[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:54

*zucht es diep*

ik trof vandaag dit aan:
Afbeelding

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:57

hmz, toch weer geschuurd?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:05

yep....hopelijk gaat het meevallen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:07

t ziet er nog niet heeeeel ernstig uit... maja tis pas t begin van t seizoen natuurlijk:s

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:03

dat is al weer balen ...
mijn pony wil nu het liefst met dr kont tegen een muur op staan zoals in de poetsplaats en dan af en toe een klein beetje heen en weer schuren ... maar dat mag niet van mij hoor straks weer de hele staart weg en onder de plekken Tong uitsteken

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:43

ellepel schreef:
*zucht es diep*

ik trof vandaag dit aan:
Ik vind t ook nog wel meevallen Lachen je had Den zijn staart moeten zien toen hij afgelopen week verplicht in box in de kliniek stond... Alsof er een lawinepijl in zn staart was afgegaan Knipoog Had alleen halsdeken omgedaan omdat ik bang was dat hij zijn nieuwe volledige deken daar zou mollen... Maar nu heb ik m hier op stal wel met hele deken en nu schuurt ie dus niet (stomme beslissing dus die halsdeken Koe ). Maar idd wel balen voor jullie, omdat het pas begin seizoen is... Hopen en ervoor zorgen dat schade zoveel mogelijk beperkt blijft! Heeft je paardje een eczeemdeken op?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:34

nee ap loopt nog steeds zonder deken,hij heeft een ongelooflijke hekel aan dekens namelijk Knipoog

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:03

Hai hai, hier weer een (negatief) berichtje over Gijs Ach gut . Zn kont heeft inmiddels meerdere korsten ondanks het feit dat hij iedere dag zn Boettje draagt. Zn manenkam schuurt hij s'morgens heel erg tegen de post van zn open loopstal. Maar door de Boett blijft de schade beperkt hetgeen ik helaas niet van de Boett zelf kan zeggen want hoewel ik me verbaas over de sterkte heb ik nu toch wat kleine slijtgaatjes ontdekt. Spijtig voor Gijs nu maar ik laat zn loopstal dus even dicht. Gek genoeg schuurt hij zn manenkam als hij s'avonds op stal gaat dus niet... Ik vermoed dat het "loopje en schuren" naar de loopstal dus s'ochtends een soort van gewoonte geworden is. Maar door het schuren heeft hij wel verharde plekken en korsten op zn manenkam. Dat zal op den duur wel weer jeuk veroorzaken en uitbreiden. Ik herken die plekken inmiddels maar al te goed.
Zucht, ik blijf hem om de dag wassen dan weer met teershampoo dan weer met Betadine scrub waarbij ik moet vaststellen dat dat laatste het beste helpt.
Vanochtend had hij zn kont/staart namelijk niet geschuurd! Ik helemaal blij...
Toch hou ik mn hart vast. Vorig jaar had Gijs het ergste last ervan toen het eind augustus/september werd... Brrrr....

Hebben jullie wel eens gehoord of er eigenaren zijn die hun paard bij heel erge eczeem laten inslapen? Niet dat ik er nu zo over denk hoor... maar aangezien het ieder jaar erger wordt en ik echt alles heb geprobeerd zou de mogelijkheid over een paar jaar misschien best wel inzitten... Ik wil namelijk niet dat hij de hele zomer moet lijden. Want dat is het echt. Stel je je eens voor dat je jeuk hebt. Je krabt zo erg dat je open wonden krijgt en je daardoor niet meer kan krabben maar je nog wel verrekt van de jeuk. Dat is toch geen leven meer....

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:11

@Gijsje: dat klinkt wel erg negatief. Heb je ook al bioresonantietherapie geprobeerd? Zou me kunnen voorstellen dat je dat zou doen bij een ernstig exceempaard.

Met mijn lichte exceempaard gaat het vrij goed, ze heeft met het koelere weer een dikke week zonder deken gestaan, maar nu heb ik hem weer op. Ik zie niet echt overdreven schuurplekken, maar met vlechten merkte ik dit weekend wel dat de manen een stuk dunner waren geworden. Ook vanmorgen zaten er wat plukjes gewoon los.
Iemand die dit herkent?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:15

ap zit nu ook aan de bioresonantiedruppels Knipoog

wat die manen betreft heb ik dat vaker gehoord dat paarden onder een boettdeken haren laten vallen,misschien komt er toch te weinig lucht bij de haren dat ze daardoor uitvallen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:23

[quote="Rieja'] Ook vanmorgen zaten er wat plukjes gewoon los.
Iemand die dit herkent?[/quote]

ja, indi heeft dat dus ook. die gingen we weer vlechten in haar manen doen en je kon hele plukken tegelijk pakken. dan had je gewoon een dikke pluk ineens los in je handen:s

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:19

@ Gijsje. Helaas ken ik iemand die zijn fjord heeft laten inslapen vanwege het eczeem. Dat was echt niet meer dragelijk. Daar komt bij dat haar lever niet meer goed werkte en ze heeft zich zelf vergiftigd. Het komt wel voor idd.

