[INFO] Mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:31

Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe topper.
Helaas heeft deze snel last van mok. Hij heeft nu aardig wat mok op zijn pijpbeen achter.
Maar het wil niet weg. Creme werkt zo vervelend, omdat het goed schoon moet blijven. Elke keer als ik de zalf erop heb gesmeerd en vervolgens ga rijden of hij naar buiten gaat zit het de volgende dag onder het zand. Maar teveel nat maken is ook niet goed. Wat raden jullie aan?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:16

Niemand?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:55

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:33

de mokmousse van efrata trekt in dus wordt niet vies iig niet bij mijn tinker zelfs zijn sokken worden niet ranzig ofzo

surlessarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:28

Onze tinker heeft al jaren last van mok we hebben alles geprobeerd wassen, scheren, ontsmetten, detol, olie, alle soorten zalven, antibiotica kuur , homeopatie, groene klei noem maar op.
Enkele dagen terug kreeg ik de raad er honing op te doen en inderdaad, op 3 dagen tijd is er een spectaculaire verbetering de korstjes zijn weg, de wonden zijn toe en de roodheid is weg. Nog een voordeel Bono laat de behandeling goed toe, dat was wel anders met al die andere middelen

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:04

Mijn buren hebben 2 paarden,
/3 Wij hebben gezien dat 1 van die 2 paarden mok heeft.
En je kon het opzich al best goed zien, maar ik weet niet of hun dat weten.
Aangezien ze niet heel veel met die paarden doen,
Nu gaan ze binnenkort 2 weken op vakantie, en dan gaan wij voor die paarden zorgen..
Kan mok binnen 2 weken heel erg worden?
Moeten we het tegen ze zeggen?
Dan moeten wij het nl behandelen.
Groetjes,

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:07

surlessarts schreef:
Onze tinker heeft al jaren last van mok we hebben alles geprobeerd wassen, scheren, ontsmetten, detol, olie, alle soorten zalven, antibiotica kuur , homeopatie, groene klei noem maar op.
Enkele dagen terug kreeg ik de raad er honing op te doen en inderdaad, op 3 dagen tijd is er een spectaculaire verbetering de korstjes zijn weg, de wonden zijn toe en de roodheid is weg. Nog een voordeel Bono laat de behandeling goed toe, dat was wel anders met al die andere middelen

Dat heb ik ook geprobeerd toen. Wat een gesmeer was dat zeg. En er blijft van alles aan kleven. Ik vond het geen succes.

AngelTidore: het zou wel kunnen maar als ze het al heel lang hebben dan lijkt me dat sterk. Doen ze er zelf niets aan? Anders vraag aan hen dat je gezien hebt dat ze mok hebben en of je daar nog iets aan moet doen in die twee weken. Dan weet je ook meteen of zij er iets aan doen.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:40

Kurk droog weer buiten, en Riccardo krijgt een mok plekje..Bizaarrr(mok het blijft een raadsel!!!)
Hij was net een maand van de mokthee af!!(die ik een jaar lang gebruikt had en even door gebruikt had nadat het weg was)
Ik denk dat ik toch nog eens een kweek laat zetten..

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:57

Kan toch ook van de zon komen? ulisse kreeg het vorig jaar in juli.

Heb je zijn voer destijds ook aangepast?

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:22

Mijn haf heeft sinds een paar weken ook plekjes op dr pijpbeen/kogel...In dr kootholte zit niks. Nu denk ik toch aan mok, maar misschien dat jullie andere ideeen hebben...

Het lijken eigenlijk net klontjes huidvet. Kan het er ook (met haar) dr af trekken.

Afbeelding

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:32

Volgens mij is dat idd mok. Onze fries had de laatste paar dagen van de mok ook zulke mok. hij had echt super erge mok maar de laatste paar dagen voordat het eindelijk weg was zag het er ook zo uit.

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:23

Wilde hier nog even melden dat mijn tinkermerrie Tinka Montana *eindelijk* zo goed als van haar mok af is na 9 maanden prutsen met mokzalf andere smeerseltjes. Twee dingen hebben geholpen: zo suikerarm mogelijke brok en muesli en.....vooral Sudocreme.
Dat laatste heeft een spectaculair resultaat gehad binnen korte tijd! De laatste plekjes drogen nu uit en de korstjes vallen eraf. Kwam hierop dankzij dit forum!
Tinka en ik zijn heeeeel blij dat we nu eindelijk van de jeuk en het gepruts af zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 01:47

mijn paard heeft het ook gehad... toen hij hier nog maar net was....

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:12

Ik heb mijn paard zijn benen geschoren en toen had hij een dag later korstjes die toch verdacht veell op mol leken. goed drooggehouden en schoon. na een week was het weg.

