Mariekyy schreef:Kasmir schreef:Weet je wat ik me altijd afvraag, hoe haal je een volle eiwit nek nu uit elkaar met een volle hengstenhals?
Zomaar even een voorbeeldje, de Friese hengst Wessel hier op bokt, in mijn ogen had ik het idee dat die gewoon vet is, of is dat echt hengstenhals?
[ITP] Zomaar nog een keer Wessel(tje)
Mijn merrie heeft nu een zachte hals, die was vorig jaar bikkel hard, maar wel nog een dikkige buik (niet zo dik als vorig jaar). Het zijn toch vooral
die harde vetophopingen die kwalijk zijn?
Meestal is het de manenkam waar de manen zitten die er boven uitsteek. En een hengstenhals is vaak de hals zelf is wat breder is dan bij ruinen.
In mijn ogen is het bij de friese hengst voor een deel idd vet.
Dikke buiken is vaak ook deels lucht zeker als ze op het gras staan. Tenminste bij mijn paard trek het vaak snel weer weg.
Die dikke buiken klopt wel, als ik 's avonds na de weidegang meet of 's ochtends voor ze het land in gaan scheelt dat enorm volgens het meetlint. Ik meet dus om eerlijk te kunnen vergelijken vooral 's ochtends voor ze het land in gaan. Anders zijn ze soms flink opgeblazen als er wat meer gras staat. Ondanks graasmasker.