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:13

Hm... nou gelukkig is het moment er nog niet hoor... Maar ik kan me echt wel voorstellen dat wanneer ik ten einde raad ben en de dierenarts er ook geen heil meer inziet er toch iets anders moet gebeuren.

En wat de bioresonantiedruppels betreft... nee dat heb ik nog niet geprobeerd ik zal me daar eerst eens in gaan verdiepen. Weet ook niet of ik dat wel ga doen. Ik heb echt al zoveel geprobeerd en telkens weer met goede moed. Iedere keer wordt mijn hoop echter de kop ingedrukt. Van homeopathie/fytotherapie/probiotica (bijna) alle middeltjes die hier voorbij zijn gekomen heb ik geprobeerd. Je begrijpt dat ik onderhand er geen geloof meer in heb dat er een middel bestaat dat helpt. En dat kan ik nou niet verkroppen. Ze weten zoveel tegenwoordig waarom kunnen ze hier tegen nou niets vinden...

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:20

Ja heb idd wel eens gehoord dat paarden ingeslapen worden om eczeem.
Gewoon omdat het voor het paard niet meer dragelijk is en niets helpt... Kan me voorstellen dat ze oververmoeid raken en weerstandvermindering (ziek worden) krijgen door alle energie die in de jeuk gaat zitten. Arme beesten... Verdrietig

Als er 1 product ECHT zou helpen tegen de eczeem zou er maar 1 middel bestaan. Omdat bij elk paard iets anders werkt is er zo'n groot assortiment aan spullen. Men weet gewoon nou eenmaal helaas niet wat echt werkt en wat niet. Ik heb inmiddels zoveel geprobeerd (net als bijna iedereen hier), en alles hielp niet of maar 2 weken... Ik vind eczeemdeken toch echt het voordeligst (in verhouding prijsgunstig) en meest effectief, maar toch vind ik het naar voor mn pony als het weer 30 graden buiten is...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:29

@ellepel: mijn paard staat onder een gewone vliegendeken, en heeft hem alleen maar overdag op als ze buiten staat. Maar het zou kunnen hoor, dat het door de deken komt. Zou wel jammer zijn, ik heb die deken juist op zodat ze haar manen heel laat....

@Gijsje: ik bedoel niet alleen de bioresonantiedruppels maar echt bioresonantiebehandeling. Worden echt hele goede resultaten mee bereikt, mijn VA behandelt inmiddels bijna alle klachten met het Bicom-apparaat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:19

wat is dat dan rieja?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:31

Volumia's staart is ook best wel kaal aan het raken Verdrietig stond met die regen weer f op stal omdat de stalhouder de wei wou ontzien... gaat soms dagen lang goed met smeersels, en dan weer een dag schuren... kan er de vinger niet op leggen waardoor het dan opeens wel nodig is te schuren Rolleyes

als het goed is staat hij nu weer buiten zonder echt schuur mogelijkheden... hopelijk scheelt dat. dan gaat de vliegendeken er ook weer op tegen het schuren.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:37

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:39

Rieja schreef:
voor info over bioresonantie zie:
http://www.xs4all.nl/~hordijk3/

MMM als nou dat Eric Laarakkers niets uithaalt zou ik hier wel aan denken!

Nog even een update trouwens over het onderzoek van EL
Ik kan nog steeds niet echt iets zinnings zeggen... Al moet ik zeggen dat mijn merrie de staart wel aardig schuurt en de andere merrie niet of nauwelijks. Maar zij schuurt de manen wel weer....
Afwachten denk ik..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:25

kan t zijn dat ze beide een placebo hebben? of nie?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:43

Mijn pony staat gewoon 24/7 op het land waar ze helemaal niet kan schuren dus ook amper/geen plekken heeft en dr eczeemdeken..

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:45

mijn paard heefd bij de nek(niet bij de manenkam)en buik,bultjes op de huid zou dit een teken van zomer eczeem kunnen zijn?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:48

lorelei schreef:
mijn paard heefd bij de nek(niet bij de manenkam)en buik,bultjes op de huid zou dit een teken van zomer eczeem kunnen zijn?

ik denk dat dat gewoon muggensteken zijn , zomer eczeem (oftewel staart en manen eczeem) is echt op de manenkam
ik denk dat jou pony net als mensen gevoelig is voor muggensteken.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:05

ikenindi schreef:
kan t zijn dat ze beide een placebo hebben? of nie?

Nou officieel niet! Dus daar ga ik ook niet vanuit.

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:34

ikenindi schreef:
zou dat aan de deken liggen? indi heeft ook traanogen. wel maar een heel klein beetje...

waldo had echt van die plekken op die deken (bij zijn ogen) een vriendin en ik zeiden daarom allebei laat die maar af en kijken hoe het verder loopt.
ik had zijn hoofdkap overigens eerst verkeerd om... dus moest iedere keer weer geod doen. tot we tot de ontdekking kwamen dat hij ook over de ogen moest. dat andere vonden we toch beter, maja...
van de week komt de dierenarts en dan ga ik vragen wat ik nog meer kan proberen...
het is nou niet bevordelijk voor zijn vacht zo;n deken, hij is helemaal vaal:(