Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Deijs schreef:Citaat:Mijn pony heeft opeens veel jeuk gekregen nadat ik een week ongeveer begonnen was met pergolide. Hij heeft vooral jeuk bij zijn kaken, nek, manen, schoft en kont.
Normaal schuurt hij wel een klein deel van zijn kont kaal maar nu ook opeens zijn nek en wangen, dat heeft hij nog nooit gedaan.
Ik heb als tip van de DA gekregen om hem deel voor deel met Equimyl shampoo en voor de zekerheid Sebacil(om beestjes uit te sluiten)
Hij is ook insulineresistent maar het is nog nooit zo erg geweest. De dierenarts heeft deze symptomen nog niet eerder gezien bij medicijn gebruik dus ze gaat even informatie winnen erover.
cynthiar schreef:Ja de mijne wel, vooral de harde manenkam, staartaanzet en bij de koker. Nu is hij flink afgevallen en heeft hij geen ophopingen meer. Hij was overigens in zijn geheel te dik. Kijk maar bij mijn profiel, op die foto's was hij nog niet getest en wist ik het nog helemaal niet dat hij het had maar hij had het toen al wel.
geerke schreef:het vaak samen ja...ik weet er alles van![]()
Maar paarden met alleen cushing?Hebben die ook vetopslag?
Deijs schreef:Ja tuurlijk!
Mijn pony heeft bij zijn luchtpijp jeuk, dan legt hij zijn hals op de stal en dan schuren maar!
Mijn pony is daarbij ook insulineresistent, die van jou ook?(kan de harde manenkam ook verklaren)
Dimple schreef:Nu ik alles hier lees...........vermoed ik toch eerder IR dan cushing bij mijn merrie.............
Daar is natuurlijk niet op getest, maar mogen ze dan meteen wel gaan doen.
Janneke, fijn dat het geen cushing is. En wat nu? Verder onderzoek?
Dimple schreef:Ik ben gestart met het hele topic door te spitten omdat mijn DA denkt dat mijn 13 jarige merrie ook cushing heeft.
Vrijdag krijg ik de uitslag.
Ik ga jullie ervaringen lezen om er zelf wat wijzer van te worden dus ik zal soms wat vragen stellen![]()
Symptomen die ze heeft:
dikke buik
lusteloos (terwijl het altijd een hysterisch ding was)
mottig vachtje (geen lange haren, maar gewoon anders dan ik gewend ben)
Ik kan ongeveer 2x per week rijden en de rest heeft ze nodig om te herstellen (wil ze niet lopen ohz of aan de longe)
Ik hoop dat de uitslag negatief uitvalt, maar ik wil voorbereid zijn, dus ga vast lezen.
Weten jullie, hoe kan ik met haar blijven rijden als ze idd cushing heeft? Wedstrijdjasje in de wilgen hangen?
geerke schreef:Ik ben het even kwijt...maar wat voor klachten had je paard?