dus wat het is en nemen toch het risico terwijl andere stallen in de buurt dicht zijn.
Wil niet in paniek raken, maar heb het al eens meegemaakt, wil dat echt nooit weer. Ik begrijp gewoon niet dat iemand zo onveranwoordelijk kan zijn. En buitenrit, prima, maar vind 1 paard die mijn wei passeert anders dan 40...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:54

FahyaFemke schreef:
aiesha en nicky dankje wel. Is dat bewezen dat het na 7 uur dus weg is? Want dan kan ik dus b.v. 'snachts mn schoenen buiten gooien.
Of eigenlijk hoeft dat dan niet eens, want als de schoenen in huis staan...niet in aanraking komen met een paard..dan overleeft het niet. begrijp ik dat goed?

Ik wil al mn jassen al gaan wassen, maar als het echt waar is van die 7 uren hoef ik dat niet per se te doen. Ik wil ook mijn verantwoordelijkheid nemen tegenover mijn klanten!!
En zeker ook voor mijn eigen paarden.

dat is ongeveer 100 pagina's geleden een paar keer gezegt. misschien kun je het ergens op google vinden?