[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:06

Esther28 schreef:
Ach na een dag of 2 en flink veel wassen is de geur van je handen.

Ja en dan moet je weer smeren :Y)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:08

haha ja en begint het weer overnieuw...
ach moet er wat voor over hebben om ze jeukvrij te houden....en dan ben ik ook meteen vliegenwerend met die stank om me heen :D

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:17

ik moet zeggen dat citroensap erg goed werkt!!!

ik heb de sap niet van mijn handen gewassen maar oplaten drogen.
na 4x inwrijven met het sap en weg was de lucht!!!

die tube tandpasta is ook een goeie!!!

des ondanks had ik maar een klein beetje om te testen op sterre.. zowaar heeft ze niet geschuurd!!!
om goed te kijken hoe ze erop reageerde heb ik haar deken afgelaten! kon geen schuurplekken vinden!!

soms zit ik wel eens te denken.... ik stop met alle smeersels..
geef alleen cullico en drainage... wordt er zo moe van om elke keer te denken dat ik het middel gevonden heb!!!!

ik hoop echt dat derfen echt werkt!
(ik heb wel voor de zekerheid haar schuurplekjes ingesmeerd met vaseline, toen ik het over mijn handen kreeg begon het mega te branden)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:51

is dat zo?

ik ben toch wel erg benieuwd naar de werkzame stof van derfen?

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:56

ellepel schreef:
is dat zo?

ik ben ook wel benieuwd, maar elke keer denk ik het wondermiddel gevonden te hebben..
dan gaat het een paar maanden goed en dan gaat ze weer mis. zolang ik het deken ophoud gaat het goed..

maar wil zo graag haar zonder deken laten lopen!!!

lekker haar manen wapperen in de wind... niet meer zweten onder haar pyama.. lekker kroelen met haar vriendinnetje..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 08:05

ellepel schreef:
is dat zo?

Ingrediënten: Extracten van: Calophyllum inophyllum oil, Simmondsia Chinensis, Helianthus annuus seed, Juniperus

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:02

yvonnedv schreef:
ellepel schreef:
is dat zo?

Ingrediënten: Extracten van: Calophyllum inophyllum oil, Simmondsia Chinensis, Helianthus annuus seed, Juniperus

Vrij vertaald:
Een soort van laurier, Jojoba, zonnebloem en jeneverbes ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:13

esther ik had ze net allemaal opgezocht en wat ze doen:

Calophyllum inophyllum oil
Citaat:
Calophyllumolie (ook gekend als tamanu- of foraha-olie) is weinig bekend bij het grote publiek, maar wordt toch door velen als een echte wonderolie voor huid en haar beschouwd. Het wordt gewonnen uit de gedroogde noten van de Tamanuboom die typisch is in Pacifische en Aziatische tropische gebieden. Deze olie is heel kostbaar: de productie van één liter olie vereist maar liefst 20kg noten.
Het is een rijke olie die toch goed opgenomen wordt, die een verzachtend effect heeft op de huid en die huidirritaties zoals onder andere zonnebrand, huiduitslag, acne, eczeem en psoriasis helpt te verlichten. De olie werkt ook bijzonder goed tegen littekens en striemen. Het helpt de celvernieuwing en heeft een hydraterend effect op de huid.

Calophyllumolie is een uitzonderlijke haarolie. Je kunt het dagelijks gebruiken als een conditioner voor haar en hoofdhuid, het is een uitstekende olie voor droog en beschadigd haar.

Simmondsia Chinensis -jojoba
Citaat:
De jojobastruik groeit in het wild in de woestijnen van Noord-Amerika en Zuid-Arizona. De zaden van deze plant bestaan voor ongeveer de helft uit een dikke, vettige substantie en is rijk aan vitamine E.
Voedt en herstelt de huid. Een natuurlijk anti-oxidans, dus uitstekend bij een ouder wordende huid. Reguleert de vochtbalans van de huid. Geschikt voor zowel droge als vette huid. Jojoba remt de talgproductie,en wordt dus vaak in acne-producten verwerkt. Massage van de hoofdhuid met jojoba zorgt voor een gezonde, glanzende haardos. Eigenlijk is het een vloeibare wassoort en kan nauwelijks ranzig worden.

