Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:47

Ik heb die nieuwe airflow. Soort 3 in 1 beschermer en daar rijd ik mee dus zou misschien sneller zo’n model kiezen als je er ook mee wil wandelen

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:04

Ja hoor. Ik heb zo’n soort van premier equine. Kunnen ze ook gewoon mee lopen. Had ze ook wel om op de trailer enz.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:09

Die van mij loopt ermee in de stapmolen, met draven en galop heeft hij ook 0 problemen met dat ding om :')

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 08:46

Ik gebruik ze alleen op stal of bij vervoer. Ze zijn vrij dik en het lijkt me gewokn niet lekker zitten tijdens het wandelen.

De 3 in 1 beschermers blijven bij mn ruin niet zitten helaas. Dus overlegd met de DA en zij kwam met de mesh beschermers. Als hij lost staat gebruik ik ze en ook tijdens de training.

https://hypostore.nl/back-on-track-3d-m ... ermer.html

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:53

Hallo! Ik kom hier even inbreken. Ik denk dat dit het meest recente topic is namelijk.

Ik heb een heleboel van jullie ervaringen gelezen en ben overstag gegaan voor een paar beschermers vanwege een groot vermoeden van artrose vanuit de dierenarts. Ik heb de Ceramic Rehab beschermers van Felix Buhler besteld. Moet ze nog gaan proberen bij mijn paard.

Heeft iemand ervaring ermee? Ik heb ze gisteren zelf even om mijn knie gedaan waar ik een blessure heb en jeetje wat voelde het fijn. Mijn knie voelde binnen no time warm van binnen terwijl de dunne broek waar ik de beschermer overheen deed gewoon nog net zo 'koel' aanvoelde als de knie zonder beschermer. Was heel gek om te voelen omdat ik toch eigenlijk niet het idee had dat het zoveel impact kon hebben.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 07:09

Celebi schreef:
Hallo! Ik kom hier even inbreken. Ik denk dat dit het meest recente topic is namelijk.

Ik heb een heleboel van jullie ervaringen gelezen en ben overstag gegaan voor een paar beschermers vanwege een groot vermoeden van artrose vanuit de dierenarts. Ik heb de Ceramic Rehab beschermers van Felix Buhler besteld. Moet ze nog gaan proberen bij mijn paard.

Heeft iemand ervaring ermee? Ik heb ze gisteren zelf even om mijn knie gedaan waar ik een blessure heb en jeetje wat voelde het fijn. Mijn knie voelde binnen no time warm van binnen terwijl de dunne broek waar ik de beschermer overheen deed gewoon nog net zo 'koel' aanvoelde als de knie zonder beschermer. Was heel gek om te voelen omdat ik toch eigenlijk niet het idee had dat het zoveel impact kon hebben.

Ik heb de ceramic rehab gehad voor de spronggewrichten van mijn paard, nadat hij er wonden op had na een val. Ook super mooi effect van gezien. Minder stijf, en ook snellere genezing.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:26

Wat fijn om te horen! Gisteren voor het eerst gebruikt bij mijn paard, maar goed dat doet natuurlijk niet meteen wat. Hij stond er wel mee te slapen op de poetsplaats. <3

Ik ga nu toch ook maar kijken of ik iets kan vinden voor zijn rug denk ik. Als het zo lekker aanvoelt zal dat vast ook heerlijk zijn voor zijn rugspieren!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:05

Ik kan mijn laatste bericht niet meer aanpassen, maar mijn BOT nekverwarmer is binnen. Gelijk maar op gedaan. Ben heel benieuwd! Het lijkt nu al iets warm aan te voelen. Erg comfortabel.

Ben wel een beetje huiverig geworden naar aanleiding van de verhalen die ik hier las van een paar jaar terug over misselijk en naar ervan worden. Ik heb dat sowieso al snel dus ik vond het eigenlijk best eng om 'm om te doen. Heeft iemand daar nog recente ervaringen mee?

Ik heb trouwens ook de BOT rug verwarmer voor mijn pony besteld. :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:59

Infra rood producten maken afvalstoffen los. Als er te veel afvalstoffen tegelijk worden losgemaakt dan krijg je daar hoofdpijn van en kun je misselijk worden. Dit voel je ruim op tijd en dan kun je dat gewoon af doen en dan is het opgelost. Voor een paard is dat natuurlijk minder simpel. Die kan dit niet zeggen en ook niet zelf af doen dus daar ben ik altijd wat voorzichtig mee. Rustig opbouwen in ieder geval.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:56

Voor de liefhebber heb ik nog een back on track 200 gram liner te koop maat 205

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:04

Dank, dat stelt me toch wel wat gerust! Gisteren toen ik de nek/schouder warmer om had begon het zeer te doen. Maar dat kan toeval zijn. Ik heb 'm af gedaan en later om gedaan en mee in slaap gevallen. Verder weinig van gemerkt. Ik heb 'm nu ook om en merk en nu ook niks van. Ik had het idee dat die keramische beschermers van mijn paard meer deden.

