ik trof vandaag dit aan:
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ellepel schreef:Ik vind t ook nog wel meevallen*zucht es diep*
ik trof vandaag dit aan:
je had Den zijn staart moeten zien toen hij afgelopen week verplicht in box in de kliniek stond... Alsof er een lawinepijl in zn staart was afgegaan
Had alleen halsdeken omgedaan omdat ik bang was dat hij zijn nieuwe volledige deken daar zou mollen... Maar nu heb ik m hier op stal wel met hele deken en nu schuurt ie dus niet (stomme beslissing dus die halsdeken
). Maar idd wel balen voor jullie, omdat het pas begin seizoen is... Hopen en ervoor zorgen dat schade zoveel mogelijk beperkt blijft! Heeft je paardje een eczeemdeken op?
. Zn kont heeft inmiddels meerdere korsten ondanks het feit dat hij iedere dag zn Boettje draagt. Zn manenkam schuurt hij s'morgens heel erg tegen de post van zn open loopstal. Maar door de Boett blijft de schade beperkt hetgeen ik helaas niet van de Boett zelf kan zeggen want hoewel ik me verbaas over de sterkte heb ik nu toch wat kleine slijtgaatjes ontdekt. Spijtig voor Gijs nu maar ik laat zn loopstal dus even dicht. Gek genoeg schuurt hij zn manenkam als hij s'avonds op stal gaat dus niet... Ik vermoed dat het "loopje en schuren" naar de loopstal dus s'ochtends een soort van gewoonte geworden is. Maar door het schuren heeft hij wel verharde plekken en korsten op zn manenkam. Dat zal op den duur wel weer jeuk veroorzaken en uitbreiden. Ik herken die plekken inmiddels maar al te goed.

stond met die regen weer f op stal omdat de stalhouder de wei wou ontzien... gaat soms dagen lang goed met smeersels, en dan weer een dag schuren... kan er de vinger niet op leggen waardoor het dan opeens wel nodig is te schuren 
Rieja schreef:

lorelei schreef:mijn paard heefd bij de nek(niet bij de manenkam)en buik,bultjes op de huid zou dit een teken van zomer eczeem kunnen zijn?
ikenindi schreef:kan t zijn dat ze beide een placebo hebben? of nie?

ikenindi schreef:zou dat aan de deken liggen? indi heeft ook traanogen. wel maar een heel klein beetje...