Helianthus annuus seed -zonnebloem
Citaat:
Zonnebloempitttenolie, geperst uit de zonnebloempit, werkt verzachtend en is geschikt voor elk huidtype. Goed om de basisolie mee te mengen. Het is een heldere goudgele olie die vrij neutraal ruikt.

Juniperus -jeneverbes
Citaat:
Goed tegen huidziekten. Reinigend en versterkend, en daarom bijzonder geschikt voor de behandeling van vette huid en acne. Ontgiftend bij cellulitis.
niet gebruiken bij zwangerschap,slechte nierwerking(denk ik dat dat alleen voor inwendig geldt?

van jeneverbes vind ik dan wel weer dat het op de huid licht irriterend kan werken.
dus het zou kunnen dat sommige paarden daar op reageren

Muzefee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:42

Ben ook wel benieuwd wat de werkende stof is, in elk geval ben ik altijd nog erg tevreden met Derfen.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:03

In je eigen haar smeren dus....

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:09

kan ik hier nog iemand blij maken met sectolin sweet itch, word t bij mn paard niet beter van , voor de verzendkosten + 1 euro mag je m hebben

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:28

Hoe krijg je de stank/geur van de anti vliegenspray van de welkoop dan van je handen? Heeft iemand daar nog een leuke tip voor? Ben benieuwd. 2 dagen na gebruik rook ik er nog steeds na en dat is geen pretje.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:17

Senna reageert de eerste periode vaak goed op smeersels met olie er in, maar na een paar dagen of weken gaat het mis, dan wordt haar haar heel raar en verstikt de hele boel, waardoor de jeuk in alle hevigheid weer terug komt. Derfen en Shapley's MTG gebruik ik dus ook niet meer, ookal zijn ze de eerste periode goed jeuk stillend. Nu gebruik ik helemaal niets. Met de vliegenspray ben ik ook even gestopt om te kijken of haar huid daar ook niet geirriteerd van raakt.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:25

Flosje446 schreef:
Senna reageert de eerste periode vaak goed op smeersels met olie er in, maar na een paar dagen of weken gaat het mis, dan wordt haar haar heel raar en verstikt de hele boel, waardoor de jeuk in alle hevigheid weer terug komt. Derfen en Shapley's MTG gebruik ik dus ook niet meer, ookal zijn ze de eerste periode goed jeuk stillend. Nu gebruik ik helemaal niets. Met de vliegenspray ben ik ook even gestopt om te kijken of haar huid daar ook niet geirriteerd van raakt.

hier nog 1 die stopt met alle smeersels...

ik kwam vandaag op stal... en jahoor... staart was onderhanden genomen!!!
dus maar weer het deken opgedaan.
mischien heeft het wel tijd nodig om Derfen te laten werken...

het deken werkt nog het beste... ik geef alleen drainage en cullico.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:26

Only_Gold schreef:
Hoe krijg je de stank/geur van de anti vliegenspray van de welkoop dan van je handen? Heeft iemand daar nog een leuke tip voor? Ben benieuwd. 2 dagen na gebruik rook ik er nog steeds na en dat is geen pretje.

deze heb ik ook!! werkt goed maar stinkt vreselijk!!!

ik ging altijd meteen douche.. en weg was de stank..

maar probeer eens citroensap... of tandpasta!!!
proberen kan altijd!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:26

en als je nou regelmatig wast. zodat de huid niet verstikt?

Ik heb Wisse's manen gewassen (waren ranzig!) en daarna Derfen langs de manenkam gedaan aan beide kanten, op de staartwortel en op de plek onder de buik.

Eigenlijk heeft hij op die plek onder zijn buik na nergens plekjes, ze zeggen dat je het op de plekjes moet smeren maar die heeft hij dus niet. Wel gaat hij meteen schuren met staart en manen als hij een dag zonder deken staat.
Waar zouden jullie het dan smeren?

Ik laat hem denk ik 2 weken met deken lopen naast de Derfen en daarna probeer ik het eens zonder deken als hij er goed op reageert.
Helaas bleek de Pagony gesneuveld te zijn in de vakantie en liep hij met de Agradi op. Heb er vandaag de EJ opgelegd en ga eens kijken of ik de Horze kan vernaaien tot zijn maat.

