Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oskarrino schreef:Mijn paard is afgekeurd dus dacht die laat ik mooi z'n wintervacht houden. Wel een 0 grams regendeken op met fleece voering, zodat hij minder stijf wordt van de regen op z'n rug. Nou kreeg ik het advies van joh je moet een 50/100 grams deken opdoen, zo'n 0gram doet dan niks.... Ik vind het een beetje teveel van het goeie om een 100grams deken op een ongeschoren paard te leggen die een berenvacht heeft... Wat doen jullie?
Danuah schreef:Ik ben het met jullie eens hoor, wat betreft de beweging. Het is echt een kwestie van per dag kijken hoe de vlag erbij hangt en wat wel/niet kan.
Gelukkig kan ik dat bij die van mij heel duidelijk zien, ook aan de minste dingen. Waar een ander een topfit paard ziet staan, zie ik dat niet.
We hebben vandaag 1,5u gewandeld. In het begin had hij er er duidelijk weinig lol in, maar eenmaal ‘warm’, gingen de oortjes erop, liep hij lekker los, ging zelf stukken draven en was duidelijk blij.
Ik overleg morgen met de kliniek (welke overigens ook voorzichtige beweging aan heeft geraden) wat betreft de röntgen. Ik ben gelukkig nuchter genoeg voor dit soort dingen, maar soms maak je jezelf wel gek als je steeds een paard ziet staan met ziel onder de arm. Ga ook eens kijken voor een tracker, om te kunnen zien hoeveel hij ongeveer loopt op een dag.
Oskarrino schreef:Mijn paard is afgekeurd dus dacht die laat ik mooi z'n wintervacht houden. Wel een 0 grams regendeken op met fleece voering, zodat hij minder stijf wordt van de regen op z'n rug. Nou kreeg ik het advies van joh je moet een 50/100 grams deken opdoen, zo'n 0gram doet dan niks.... Ik vind het een beetje teveel van het goeie om een 100grams deken op een ongeschoren paard te leggen die een berenvacht heeft... Wat doen jullie?
maartje0987 schreef:Ik vraag me al een tijdje af wat wijsheid is mbt de training van een pssm2 paard. Ik heb het hier dus niet over vrije beweging want dat is sowieso goed. Ik ga er zelf vanuit dat mijn pssm paard altijd ongemak ervaart van zijn ziekte. Daarom vraag ik me ook af of het fair is om zo’n paard dressuurmatig te rijden. Zijn er hier nog mensen die hun paard op redelijk niveau trainen? En weet iemand ook of pssm erger wordt naarmate het paard ouder word? Mijn ervaring is namelijk van wel. Mijn paard oogt vrij vrolijk en aan zijn beweging zie je niks. Hij speelt en trek regelmatig een sprintje. Echter als ik hem wil bekappen dan is dat achter bijna niet te doen. Hij kan z’n achterbenen alleen laag bij de grond houden en ook maar heel even. Dan ga ik er vanuit dat hij last van z’n lijf heeft. Hij wordt trouwens niet gereden.
maartje0987 schreef:Ik vraag me al een tijdje af wat wijsheid is mbt de training van een pssm2 paard. Ik heb het hier dus niet over vrije beweging want dat is sowieso goed. Ik ga er zelf vanuit dat mijn pssm paard altijd ongemak ervaart van zijn ziekte. Daarom vraag ik me ook af of het fair is om zo’n paard dressuurmatig te rijden. Zijn er hier nog mensen die hun paard op redelijk niveau trainen? En weet iemand ook of pssm erger wordt naarmate het paard ouder word? Mijn ervaring is namelijk van wel. Mijn paard oogt vrij vrolijk en aan zijn beweging zie je niks. Hij speelt en trek regelmatig een sprintje. Echter als ik hem wil bekappen dan is dat achter bijna niet te doen. Hij kan z’n achterbenen alleen laag bij de grond houden en ook maar heel even. Dan ga ik er vanuit dat hij last van z’n lijf heeft. Hij wordt trouwens niet gereden.
Sizzle schreef:Er zit een verschil tussen ongevoerde regendekens (goedkoop en waardeloos) en ongevoerde goed ademende outdoor dekens.
Of jouw paard dan extra voering nodig heeft is iets wat je enkel weet door het te proberen. Je merkt snel genoeg of een paard ongemakkelijk staat.
Floortje_NL schreef:Naskapower schreef:Ik lees niet heel actief meer mee.
Mijn merrie is helaas met pensioen vanwege ernstige artrose.
Wel een tip.
Ik voer al heel lang de Pssm vital van Atcom. Dat was altijd een poeder.
Maar sinds kort hebben dit ook als brokjes.
Ik vind dit een heel mooi compleet voer en ook heel netjes geprijsd. Voer komt uit Duitsland, ik bestel het in een Nederlandse webshop.
Inclusief verzending betaal ik €60 voor 5 kilo en daar kan ik ongeveer 2 maanden mee vooruit.
Ik heb laatst ook naar die gekeken maar vond hem persoonlijk wat tegen vallen in gehaltes voor dat geld. Maar ik was dan ook op zoek naar een goede basis balancer. De pssm extra's doe ik er zelf wel bij.
Hoe doet jouw pssmer het met pensioen en dus geen arbeid? Heb nu een 9jarige staan met artrose in de lumbaal, SI en lumbaalsacraal. Hoogst haalbare wordt waarschijnlijk stapritjes.
Spenk schreef:Oxide is wel de slechts opneembare vorm. Ik geef citraat dat wordt veel beter opgenomen.
Spenk schreef:Oxide is wel de slechts opneembare vorm. Ik geef citraat dat wordt veel beter opgenomen.
Slmt9 schreef:Spenk schreef:Oxide is wel de slechts opneembare vorm. Ik geef citraat dat wordt veel beter opgenomen.
Daarom geef je ook het dubbele. Citraat is in verhouding veel duurder. Ik merk ook geen verschil in werking van beide.
Dit is wat Vente er zelf nog over zei:
“Wetenschappelijke onderzoeken laten zien dat paarden met twee weken op hetzelfde niveau aan magnesium zitten als wanneer men Magnesiumcitraat geeft. In verband met de oxidevorm heeft dit iets meer tijd nodig, waardoor de oxidevorm ook goedkoper is dan de citraatvorm.”