regina schreef:heej allemaal!
mijn shetlander (1 jaar pas) heeft sinds dit jaar ook zomereczeem en ik vroeg me af wanneer je de deken nu af kan laten. ik heb verschillende dingen gelezen, varierend van september tot november. maar wat klopt er nu? het is nu mooi rustig onder de deken, en ik wil liever niet dat het voor de winter nog erger wordt natuurlijk.
sorry als het al ergens in de topic staat, maar ik ga niet alle 145 pagina's lezen
Ik heb ook nog steeds mijn vraagtekens bij het hebben van zomereczeem op 1 jarige leeftijd, iemand die dit vaker heeft gehoord/gezien/meegemaakt? ik ben bang dat als hij het al zo jong heeft, dat het over een aantal jaar heel erg wordt.
Ik zou ook even goed nagaan of de voeding bijv. wel correct is.Of eventjes bloed laten trekken en Da ernaar laten kijken.
Het kan zomereczeem zijn, maar het wordt natuurlijk al snel gezegd 'het is zomereczeem' zonder dat er gekeken is naar eventuele andere oorzaken.
Ik zou zelf eerst alles uitsluiten voor zover dat mogelijk is. Misschien is het wel een reactie op de voeding en is verandering van voeding al voldoende.