Ben trouwens op vakantie bij Pfiff langsgeweest en heb de grijze eczeemdeken van hen, die met de algen en zilverionen enz, gevoeld. De stof is echt totaal anders dan van de eczeemdekens die wij kennen, heel zacht en dun, maar wel scheurvast zeiden ze.
Ben erg benieuwd naar ervaringen met de deken, heb ze nog niet kunnen vinden.

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:54

Misschien ben ik heel dom hoor :o
maar als je paard niet schuurd zolang hij een deken op heeft, waarom dan smeren?
Ik hoop oprecht dat Derfen DE oplossing is, maar geloven doe ik het echt niet, ik denk dat de producent een hele goede markt heeft aangeboord met zijn product. De meeste ecxeem-paarden eigenaren zijn toch behoorlijk wanhopig en grijpen ieder nieuw (vaak duur) product aan om te proberen, deels is dit wel begrijpelijk, ieder wil een jeukvrij paard. Commercieel gezien is de ecxeem markt een hele goede.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:00

Britt_Pit schreef:
maar als je paard niet schuurd zolang hij een deken op heeft, waarom dan smeren?
Ik hoop oprecht dat Derfen DE oplossing is, maar geloven doe ik het echt niet, ik denk dat de producent een hele goede markt heeft aangeboord met zijn product. De meeste ecxeem-paarden eigenaren zijn toch behoorlijk wanhopig en grijpen ieder nieuw (vaak duur) product aan om te proberen, deels is dit wel begrijpelijk, ieder wil een jeukvrij paard. Commercieel gezien is de ecxeem markt een hele goede.

En daarom is het zo mooi dat derfen proefflesjes heeft zodat je het uit kan proberen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:01

omdat ik hem natuurlijk liever bloot in de padock zie dan met deken, én omdat ik nog niets heb gevonden wat tegen de kale plek onder zijn buik helpt.
Als het niet erger wordt dan nu dan ben ik meer dan tevreden, want hij ziet er perfect uit en is verder jeukvrij en voor het oog eczeemvrij.
Maar als dit evoor zorgt dat hij zonder deken kan, graag!
Zal hij zelf vast ook fijn vinden :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:10

yvonnedv schreef:
Britt_Pit schreef:

En daarom is het zo mooi dat derfen proefflesjes heeft zodat je het uit kan proberen.

En persoonlijk vind ik Derfen niet extreem duur. Een fles Wiemerskamper o.i.d. is per liter duurder dan Derfen.
Buren hebben gisteren hun proefflesje binnen gekregen. Ik hoop echt dat dit voor Eoin voldoende zal zijn en anders mocht buurmeisje volgend zomer wel de reserve exceemdeken van Dunla gebruiken. Tegen die tijd zal Eoin er wel wat beter inpassen :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:26

Ik heb net 2 proefflesjes Derfen besteld voor de oren van Blacky, die is d enige plek die nog aangedaan is, ik hoop de laatste problemen hiermee onder controle te krijgen.
Als het werkt durf ik Famke ook met Derfen op haar oren 24/7 buiten te laten staan.

Ik houd jullie op de hoogte.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:28

Heb die van mij weer even goed in de Derfen gezet, had wat plekjes. Ze vind het toch wel steeds meer goed dat ik d'r insmeer. Eerder werd ze hysterisch, welk spul had de baas nu weer. :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:51

derfen gaat nog steeds goed,op haar manenkam komt steeds meer haar,maar.....de langere manen gaan nu eraf(alleen de aangroei word voller??!!)
baal er wel van, overdag heeft ze de deken af, ze heeft geen jeuk,netjes anti klit op haar langere manen gespoten.
snap er niets van,hebben anderen dit ook?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:59

Hier geen lange manen die er af gaan. :n Alles blijft op de lengte die het is. :) Zal dalijk foto uploaden.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:02

@ britt_pit

iedereen wil zijn paard zonder deken kunnen houden.. geen geschuur, geen gejeuk...

maar ik heb vanalles geprobeerd... zonder resultaat..
dus dan maar een deken. erg jammer maar ik weet het anders ook niet meer.
en met deken schuurt ze minder, en als ze schuurt dan beschadigen haar manen/staart niet.

@happytime

schuurt ze haar manen eraf? of valt haar manenbos spontaan uit??