Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iana schreef:Jannepauli schreef:Ik hoop dat je de goede geraden hebt - ze gaan nl het liefst op de kale wei staan!Ga je ontwormen op basis van knoflook olie? Nee toch?
Haar uitleg was: het helpt de wormen afdrijven uit de darmen, zonder dat ze gedood worden...de vogels eten die dan op.
En als je na de jaarlijkse mestcontrole toch moet ontwormen, kan dit veel efficiënter en zullen de aanwezige wormen minder resistent zijn.
Ik moest knoflook in zijn geheel (zonder te pletten) 3 weken in de fles laten "trekken" en dit 1 week geven.
Zien jullie de ruwe spelt wel zitten?
Jannepauli schreef:Is dat ook een advies van de homeopaat? Ik zou er niet over peinzen om dat te gebruiken: er zit 70% sorbitol in en als lever reiniging heeft dat geen enkele zin. Plus een bende E-nummers die ik zeker niet aan mijn paard zou willen verstrekken. Het is een soort van magnesiumoplossing en dat slaat nergens op als je de lever wilt reinigenmaar kan wel een bepaald effect hebben bij IR
De vraag is sowieso of leverreiniging effectief is - maar als je er heil in wilt zien, zou ik toch liever gaan voor Drainage compositum van De Groene Os. En Glucobalance: één van mijn paarden is ernstig IR - die doet het prima op Glucobalance - als je niet beter wist zou je niet denken dat ze Ir is.
Jannepauli schreef:Was het wellicht Metformin?