potver het wordt maar niet kouder ben zo zat die dekens en mijn paard ook
ellepel
Geplaatst: 30-10-15 09:22
Ja erg is dat he, bij mij hetzelfde Appie zijn vacht is momenteel erg schilferig, zou zo fijn zijn als hij even zonder deken kan lopen zodat hij lekker in de modder kan rollen en alles weer weg trekt Overdag best warm,dus vliegendeken er op gedaan,maar snachts dan weer heel fris waardoor ik weer twijfel haha. Echt vreselijk dit.
Terwijl het gewoon hartikke mooi weer is, haha en ik zit te mopperen
Die van mij heeft een 100 grams Amigo op ! Daar zitten van die hals ogen aan . Heb daar de nek van de fedimax zebra deken aan vast gemaakt . Snachts staat ze met staldekentje op stal ... En ze heeft het niet warm onder d'r deken . Moet zeggen de rest van de fedimax past niet super omdat ze nogal rond is , maar de hals is heerlijk ruim . Ga de echte eczeem variant ervan proberen . Want de RSIH hals is net te krap waardoor ze altijd het achterste stuk manen verliest en ik toch besluit de hele manen kam te scheren ... Een wanna be lusitano merrie is ze dan ... Maar heb liever manen aan mijn Gelderse schoonheid
ellepel
Geplaatst: 30-10-15 21:52
Ja die willen we allemaal graag!! Ik ben ook nog aan het denken om iets tussen de hals te naaien van de rsih hoor, kijken of ik die wat ruimer kan maken.
Gek is dat, ik heb met mijn Groninger merrie, die zelfs voor een Groninger erg zwaar is, geen last van kapotte manen. Ik koop de RSIH dekens wel ruim, mt 215.
Blacky heeft wel wat schade maar die heeft dit jaar een speknek gekregen wat aan zijn cushing gerelateerd is.
Mijn paard schuurt zijn manen op 1 plaats (in het midden ) en zijn staart. Welke middeltjes gebruiken jullie en werken goed? Aloe vera, baby olie en ontsmetten helpen allemaal niet...
ellepel
Geplaatst: 01-11-15 20:53
Ik vind sweet itch fijn spul En goed de deken er op houden!
Deken werkt in 95 % van de gevallen (ik roep maar een percentage ) beter dan alle smeerseltjes!
Verder is het proberen wat bij jouw paard aan slaat. Veel hebben baat bij Derfen, maar die van mij kreeg er bijv. een allergische reactie op.
Hier de kap en deken al een paar weken af, met elke 2-3 dagen wat vettigs (bijv. uiercreme) smeren is het redelijk goed te doen. Pony jeukt wel wat, maar niet extreem en heeft ook geen kale plekjes (Is overigens een vrij hevige eczemer, zonder deken in de zomer heeft ze overal open wonden en ontstekingen.) Gaat nu al een paar jaar (met dekens!) goed gelukkig.
Dat hadden ze niet bij ons in de ruitershop Ik heb AVS14 gekocht, heeft iemand hier ervaring mee? De eigenaar van de winkel zei dat het heel goed hielp, maar dat is natuurlijk niet echt een objectieve bron Ik heb zo de indruk dat het een heel onbekend product is...
ellepel
Geplaatst: 03-11-15 11:05
Nee, ik ken het wel, dat is een lotion met plantaardige bestanddelen Heb het wel es gebruikt , maar werkte bij appie niet zo. Maar het is per paard verschillend wat werkt.
Ik heb appie zaterdag zonder deken gezet, zo mistig dus geen vlieg te bekennen en het gaat tot nog toe goed. Denk wel dat ik deze week misschien even een keer moet wassen,want hij zit over zijn hele rug onder de schilfers. Ik had slobber van cavalor om te proberen,maar denk dat hij daar op reageerd,dus die geef ik dan wel aan de tinker Maar even terug naar alleen de dieetmusli om te boel weer op regel te krijgen
Ik doe hem er vanmiddag ook weer op hoor, de mist is nu weer weg,dus zijn er vliegjes Maar vond het wel even fijn voor appie, even lekker in de blubber rollen, goed voor zijn vacht!
Hier durf ik hem ook niet af te doen.. Ze loopt met halsdeken, aan de staart schuurt ze bijna niet, wordt wel elke dag ingesmeerd met vette zalf Hopen dat het snel kouder wordt overdag
Haha een creatieve gedachte, maar helemaal niet zo gek. En als jij het al aandurft zonder deken, zegt dat naar mijn mening wel heel wat Nu helemaal geen jeuk?
Hier toch te vroeg deken af gelaten... ging hele zomer goed, nu toch stuk staartwortel korter geschuurd.. pfff dr valt veel te leren, zucht...
ellepel
Geplaatst: 03-11-15 23:08
Jotoma schreef:
Haha een creatieve gedachte, maar helemaal niet zo gek. En als jij het al aandurft zonder deken, zegt dat naar mijn mening wel heel wat Nu helemaal geen jeuk?
Mooi bedacht he,maar het was hier ook echt heel erg mistig! maar hij staat alweer onder deken hoor. Regendeken, appie loopt niet helemaal lekker achter, en wil de boel graag wat warmhouden.
De deken heb ik er heel even af gehad. Tot het weer wat warmer werd. Toen heb ik hem weer opgedaan. Durf hem nog niet af te doen. Stalgenootje had heeft hem al wel af maar paardje schuurt toch best veel. Ik laat hem voorlopig nog op
Gisteren waren er hier in de mist geen knutten, dus Blacky heeft 24 uur bloot gelopen. Vanmiddag snel weer op gedaan. Bij Blacky aan de bosrand waren weer volop knutten.
Bij Cherise is het wat vlakker en en zijn ze veel minder aanwezig, vanmiddag geen knut gezien. Toch staat Cherise wel in haar regendeken met eczeemhals, zij gaat over in een winterdeken als het kouder wordt.