Deijs schreef:Dag dames,
Heeft jullie paard ook weleens een allergische reactie gehad op de pillen? Mijn pony lijkt opeens heel veel jeuk te hebben en krijgt kale plekken.
Ja, mijn fjord.
Ik had hier al eerder de vraag gesteld of iemand dit herkende, maar daar kwam toen niet veel respons op.
Harde manenkam en jeuk, veel jeuk en kale plekken. Ik dacht dat het kwam door de bietenpulp/luzernebrokjes. Die zijn waarschijnlijk met melasse (melassevrij is hier niet te koop). Daar ben ik mee gestopt en ik heb extra magnesium gegeven. Na 6 weken: geen verbetering, jeuk bleef...
Voor mij lijkt het op seme (ik heb hier jaarrond knutjes) en mijn andere paard is al bijna zijn hele leven een eczemer, dus ervaring genoeg op dat gebied.
Mijn fjord (en andere paard) lopen nu onder een eczeemdeken (en regendeken). Ik ben onlangs gestopt met pergolide om te kijken of de jeuk inderdaad daarvan komt.
Is nog te kort om daar iets zinnigs over te zeggen.
Ze staat nu op 750 gram care4life, elke dag gemalen lijnzaad + magnesium met binnenkort weer
curcuma. Verder onbeperkt hooi en gras als dat er is.
Kun jij wat meer vertellen over de verschijnselen van jouw paard? Is het begonnen met het geven van pergolide/prascend?