Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
claudiaaB schreef:Bedankt voor jullie reactie
ze staat enkel met een ander paard dat helemaal geen stalondeugden heeft, dus ze kan het niet hebben overgenomen. Ik geloof er ook niet in dat het "besmettelijk" is.
Ze krijgen onbeperkt hooi, maar de tip van eerst hooi in de stal en dan biks is een goed idee! we geven haar nu namelijk gelijk biks.
En wat ik heb begrepen van de eigenaar, is dat ze iedere avond bix krijgen(ook als ze stil hebben gestaan)...
Is het een idee haar alleen biks te geven na het rijden? dus 3 a 4x per week, of is dit te weinig?
Zijn er nog meer opties waardoor het beter zal gaan?
Als ik het zo hoor.. valt er dus wél wat aan te doen?
Ariebren schreef:Ik snap de opmerking niet over dat "zetmeel in zijn voeding wordt vermeden"
Coentjuh schreef:GEEUWEN jullie luchtzuigers ook vaak? Vooral bij bit in/uit doen?
Verder doet ie graag zijn bit in hoor.
Iorrr schreef:Op medische indicatie kan en mag het... Is niet voor mijzelf, maar voor een kennis. Ben wel erg geïntresseerd hierin!
Evelijn schreef:Tja... ik ken een paard (nu al 25 jaar) die vroeger geopereerd is voor luchtzuigen en die kon na de operatie gewoon nog luchtzuigen... zijn keel is wel een heel stuk hard vanwege de littekens...naar mijn mening valt het eerder onder het kopje onnodige behandelingen.