Maar heb overigens wel begrepen dat er in ergere gevallen best hogere dosis zou kunnen worden gegeven al blijven ponies natuurlijk best lastige gevallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nado schreef:Ik ben benieuwd of jullie paarden ook veranderd zijn van karakter sinds het begin van de medicijnen ? Mijn pony krijgt nu ruim 4 weken parlodel en hij is veranderd van een zeer alerte, temperamentvolle pony in eentje die permanent een beetje van de wereld is en verder erg moe en neerslachtig is. En dat vind ik heel naar om te zien. Ik ben nu behoorlijk aan het twijfelen aan het medicijn en of de dosering misschien te hoog is etc. Mijn DA heeft helemaal niet meer geinformeerd hoe het gaat nadat ze de meds voorgeschreven heeft en eigenlijk heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer in haar. Ik vind het zooo moeilijk om het nu goed te doen voor mijn pony en ben bang dat hij het ook op aan het geven is nu.
SparklingApp schreef:Nado dat is naar, misschien toch nog eens contact opnemen met de DA die het voorgeschreven heeft?
Mijn paard en pony zijn ook erg verandert door de Cushing, met medicijnen gaat het stukken beter, maar ik heb de hoop opgegeven dat ze qua gedrag nog de oude worden.
Mijn pony was altijd al een chagerijnig dier en weinig op mensen gericht, maar mijn paard, mijn grote maatje sluit zich enorm af, die wil eigenlijk ook niet meer dat ik haar aanraak, volgens mij hoeft het voor haar op deze manier ook niet meer zo.
Ze heeft ook nog veel korstjes van een huidontsteking en dat lijkt gewoon bijna niet te genezen, het zit er nu al weken en als ik een klein korstje er af haal zit er gewoon nog een wondje onder..
sigrid1182 schreef:maar er is een dexamethasone sepressie test, maar die geeft een kans op hoefbevangenheid..
verdenk je je paard van cushing? pintonatal?
EstherHegt schreef:Maak eens foto s van die enorme vetbult op de manenkam, ik zie geen mager paard maar een paard met vetbulten.
Je kunt het beste gaan overleggen met de dierenarts of je het paard moet laten testen op IR of PPID ( PPID is de nieuwe en betere naam voor cushing) en/of EMS.
IR of EMS en PPID worden ook wel verward. Misschien heb je een beetje wat aan deze presentatie
http://www.vet.utk.edu/faculty/frank_n/laminitis_2/ en kun je aan je dierenarts gaan vragen wat jullie gaan doen.
PintoNatal schreef:Dat is haar schoft volgens mij wat jij bedoeld of ik wordt gek haha.
Ik zal de link eens gaan lezen. Bedankt
PintoNatal schreef:Ik heb niet het topic doorgelezen (moet ik nog aan beginnen)
Maar hoe kun je je paard laten testen op de ziekte van cushing? Is dit mogelijk door bloed onderzoek?