[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:24

Ah ok..jammer, had stiekem gehoopt dat jij met goede ervaringen kwam, hihi..wacht dus rustig af tot de volgende zidch meld :P
Weet jij wat dit geintje kost? (heb hippo eczema gebruikt, maar al mocht dat spul werken, het geld voor dat spul heb ik gewoonweg niet ;) )

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:14

Tug; Welk werk doe jij invredes naam, je weet zo veel intresants te vertellen over eczeem.
Ben je soms DA of zo.
Ik ben in elk geval heel blij met jou op het forum.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:24

veel te veel pagina's voor mij om bij te benen joh na het weekend.

Hier nog steeds niets bijzonders te melden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:50

even een algemene vraag :)
dat spul waar vorig jaar die test mee was geweest (met placebo's enzo) ikenindi had meegedaan geloof ik ? :)
was dan van hippoExCema? :)
heb het er gisteren met iemand over gehad nl ;) maar weet het niet zeker meer :)

vanavond bij diddle even checken :) morgen de ivanhoe wegbrengen voor een stukje stof ertussen :)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:16

ik kreeg van week van iemand te horen dat hoevenvet ook erg goed zal helpen
je moet dan dagelijks de hele manenkam + staart insmeren met hoevenvet op olie basis ofz, en dan blijft de manenkam soepel dit voorkomt dat het gaat jeuken ofz, ik durf er niet mee te beginnen maar hij zij dat het hielp..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:21

dat word vast een vettig rommeltje :P
nou ja wie weet helpt het,maar met olie moet je altijd wel een beetje uitkijken met de zon he?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:31

ja lijkt me ook niet lekker hihi, ik hou het wel bij me re-mint dat werkt nu teminste.. en van olie word de deken ook ontzettend vies

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:34

Ik heb al een buikflap van iemand overgekocht (bijna). :D

Citaat:
OVERGEVOELIGHEIDSREACTIE'S
- atopie: aangeboren overgevoeligheid.

Weet iemand hier meer van? Ik zal ook even googlen. :)

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:59

hoevenvet is er in verschillende samenstelling, vaak bestaat het voor een deel uit bewerkte hoorn of voor een deel uit laurierzalf.
hoornproducten zitten ook in hertshoornspray, stinkt geweldig en helpt soms iets. je stinkt zelf ook als je iets aan je handen krijgt en je valt bijna uit het zadel van die lucht.

laurierzalven worden ook wel tegen insecten ingezet maar werkten hier matig, ruikt wel beter, er zit vaak ook vet of olie door en dat wordt in de zon ook weer gewoon verbranden.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:20

Afbeelding

zo ziet mijn pony er nu uit zonder deken, mooie staart en mooie manen beetje in de war, dit was op wandeling hihi mevrouw wandelt lekker vrolijk voor ons uit..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:00

Annetje schreef:
Weet iemand of dit een goede deken is? Ik wil namelijk twee vliegen/eczeemdekens op stal hebben liggen omdat hij straks 24 uur per dag buiten staat en als er dan een gat in zit, moet ik wel een reserve hebben. Nu vind ik de meeste eczeemdekens nieuw te duur daarom heb ik ook een vliegendeken gekocht. Zou dit een goede zijn?

Ik hoop trouwens dat mijn vliegendeken komt vanmiddag!

Ik kan het mishebben hoor, maar volgens mij is dat een everline toch? Tenminste die op het plaatje is dezelfde als op de site waar ik de everline besteld heb.
http://www.homeovet.nl/verzorgingsprodu ... zeemdeken/

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:11

Vraagje, heeft iemand hier ervaring met het gebruik van Defendog bij eczeempaarden?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:22

grmbl.. diddle stond best wel te zwaaien met zijn staartje en afentoe wat te stampen..
maargoed de deken is om he :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:46

Sodeletuut schreef:
Citaat:
OVERGEVOELIGHEIDSREACTIE'S
- atopie: aangeboren overgevoeligheid.

Weet iemand hier meer van? Ik zal ook even googlen. :)

Dit heb ik uit een leerboek van mij:
Some animals may respond to environmental antigens by mounting an exaggerate Th2 response and producing excessive amounts of IgE antibodies. These animals develop type I hypersensitivity reactions or allergies. The excessive production of IgE is callled atopy and affected individuals are to be atopic. The development of atopy and type I hypersensitivity depends on the interaction of genes and environmental factors.