Als de post nu wel mee zit krijg ik vandaag de rug warmer voor mijn paard. Dan ga ik daar wel helemaal onder liggen om te zien wat dat doet haha.

Overigens ben ik voor hem niet zo heel huiverig. Voorlopig gebruik ik het vooral als hij staat te eten en na het wandelen. Misschien later tijdens het wandelen en grazen. Maar veel uur zal het niet meteen zijn dus dat zal wel meevallen en netjes opgebouwd worden. :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 12:09

Ik ga hier ook even mijn vraag stellen:

Zijn de stal en hakbeschermers van back on track ook geschikt om een geblesseerd paard aan de hand te stappen? Ik zou het deels gebruiken om stalbenen te verminderen, maar ook om een wondverband op zijn plek te houden.
Het paard wordt 3x/dag 20-30min gestapt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:20

Ik heb ze. Paard vindt het vreemd voelen maar het blijft wel zitten. Weet niet of het geschikt is een verband op z’n plek te houden. Vind ze vrij strak namelijk. Ik heb maat full op een paard met normale benen maar moet ze best strak trekken om ze dicht te doen. Voor echt lopen en zeker met iets eronder zou ik minstens een maat groter moeten hebben

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 14:31

Verband zou er niet bij in/onder komen, maar erboven. Wil allern feen drukking of knelling veroorzaken

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:36

Iemand ervaring met de therm deken van Covalliero? Met keramische deeltjes, net als Back on Track. Maar dan voor de helft van de prijs.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 12:00

MyChoice schreef:
Iemand ervaring met de therm deken van Covalliero? Met keramische deeltjes, net als Back on Track. Maar dan voor de helft van de prijs.

Niet met dat merk specifiek maar ik heb de keramische dekens van Weatherbeeta en ze werken fantastisch. Ook op stal hebben veel mensen hun bucas therapy (omdat ze zo stijf zijn) ingeruild voor de WB therapy.
Ik ga ervanuit dat de Covalliero hetzelfde gaat werken alleen voor een betere prijs.

Ik heb overigens wel veel andere producten van Covalliero en het is echt een goede kwaliteit, vind het een fijn merk

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 13:03

Dank je wel voor je reactie :)
Mijn paarden doen het super onder BOT, de recuptex deed niet zoveel voor hen ook. Maar ben een beetje bang een miskoop te doen :) Zal eens kijken naar WB :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 14:22

Ania schreef:
Niet met dat merk specifiek maar ik heb de keramische dekens van Weatherbeeta en ze werken fantastisch. Ook op stal hebben veel mensen hun bucas therapy (omdat ze zo stijf zijn) ingeruild voor de WB therapy.

Hier ook een tevreden Weatherbeeta klant :j
Afbeelding

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:35

Ik geef dit topic even een schopje

Wie o wie heeft er ervaring met de Back on Track Stable Boots?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:23

Ik heb die veel gebruikt. Wat zou je willen weten.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:45

Hier ook in gebruik voornamelijk 's winters.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:17

Of ze een beetje goed blijven zitten en stevig zijn en wat jullie merkten qua effecten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:28

Celebi schreef:
Ik kan mijn laatste bericht niet meer aanpassen, maar mijn BOT nekverwarmer is binnen. Gelijk maar op gedaan. Ben heel benieuwd! Het lijkt nu al iets warm aan te voelen. Erg comfortabel.

Ben wel een beetje huiverig geworden naar aanleiding van de verhalen die ik hier las van een paar jaar terug over misselijk en naar ervan worden. Ik heb dat sowieso al snel dus ik vond het eigenlijk best eng om 'm om te doen. Heeft iemand daar nog recente ervaringen mee?

Ze raden zelf aan om het geleidelijk op te bouwen. :) zowel voor dier als paard. Hier begonnen ze bv met een half uurtje met de nierdeken bij het zadelen en los stappen en dan op het einde uitstappen. Zo bouwde we op naar maasdeken op de vrachtwagen (half uur aan een stuk) tot meerdere uren.
Voor mezelf heb ik van BOT geen negatieve symptomen gehad wel van Catago om een of andere reden. Ik slaap bv in een (mannen) losse T shirt van BOT. :+

Ben helaas te mager voor hun leggings enz. :\

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:47

Jonnekee schreef:
Of ze een beetje goed blijven zitten en stevig zijn en wat jullie merkten qua effecten

Ik gebruikte ze bij mijn oudere merrie in de overgangsperiode van weideseizoen (24/7) naar stalseizoen om stalbenen te voorkomen en ook toen ze met een einschussbeen stond, heeft ze hem omgekregen om het been dunner te krijgen.

Ik was er erg tevreden over, de benen werden of bleven mooi dun en het was niet te warm eronder. Ze zijn stevig en sloten bij mijn paard (flinke warmbloed) goed aan.

Ze zijn makkelijk schoon te maken, ergste vuil eraf vegen en dan met een mild wasmiddel in de wasmachine. De buitenste kappen doe ik in een oude kussensloop ivm het klittenband.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:56

Celebi schreef:

Mag ik vragen hoe de nek verwarmer is bevallen over de tijd heen.