Nu heeft hij het op 2 andere benen ook. ik heb hier sudocremen van mijn zoontje staan en dat ga ik vandaag maar proberen te smeren na het lezen van dit
topic.

kan iemand mij vertellen hoe dit nu kan. Ik heb geen wondjes gemaakt maar dit is nu de 3e keer dat hij na het toiletteren dit krijgt.

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:14

Hallo, ik heb ook nog een vraag, misschien is dat hier bekend.
Mijn vzp heeft heel erg mok gehad. Nu is ze daar van genezen maar heeft ze op de plekken waar de mok zat, weinig tot geen pigment meer alles is nu licht roze zeg maar. Nu lijkt mij dit geen probleem maar ze lijkt wel een soort 'eelt' op die plekken gekregen te hebben, ze lijkt er geen last van te hebben maar ik ben toch benieuwd of dit nou 'eelt' kan zijn of toch wat anders wat toch nog te behandel valt. Nu smeren we er nog steeds wel mokzalf op maar dit lijkt niet te helpen tegen die witte harde plekken.
Weet iemand wat dit kan zijn?

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:54

Big Mac wordt nu met Sebacil behandeld.
Hopelijk gaat dat resultaat geven!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:58

Mijn paard had al een hele tijd ( lees paar jaar ) een aantal plekken mok aan 1 achterbeen. Het ging maar niet weg. Toen werd er met de lecherantenne getest dat er een bacterie zat. Homeopatische korrels voor gehad en binnen een week was de mok weg.....

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:00

maar hoe halen jullie die korstjes eraf, mijn vz paard heeft flinke mok gehad en heeft nu allemaal van die korstjes in zijn haren zitten. Aan zijn benen komen blijft een lastig verhaal. Maar nu moet hij binnenkort naar de keruing en wil die korstjes uit zijn haren hebben.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:18

welke brok voor je nu

ik heb precies het zelfde met mijn tinker gehad en toen ook suiker,zetmeel arm voer gegeven
met minimale eiwitten
en nooit echt klachten meer gehad maar hou haar wel in de gaten ;)

vjseegers schreef:
Wilde hier nog even melden dat mijn tinkermerrie Tinka Montana *eindelijk* zo goed als van haar mok af is na 9 maanden prutsen met mokzalf andere smeerseltjes. Twee dingen hebben geholpen: zo suikerarm mogelijke brok en muesli en.....vooral Sudocreme.
Dat laatste heeft een spectaculair resultaat gehad binnen korte tijd! De laatste plekjes drogen nu uit en de korstjes vallen eraf. Kwam hierop dankzij dit forum!
Tinka en ik zijn heeeeel blij dat we nu eindelijk van de jeuk en het gepruts af zijn!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:00

Afbeelding

Dames,

Zien jullie dit ook als mok, gaat hier om de hoefbal aan de rechtzeide van de voet :)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:34

Mijn paard heeft dezelfde plekjes als de haf van OomaaikeoO, maar nu is er 1 been dik. Zou het schurft kunnen zijn?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:37

Het is al wat ouder, maar wel een centraal topic dus reageer ik toch maar.

Iemand ervaring met een been dat vocht vasthoudt vanwege de mok? Wat is wijsheid, ik overweeg om groene leem (klei) te proberen om het vocht aan te pakken. Maar sluit dat de mok die nog niet helemaal weg is dan niet in?
Paard lijkt ook beetje last van rasp te hebben, iemand die weet of dit verband met elkaar kan hebben en of ik dat dan ook met de groene leem mee kan nemen?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:51

Hier iemand ervaring met een dik been in combinatie met mok. Mijn paard is erg gevoelig qua huid waardoor ze bij een klein wondje al een gigantische bult heeft of dik been. Moest er ook goed om denken dat ze geen Einschuss beek kreeg door de wondjes.

Nu de mok weg is (al een jaar) heb ik ook geen dik been meer gezien! :)

Zelf geen ervaring met groene leem, maar wel over gehoord. Je kan het altijd proberen toch?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:53

Paard van mijn vriendin had van de ene op de andere dag kale plekken waar de peesbeschermers zitten en boven de kootholte zitten schilfers . Weten nu niet of het komt doordat die beschermres niet goed zaten of dat het iets anders is. Iemand op stal raadde wel aan die schilfers te wassen met betadine. Heb ik gister gedaan, moet dit nu elke dag. En moeten we die beschermers er voorlopig af laten of niet. We zijn groentjes

Massette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:59

die kale plekken kan erop wijzen dat je beenbeschermers knellen, maar het kan ook een andere oorzaak hebben. Wassen met betadine kan mijn inziens nooit kwaad. Ik zou als ik jou was de beenbeschermers toch even af laten en dan kijken hoe het evalueert. Als er evt witte haren terug groeien op de kale plekken dan weet je zeker dat je beenbeschermers knellen want dan zijn het drukplekken.