ZE is een hypersensitiviteit I reactie (wordt ook vermoed dat het een type 4 is) en wordt gekenmerkt door een verhoogd aantal IgE cellen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 05:52

opisop_shop schreef:
Vraagje, heeft iemand hier ervaring met het gebruik van Defendog bij eczeempaarden?

wel met frontline tegen de teken.
maar de defendog wil je gaan gebruiken....waarom?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:18

Pff, hier enorme eczeemuitbarsting wegens stress..Er zijn maandag 3 paarden weer terug naar hun eigen huis verhuist (stonden bij mij te overwinteren) waarvan er 1 merrie bij was waar mijn merrie de helft van haar leven is opgegroeid..ze voelt zich zwaar ellendig dat ze weg zijn en kreeg als reactie enorme jeuk..deken kapot, paard kapot..
Zo maar bach bloesems halen, de rescue was niet genoeg..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:30

deedee19 schreef:
Annetje schreef:
Weet iemand of dit een goede deken is? Ik wil namelijk twee vliegen/eczeemdekens op stal hebben liggen omdat hij straks 24 uur per dag buiten staat en als er dan een gat in zit, moet ik wel een reserve hebben. Nu vind ik de meeste eczeemdekens nieuw te duur daarom heb ik ook een vliegendeken gekocht. Zou dit een goede zijn?

Ik hoop trouwens dat mijn vliegendeken komt vanmiddag!

Ik kan het mishebben hoor, maar volgens mij is dat een everline toch? Tenminste die op het plaatje is dezelfde als op de site waar ik de everline besteld heb.
http://www.homeovet.nl/verzorgingsprodu ... zeemdeken/

Hm... vreemd. Ik denk dat dit net zoiets is als de pagony die ook gewoon in andere ruitershops hangt onder een andere naam. Op Kerkhaert staat hij namelijk gewoon als een deken van hun http://www.kerckhaert.be/webshop/dekens ... ns/?id=328
Ik heb hem in elk geval gekocht O:) heb ik een reservedeken of voor het geval dat de vliegendeken toch zijn werk niet doet. De sleezy heb ik vanaf nu namelijk afgelaten, die werkt niet meer en schuurt hij kapot.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:39

Op hun site is hij wel duurder zie ik. Ben benieuwd hoe die deken je bevalt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:17

op marktplaats staan ook nog een aantal eczeemdekens te koop he?
weet niet welke maat jullie zoeken,maar staan wel leuke prijsjes bij

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:54

Hier afgelopen weekend ook weer behoorlijk dr buik geschuurd.. |(

Over het lijnzaad.
Van de kliniek in Utrecht moest ik mijn paard (ivm koliek) gewoon ongekookte lijnzaad geven.
Enige belangrijke was dan dat álles opgegeten werd. Als ze het gewoon heel opeten zouden er geen gifstoffen vrijkomen.
Maar wanneer ze hapjes namen en opengebeten stukjes terug in de voerbak gooiden dan was het gevaarlijk als ze dit later weer op zouden eten.
Ik voerde de lijnzaad dus in een aparte voerbak die ik altijd vlak na t eten weer uit de stal haalde en omspoelde.

Wel moest ik vitamine E bijvoeren van de kliniek omdat ze dat extra nodig hadden wanneer je lijnzaad voerde? Het preciese waarom weet ik niet.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:29

Pagony is bruin & everline is blauw mensen !

everline is wel degelijk beter van kwaliteit vind ik dan een pagony ik zelf blijf bij boett daar zweer ik bij !

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:37

Ik kwam er vandaag achter dat Daantje schuur plekken op haar voor benen heeft, net onder de borst.
Ze heeft dit van de everline deken en dan van dat stuk wat over de borst zit daar zit onderin elastiek en dat gaat schuren.
Iemand enig idee wat ik er tegen kan doen, of ik dit een bijkomend kwaaltje van het dragen van dekens.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:45

Flosje446 schreef:
Dit heb ik uit een leerboek van mij:
Some animals may respond to environmental antigens by mounting an exaggerate Th2 response and producing excessive amounts of IgE antibodies. These animals develop type I hypersensitivity reactions or allergies. The excessive production of IgE is callled atopy and affected individuals are to be atopic. The development of atopy and type I hypersensitivity depends on the interaction of genes and environmental factors.

ZE is een hypersensitiviteit I reactie (wordt ook vermoed dat het een type 4 is) en wordt gekenmerkt door een verhoogd aantal IgE cellen.

Oh oke! Dankjewel!!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:30

Vandaag hier alles nog rustig, ergens vermoed ik dat morgen de eczeem tot uitbarsting komt.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:56

koetjeboe de deken rekt vanzelf wel dan gaat dit wel weg niks ernstigs..

ik ga zometeen mijn pony weer insmeren met re-mint probeer het nu weer dagelijks te doen:)