Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Jemig, dan koop jij toch een pot?
Wat hangen er voor gekke vochtballen aan zijn koot?![]()
Ik blijf bij mijn aanbeveling: zalf van dierenarts NAS, te Bemmel.
En wanneer zinkzalf enz niet helpt, ga over op vochtinbrengende/behoudende middelen.
Indrogen is niet altijd juist.
(zo hielp hier betadinezalf en honingzalf ook wel deels.. zorgt voor een gunstig wondklimaat)
Lilian_AapIe schreef:Ik heb even een vraagje?
Mijn paard heeft aan de achterbenen op zijn kogels en tussen/ iets boven de hoefballen, wat op mok lijkt dacht ik.
Ik heb het ook al behandeld met zalfjes, maar dat werkt niks.
Nu heb ik net een aantal foto's gezien van mok en dat van mijn paard lijkt er niet echt op.
Dat bij mijn paard is wit (bij de kogels) en de huid is ook niet rood. Hij heeft ook geen rode kloven.
Bij de hoefballen is grijs, maar het is geen korst.
Weet iemand of dit mok is, of is het iets anders?
Barbara88 schreef:Hallo allemaal, ik kom dit topic even binnenvallen. Ik hoop op een paar goede adviezen.
Ik denk dat mijn fries mok heeft. We hebben altijd ontzettend veel geluk gehad, want dit is de eerste keer in de zeven jaar dat ik hem heb dat hij zulke korstjes heeft. Het zit niet onder zijn behang maar achter op zijn voorbeen vlak onder de knie zeg maar. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel smeersels dat ik echt niet weet wat nou het beste is. Mijn idee was om te beginnen met het wassen met betadine shampoo, goed drogen, en dan....
Tips zijn welkom.
Ik wil nog even toevoegen dat het volgens mij droge mok is.